Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Lightbulb Fluor i dansk drikkevand

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    ÆV jeg kan desværre ikke se videoen (mit internetabonnement er for lille) men i forhold til fluor har jeg længe søgt efter et vandfilter som vil fjerne fluor men har endnu ikke fundet noget. Er der nogen herinde der kender til sådan et filter?
    Jeg filtrere mit vand hver dag i en af de praktiske kander man kan købe i de fleste helsekostbutikker og skifter filteret ca 1 gang hver måned. Håber at det er muligt at finde et tilsvarende filter/kande
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    I venstre marg på forsiden av forumet ligger linker til Skjoldbruskkjertel og fluor -
    det ligger tre linker til forskjellige filtre for fjerning av bl.a klor og fluor i vann.
    Tusinde tak Kevlin det vil jeg straks gå ind og kigge på
    Hej Cirkeline Hvis jeg husker rigtig, bor du i den del af Sjælland, hvor indholdet af fluorid i drikkevandet (grundvandsboringer) topper i forhold til resten af landet.

Dette kort over forekomsten af fluorid i dansk drikkevand er udarbejdet i 2007 af Miljøstyrelsen, til brug i en forskningsartikel Har fluorid i drikkevand en betydning for caries hos børn ?

Personligt ville jeg klart foretrække, at Miljøstyrelsen også samkørte andre registre, så man kunne fastslå forekomsten af f.eks. kronisk sygdom, læringsgraden i skoleundervisning, IQ og uddanelsesniveau generelt - i forhold til graden af fluorid i drikkevandboringer over hele Danmark. Mærkeligt nok, og uanset at disse data findes registreret over mange år, er det tankevækkende, at disse analyser bliver ikke foretaget.

... men i forhold til fluor har jeg længe søgt efter et vandfilter som vil fjerne fluor men har endnu ikke fundet noget. Er der nogen herinde der kender til sådan et filter?
    Jeg filtrere mit vand hver dag i en af de praktiske kander man kan købe i de fleste helsekostbutikker og skifter filteret ca 1 gang hver måned. Håber at det er muligt at finde et tilsvarende filter/kande
    Jeg har lige fundet en hel guldgrube af fluor-vandrensere i USA, og til meget rimelige priser. Det virker som om denne producent har en mission, og det påvirker også priser på deres produkter. Jeg kommer tilbage med flere informationer, så snart jeg har modtaget svar på et par supplerende spørgsmål jeg har sendt til dem i dag. Bl.a. om de har en forhandler indenfor EU. Vender tilbage.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    49
    Meldinger
    307

Standard Sv: Fluor i dansk drikkevand

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hej Cirkeline Hvis jeg husker rigtig, bor du i den del af Sjælland, hvor indholdet af fluorid i drikkevandet (grundvandsboringer) topper i forhold til resten af landet.

Personligt ville jeg klart foretrække, at Miljøstyrelsen også samkørte andre registre, så man kunne fastslå forekomsten af f.eks. kronisk sygdom, læringsgraden i skoleundervisning, IØ og uddanelsesniveau generelt - i forhold til graden af fluorid i drikkevandboringer over hele Danmark. Mærkeligt nok, og uanset at disse data findes registreret over mange år, er det tankevækkende, at disse analyser bliver ikke foretaget.

Jeg har lige fundet en hel guldgrube af fluor-vandrensere i USA, og til meget rimelige priser. Det virker som om denne producent har en mission, og det påvirker også priser på deres produkter. Jeg kommer tilbage med flere informationer, så snart jeg har modtaget svar på et par supplerende spørgsmål jeg har sendt til dem i dag. Bl.a. om de har en forhandler indenfor EU. Vender tilbage.
    Du husker rigtigt jeg bor desværre i den ende af Sjælland hvor det ifølge kortet er værst

Jeg undre mig over hvor deres fokus ligger..... det er utroligt at der endnu ikke er nogen der har set at der er en sammenhæng.

Jeg er spændt på svaret du får fra producenten i USA og hvis det kan lade sig gøre hvad det vil koste - venter spændt
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Lignende tråder

1. Fluor i dansk drikkevand
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 5
    Siste melding: 09-09-14, 06:56
  2. Dansk lillepige i medicin-fælden.
    Av Anisa i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 1
    Siste melding: 16-12-09, 16:29