Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
16-01-12, 09:26 #1
Lægen lyver om Thyroid USP
"De fleste mennesker ville ikke drømme om at fortælle en hjertelæge, hvordan en genoplivning efter hjertestop skal udføres. De ville heller ikke forlange af en kirurg, at han skulle benytte en bestemt operationsmetode. De fleste ville aldrig forlange at deres operation skulle udføres på samme måde og med samme teknik som i 1970'erne. Alligevel tøver mange intelligente, ellers fornuftige mennesker ikke med at forsøge at "lære" mig om skjoldbruskkirtlen. Endda forlanger de, at jeg skal behandle deres thyroideaforstyrrelser på samme måde, som for årtier siden."
Lægen hedder Thomas Repas. Han klager over sine patienter i bloggen Desiccated thyroid in the management of hypothyroidism: Part III, hvor han endda blankt indrømmer, at patienternes symptomer bliver ignoreret. Hans "visdom" kan man godt undvære... ikke mindst fordi de fleste af os har eller har haft netop samme type læge. Hvad derimod er interessant, er alle kommentarer... Gudskelov!
Ellers:
Desiccated thyroid in the management of hypothyroidism: Part I
Desiccated thyroid in the management of hypothyroidism: Part II
Og værre:
Desiccated Thyroid: Be Wary of Doctors Who Prescribe It
Sist endret av Admin; 01-01-18 kl 17:44 Begrunnelse: Døde links udskiftet
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-01-12, 12:36 #2
Sv: Læger fra helvede
According to the American Society of Health-System Pharmacists “Big Red Book,” the mean concentrations of levothyroxine and liothyronine in each 60 mg of desiccated thyroid ranged from 8.8 mcg to 59 mcg and 7.9 mcg to 18 mcg, respectively.
Undres på hvordan de har fått frem disse tallene?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
16-01-12, 12:39 #3
Det lyder som løgn. Helt usandsynligt.
Hvor dårligt ville man ikke gå og ha det, hvis det var sandt
Der står jo heller ikke noget om, hvilket /hvilke mærke, man forholder sig til. Hvis noget produkt svarer til dette, må det være noget i en eller anden underlødig form.
Nielsigne
-
16-01-12, 20:05 #4
Jeg pleier ikke skrive her. Men er en flittig leser. Det som denne endokrinologen skriver gjorde meg så sjokkert at jeg måtte kontakte Henry Knafo hos Erfa Thyroid i Canada for å høre hva han hadde å si.
Da jeg intervjuet ham i sommer sa han følgende:
RR: Does the tablet content vary from batch to batch? If so, what is the maximum size of the differences?
HK: Like anything in nature, there are small variations from batch to batch. Although a variation of 10% is permitted by health Canada we rarely exceed 5% variation from batch to batch. The clinical significance of such a variation is minimal and should not distract someone from being treated with desiccated thyroid.
Han svarer
Dear Mrs Roland,
Obviously the “big red book” doesn’t mention which kind of desiccated thyroid nor when this was true. The truth is that this was true 100 years ago when desiccated thyroid was discovered since then things have changed in the manufacturing process. In each Erfa 60 mg tablet embos*sed “ECI 60”, there is 36 mcg. of T4 and 8 mcg. of T3 . A 10% variation is accepted through the manufacturing process but we rarely exceed 5%.
I hope this helps.
Sincerely,
Henri Knafo, MD, MSc, BSc
Medical Director
Erfa Canada Inc
Dear Mrs Roland,
No problem. You can also publish this:
Thyroid is a medication approved by Health Canada and is subject to inspection and standards as all the other medication in Canada. Thyroid medication was previously owned by Pfizer Canada and we did not change the formulation since then. As most of the medication, we follow the USP standards and consistency is preserved from batch to batch. Although the accepted difference in dosage between batch to batch is around 10%, we rarely exceed 5% variation which is in my opinion an excellent result. We also never had any recalls of the product contrarily to many levothyroxine products.
Sincerely,
Henri Knafo, MD, MSc, BSc
Medical Director
Erfa Canada IncSist endret av Admin; 01-01-18 kl 17:45 Begrunnelse: Gammelt link udskiftet
Ruth Roland (f. 1960) er utdannet ved Statens Kunstakademi Oslo, samt ved Statens Håndverks- og Kunstindustriskole, innenfor grafikk og maleri.
Kunstverk av Ruth Roland i galleriet, Vi møter kunstneren Ruth Roland utenfor hennes atelier...
Artgate.no, Kranegalleri.no, Ruthroland.net, Rutholand.blog,
-
16-01-12, 20:29 #5
viden fra for 100 år siden, ja, det anede jo nok mange herinde.
Tusind tak for dit initiativ, Ruth Roland. Det var vældig fin læsning, og det vil blive citeret mange gange. Mange kan sikkert med fordel kopiere og ta med til lægen.
Nielsigne
-
16-01-12, 23:25 #6
-
17-01-12, 00:56 #7
Jeg skjønner ikke helt hvor han (Thomas Repas) vil hen med sine forklaringer når han samtidig sier at prøvene er bra og likevel skal forklare at man NÅ foretrekker syntetisk levothyroxin.. (?) men, pasienten visste tydelig hva hun ville ihvertfall - fortsette med sine gode resultat på THYROID!!
HVA er det han ikke skjønner??
Desiccated thyroid in the management of hypothyroidism: Part III
Finally, last week I saw a woman who had been on desiccated thyroid for decades.
I explained that we now prefer levothyroxine instead of desiccated thyroid.
I also quickly pointed out that her thyroid-stimulating hormone has been perfect, between 0.7 mIU/L and 1.0 mIU/L over the last several years.
She had no symptoms; it was difficult for me to argue with success. After discussing and asking her what she wanted to do, she left my office still on desiccated thyroid.Sist endret av Admin; 01-01-18 kl 17:50 Begrunnelse: Døde links udskiftet
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
14-05-13, 16:31 #8
Sv: Lægen lyver om Thyroid USP
Sist endret av Admin; 01-01-18 kl 17:52 Begrunnelse: Døde links udskiftet
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Last ned, print ud, ta med til lægen
Av Nielsigne i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 27-03-12, 13:52 -
Lavt stofskifte, men lægen syntes, vi skulle ”vente og se”
Av Buskhult i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 12Siste melding: 27-05-11, 10:45 -
Hvilke kriterier anvender lægen
Av Nielsigne i forumet BlodprøverSvar: 6Siste melding: 22-05-10, 11:26 -
Besøg hos lægen
Av Marisse i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 06-06-07, 11:32
Bokmerker