Viser søkeresultater 21 til 28 av 28
-
26-04-13, 21:04 #21
Sv: Tilskudd av jod til mor og barn
Vel - jeg fjernet min siste kvikksølvplombe i fjor, og har hatt over et 20-talls i munnen fra slutten av 80tallet. Var vel knapt en tann uten "sølv" i munnen min. Jeg tror jeg fikk dårlige tenner etter lang tids sykeleie (kikhoste + bronkitt som gikk over til en alvorlig lungebetennelse) og mye antibiotika da jeg var 8 år. Kvikksølvet og den antibiotikabehandlingen tror jeg at jeg kan gi store deler av skylden for at jeg er her. Jeg fikk min siste kvikksølvplombe ca 95, og har sanert dem, et par i året fra 98 og fram til ifjor. Dessverre uten noe ut over "alminnerlige" forholdsregler.
Så kvikksølv har jeg/har jeg hatt nok av. Men igjen - jeg hadde kjørt selen, ALA og mariatistel, magesium, samt ultra clear plus leverstøtte nesten gjennom et helt år først. Jeg tror det hadde mye å si for min del. Samt at jeg titrerte opp jod over lengre tid. Og så har nok jeg en mer robust fysikk enn mange her, til tross for sykdommen.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
26-04-13, 22:14 #22
Hej og tak! Jeg tror at uanset om man har brug for at sikre sig mod "bivirkninger" af jodtilskud (som jo ikke er bivirkninger, men netop en virkning bl.a. ved at rense kroppen for oplagret "forurening"), eller om man er i gang med sanering af amalgamfyldninger - er denne "støtte" som din, lige god og lige nyttig, selv om det ene handler om jod, mens det andet gælder kviksølv fra amalgamplomber. Jeg har derfor taget mig den frihed, og har kopieret dit indlæg over i tråden om amalgamsanering, hvor det også vil gøre stor nytte. Tak.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
26-04-13, 22:36 #23
.. og jeg brukte også NAC... Jeg kan nok takke lett forhøyede leververdier og forsinket amalganskrekk for en god avgiftingsprotokoll... Ikke at jeg "planla" jod.
Og så ser jeg at jeg har skrevet uklart... Amalgamen min ble skiftet ut før jeg fikk diagnosen min, og bidro nok til sykdommen. Etter jeg ble diagnostisert og fant en god lege (og etter alle -2 plomber) begynte jeg "avgiftingen"... Jeg har altså jobbet i feil rekkefølge sånn sett. Men disse tilskuddene ble altså kjørt før jod.
Rekkefølgen ble altså
amalgamutskifting -> hashimotos -> leverstøtte i stor skala -> jodtilskudd
for å klargjøre det.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
29-04-13, 00:08 #24
-
29-04-13, 20:44 #25
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
29-04-13, 23:08 #26
Det var nok meg det Min mor har aldri brukt noen form for jod/kelp og hun er heller ikke flink med sjømat. Hun bruker kosttilskudd som er helt uten jod/kelp også. Så derfor foreslo jeg at hun kunne få en flaske av meg og starte forsiktig med noen dråper pr dag sammens med paranøtter etc .Dette har hun gjort og det ser ut til å gå veldig bra. Og det er jeg glad for. Jeg er fortsatt av den oppfatning at jod er godt for de fleste, selv om jeg hadde en negativ reaksjon. Jeg har jo lært mye om det av deg og har også lest endel på nettet så jeg synes jeg med trygghet kunne dele dette videre Det eneste jeg jobber litt med er hennes oppfatning av salt. Men det kommer nok det også
-
29-05-13, 12:00 #27
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
29-05-13, 12:21 #28
Re: Sv: Tilskudd av jod til mor og barn
Hvor lett jod (eller hvilket som helst stoff) fordamper avhenger av hvor stabilt stoffet i seg selv er ved romtemperatur, og hvor stabilt det er bundet til andre atomer dersom det er en del av et molekyl. Dette er forøvrlig en del av diskusjonen rundt "smøre jod på huden"-testen.
Her er et forsøk som beskriver stabilliteten til jod i salt.
http://chem-eng.utoronto.ca/~diosady/sltstblty.htmlDiagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Tilskudd av D3 skaper automatisk behov for tilskudd av K2 (og om margarin)
Av Kevlin i forumet D-vitaminSvar: 14Siste melding: 15-08-14, 12:54 -
Tilskudd av fordøyelsesenzymer
Av Mumimamma i forumet Enzymer og magesyreSvar: 2Siste melding: 07-03-13, 08:41 -
Ang. tilskudd av B-vitaminer
Av Marina73 i forumet B-vitaminerSvar: 5Siste melding: 04-08-08, 17:57
Bokmerker