Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Tråd: Fluor i dansk drikkevand
-
29-04-13, 20:27 #1
Fluor i dansk drikkevand
Hej Cirkeline Hvis jeg husker rigtig, bor du i den del af Sjælland, hvor indholdet af fluorid i drikkevandet (grundvandsboringer) topper i forhold til resten af landet.
Dette kort over forekomsten af fluorid i dansk drikkevand er udarbejdet i 2007 af Miljøstyrelsen, til brug i en forskningsartikel Har fluorid i drikkevand en betydning for caries hos børn ?
Personligt ville jeg klart foretrække, at Miljøstyrelsen også samkørte andre registre, så man kunne fastslå forekomsten af f.eks. kronisk sygdom, læringsgraden i skoleundervisning, IQ og uddanelsesniveau generelt - i forhold til graden af fluorid i drikkevandboringer over hele Danmark. Mærkeligt nok, og uanset at disse data findes registreret over mange år, er det tankevækkende, at disse analyser bliver ikke foretaget.
Jeg har lige fundet en hel guldgrube af fluor-vandrensere i USA, og til meget rimelige priser. Det virker som om denne producent har en mission, og det påvirker også priser på deres produkter. Jeg kommer tilbage med flere informationer, så snart jeg har modtaget svar på et par supplerende spørgsmål jeg har sendt til dem i dag. Bl.a. om de har en forhandler indenfor EU. Vender tilbage.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
01-05-13, 08:22 #2
Sv: Fluor i dansk drikkevand
Du husker rigtigt jeg bor desværre i den ende af Sjælland hvor det ifølge kortet er værst
Jeg undre mig over hvor deres fokus ligger..... det er utroligt at der endnu ikke er nogen der har set at der er en sammenhæng.
Jeg er spændt på svaret du får fra producenten i USA og hvis det kan lade sig gøre hvad det vil koste - venter spændtJeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Begyndende knogleskørhed?
Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske
Lignende tråder
-
Fluor i dansk drikkevand
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og fluorSvar: 5Siste melding: 09-09-14, 06:56 -
Dansk lillepige i medicin-fælden.
Av Anisa i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 1Siste melding: 16-12-09, 16:29 -
godt dansk læsestof om lavt stofskifte
Av Kirsten54 i forumet Nyttige linkerSvar: 2Siste melding: 28-08-08, 14:18 -
Helseinformasjon på svensk og dansk
Av Stina i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 23-11-06, 01:44 -
En dansk Radiodoktor - helbred/sygdom artikler
Av Anisa i forumet Dr. Carsten Vagn-HansenSvar: 1Siste melding: 11-11-06, 18:08
Bokmerker