Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
-
15-04-13, 14:17 #1
Rapportering av bivirkninger
http://www.sykepleien.no/nyhet/11944...e-bivirkninger
Over halvparten av dødsfallene i gruppen "legemidler som virker på nervesystemet" stammer fra to artikler som oppsummerer dødsfall over flere år.
- Dette forklarer at gruppen er større enn tidligere. Det viktige blodfortynnende midlet warfarin er forbundet med hoveddelen av dødsfallene i gruppen "antitrombotiske og antikoagulerende legemidler", skriver legemiddelverket i en pressemelding.
Når det gjelder bivirkninger på kreftmidler, sier Legemiddelverket at dette er medisiner som ofte brukes på svært syke pasienter med dårlig prognose.
Som nevnt er det en liten nedgang i bivirkningsmeldinger fra helsepersonell. Legemiddelverket oppfordrer derfor helsepersonell til å følge med, og å rapportere inn bivirkninger for å bedre pasientsikkerhetsarbeidet.
På nettsiden har Legemiddelverket blant annet lagt ut egne skjema for helsepersonell slik at det er enklest mulig å melde bivirkninger.
Når det gjelder for eksempel Levaxin er det så mange som erfarer at de får muskelsmerter og musklespenninger at jeg vil tro at dette følger medikamentet og ikke personen. Om vi ikke melder fra, blir ikke bivirkningene kjent• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
15-04-13, 15:01 #2
Sv: Rapportering av bivirkninger
Jeg er rimelig sikker på at det er STERK underraportering av bivirkninger. Først og fremst fordi både leger og pasienter er altfor villige til å la tvilen komme legemidlet til gode. Det er feil - man bør rapportere alt som man oppfatter som MULIGE bivirkninger sånn at de blir tatt til følge og enten funnet eller sjekket ut... (Sorry for skrikingen, men jeg er så enig i at dette er ekstremt viktig...)
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Veldige bivirkninger??
Av wonki i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 08-08-11, 02:24 -
Levaxin og bivirkninger
Av tussemaja i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 13Siste melding: 01-08-11, 20:25 -
Bivirkninger av Levaxin
Av Bille i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 2Siste melding: 08-01-09, 00:47 -
Neo-mercazole: bivirkninger
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 34Siste melding: 09-02-07, 23:10
Bokmerker