Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Standard FHIs rapport om bruk av reseptbelagte midler i Norge (flest brukere)

Her kommer du bl.a til tabellen (se side 52) som viser "Legemidler med flest brukere i Norge 2009" -
    Legemiddelstatistikk 2010:2 • Folkehelseinstituttet (FHI)

Det kan jo - blandt annet - være interessant å følge med etter som åra går om Levothyroxin (Levaxin) avanserer videre oppover lista
    per 2009
    på plass 16: Levothyroxine
    ATC code: H03AA01
    Active ingredient: levothyroxine sodium
    Use: Thyroxine supplement
    Number of individuals: 170 400
    Proportion (%) of the population: 3.5

En annen tabell på side 89 gir mer info om økning av antall brukere fra 2005 - 2009

H03 tHyroid tHerapy 148 129 - 174 269 82% er kvinner kr 55 207 000,- i 2009

H03aa thyroid hormones 144 608 - 170 688 82% er kvinner kr 52 966 000,- i 2009

H03AA01 levothyroxine sodium 144 435 - 170 400 82 % er kvinner kr 49 270 000,- i 2009

H03AA02 liothyronine sodium 3 461 - 4 094 90% er kvinner kr 3 204 000,- i 2009

H03AA03 combinations of levothyroxine and liothyronine 189 - 429 90% er kvinner kr 492 ooo,- i 2009

Jeg skulle gjerne klart å legge tabellen inn - men har isteden etter fattig evne forsøkt å gjengi litt her...

Uansett så forblir poenget at det er et anseelig antall mennesker som bruker Levaxin her i landet -
    så da blir det enda mer utrolig at det blir tatt så lett på dette med diagnose og medisinering

psssst: thyroide medisiner som erfa og Armour er for lite solgt til å komme på lista.
    Dette er også nevnt i rapporten som noe som er felles for uregistrerte legemidler.
    Sist endret av Kevlin; 11-09-11 kl 17:05 Begrunnelse: Rydder og fargelegger ;0)
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Post Mer om FHIs rapport om bruk av (reseptbelagte..?) legemidler i Norge (flest brukere)

He-he.. jeg har spist litt - og da klarte jeg og finne rapport tom 2010,
    så da kom fortsettelsen litt raskere enn jeg trodde:

Levothyroxin klatret en plass opp ifjor - dvs at den så langt ligger på 15ende plass.
    Forøvrig så - slik (side 60) fra 2006 - 2010:

H03 THYROID THERAPY 154 303 - 180 831 82% er kvinner kr 57 067 000,- i 2010
    H03AA Thyroid hormones 150 758 - 177 246 82% er kvinner kr 54 317 000,- i 2010
    H03AA01 levothyroxine sodium 150 521 - 176 895 82% er kvinner kr 50 462 000,- i 2010
    H03AA02 liothyronine sodium 3 643 - 4 142 91% er kvinner kr 3 236 000,- i 2010
    H03AA03 combinations of levo- thyroxine and liothyronine 257 - 328 89% er kvinner kr 304 000,- i 2010
    H03AA05 thyroid gland preparations 0 - 182 91% er kvinner kr 316 000,- i 2010

Den siste kategorien er ny på lista ift den andre jeg la inn (tallene ligger på 0 i årene fram til 2010).
    De eneste tallene som har gått ned er i H03AA03 (kombinasjon av T4 og T3)... noen tanker om disse tallene;
    eller om hva annet som kommer fram over rapportens 100 sider

Mtp økningen i bruk av disse legemidlene i Norge, så ligger det en grafisk kurve (fra 1990 - 2010) - på denne siden:
    http://www.legemiddelforbruk.no/
    Du kan klikke på H i venstre marg (Hormoner til systemisk bruk, ekskl.kjønnshormonerog insuliner).

Noen som klarer å få tak i den kurven Å - kom igjen da, folkens
    Sist endret av Kevlin; 11-09-11 kl 22:01
    Kevlin

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Mer om FHIs rapport om bruk av (reseptbelagte..?) legemidler i Norge (flest bruk

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    H03AA05 thyroid gland preparations 0 - 182 91% er kvinner kr 316 000,- i 2010

Den siste kategorien er ny på lista ift den andre jeg la inn (tallene ligger på 0 i årene fram til 2010).
    thyroid gland preparations kan næsten kun være Thyroid, regner jeg med.

Mon disse tal dækker Thyroid på blå recept? Tænker her mest på, at blårecept-ordningen er nok nemmest at udtage statistikker af (?), og det er forholdsvis nyt at udskrive Thyroid på blå recept, er det ikke?

182 ud af 180 831 er altså ikke meget.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Mer om FHIs rapport om bruk av (reseptbelagte..?) legemidler i Norge (flest bruk

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    thyroid gland preparations kan næsten kun være Thyroid, regner jeg med.

Mon disse tal dækker Thyroid på blå recept? Tænker her mest på, at blårecept-ordningen er nok nemmest at udtage statistikker af (?),
    og det er forholdsvis nyt at udskrive Thyroid på blå recept, er det ikke?

182 ud af 180 831 er altså ikke meget.
    Hvis jeg ikke husker feil - det er sånn ca 1 promille

Jeg tror tallene er rubb&stubb, altså både med og uten blå resept (alle apotek i Norge skal melde inn salg av legemidler inn til reseptregisteret);
    jeg har forresten en følelse av at vår egen kjære Blondie var den første (våren 2011) til å få thyroid på blå resept.
    Det høres da riktignok ut som en beskrivelse av thyroid, men 182 personer i hele Norge... -
    og at det var 0 brukere fram til 2010.....; DET stemmer jo ikke. Så dette var jo litt mystifistisk.
    Kevlin

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    114

Standard Sv: Mer om FHIs rapport om bruk av (reseptbelagte..?) legemidler i Norge (flest bruk

Noen som klarer å få tak i den kurven Å - kom igjen da, folkens

Denne du lurte på??

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Standard Sv: Mer om FHIs rapport om bruk av (reseptbelagte..?) legemidler i Norge (flest bruk

Sitat Opprinnelig skrevet av Pluto Vis post
    Denne du lurte på??

Javisst - 1000 takk I´m impressed! Følgeteksten mangler: "Salg av levotyroxinnatrium (H03AA01) 1990 - 2010"
    Kevlin

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: FHIs rapport om bruk av reseptbelagte midler i Norge (flest brukere)

Det denne kurven vel viser, er hvor skremmende mange som kanskje skulle blitt behandlet med stoffskiftemedisiner på 1990-tallet, men som ikke ble det.
    Det er uhyggelig lesning du har lagt frem, Kevlin. Tallenes tale er vel nokså klare. Endringen i befolkningsmengden tilsier ikke disse store endringene i antall medisinerte. Takk for at du deler denne viktige informasjonen
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Standard Sv: FHIs rapport om bruk av reseptbelagte midler i Norge (flest brukere)

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Det denne kurven vel viser, er hvor skremmende mange som kanskje skulle blitt behandlet med stoffskiftemedisiner på 1990-tallet, men som ikke ble det.
    Det er uhyggelig lesning du har lagt frem, Kevlin. Tallenes tale er vel nokså klare. Endringen i befolkningsmengden tilsier ikke disse store endringene i antall medisinerte. Takk for at du deler denne viktige informasjonen
    Selv takk Vigdis men denne kurven viser ikke nødvendigvis økning i antall brukere av levotyroxinnatrium - men antall DDD
    (kanskje brukerne gradvis doblet dosene sine - det var vel noe på 80-talet at de måtte halvere dosene sine; SÅ mye rart som skjer med thyroid medisinering!!!!!):

"Definert Døgndose (DDD)
    I enkelte tabeller i del 1 i boken er volum av lege- middelbruk angitt i antall DDD. Ved å benytte definerte døgndoser (DDD) som måleenhet,
    får man bedre mulighet for sammenligninger mellom alternative legemidler uavhengig av prisdifferanser.
    Vurdering av volum av legemiddelforbruket gjennom lengre tids- perioder, nasjonalt og internasjonalt, blir enklere og bedre ved bruk av definerte døgndoser.
    Måleenheten DDD er definert som den antatt gjennomsnittlige døgn- dose brukt ved preparatets hovedindikasjon hos voksne.
    Døgndosene fastsettes på bakgrunn av en vurde- ring av bruken internasjonalt, selv om de nasjonale terapitradisjonene kan variere fra et land til et annet
    (f.eks. bruksområde og doseringsanbefalinger). Den definerte døgndose (DDD) bør derfor betraktes som en teknisk måleverdi.
    Legemidler som benyttes ved forskjellige indika- sjoner kan by på spesielle problemer som det må tas hensyn til ved vurdering av døgndosestatistikk.
    Dosen ved hovedindikasjonen benyttes normalt ved fastsettelse av DDD. Med unntak for noen få spesielle barnepreparater benyttes doseringer for voksne.
    Ofte vil DDD for ulike administrasjonsformer være like med unntak av der biotilgjengeligheten
    er svært forskjellig. For preparater der man benytter en støtdose og en vedlikeholdsdose, vil døgndosen være basert på vedlikeholdsdosen.
    Hvis mulig er DDD angitt i mengde aktiv substans. Er det umulig, som f.eks. ved kombinasjonspreparater og enkelte flytende preparater,
    angis DDD som antall enkelt- doser (antall tabletter, kapsler, milliliter osv).
    DDD representer ikke nødvendigvis den mest forskrevne eller brukte dose, noe som må tas i betraktning når tallene vurderes.
    Det vil derfor ofte være vanskelig å beregne antall brukere ved kun
    å bruke DDD som måleenhet. Dette gjelder særlig der doseringsanbefalingene kan variere mye etter bruksområde.
    Salgstallene kan angis i DDD/1000 innbyggere/døgn og beregnes på følgende måte:

Samlet forbruk i antall DDD x 1000
    365 x antall innbyggere

Dette tallet vil gi et estimat av andelen av befolkningen i promille som får en bestemt medikamentell behandling.
    Et estimert salg av et legemiddel på 10 DDD/1000 innbyggere/døgn indikerer at 10 av 1000 personer (dvs. 1 % av befolkningen)
    daglig kan bruke dette legemidlet. Dette estimatet blir imidlertid kun riktig dersom det er samsvar mellom DDD og dosen som faktisk brukes."

At antall brukere faktisk har økt - også ift befolkningsmengden - ses på "bruker"tellingen her syntetisk T4 fra 2005 - 2010:

H03AA01 levothyroxine sodium 144 435 - 176 895

Hvilket blir 32 460 flere brukere på fem år.. men hva betyr det er det blitt flere stoffskiftesyke enn det det var før - eller er det nå flere syke som får behandling...
    Kevlin

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Post Sv: FHIs rapport om bruk av reseptbelagte midler i Norge (flest brukere)

"Salg av levotyroxinnatrium (H03AA01) 1990 - 2010":
    Sitat Opprinnelig skrevet av Pluto Vis post

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Det er uhyggelig lesning du har lagt frem, Kevlin.
    Tallenes tale er vel nokså klare. ..
    Det sies jo at statistikk bare er en annen (tredje?) form for løgn
    derfor er det viktig å legge fram hvilke premisser som er lagt til grunn for tall, kurver o.l (Hentet fra www.legemiddelforbruk.no):

"Vurdering og anvendelse av legemiddelstatistikk

Legemiddelstatistikk basert på salgstall fra grossist er i utgangspunktet en forholdsvis presis form for helsestatistikk,
    og er et viktig hjelpemiddel til å foreta medisinske og helseøkonomiske vurderinger og evt. foreslå konkrete tiltak.
    Statistikken kan benyttes til å:
    • kartlegge og vurdere forbruket og dermed terapi på ulike nivåer og over tid
    • måle effekten av kontrollpolitiske og informative tiltak
    • definere behovet for videre undersøkelser av forskrivningspraksis

Statistikken har imidlertid en del begrensninger som man bør ta hensyn til:

• alle legemidler solgt fra grossister blir ikke nødvendigvis brukt salg til primærhelsetjenesten og helse-institusjoner er ikke atskilt i det statistiske materialet i denne boken
    • Det er ikke tatt hensyn til demografiske forskjeller, f eks alder, kjønn, lege- og apotektetthet, sykehusdekning eller andre sosiale faktorer"

Jeg har ikke klart å finne tilsvarende kurver for noen av de andre på "TOPP 30 LISTA" -
    Simvastatin f.eks den kurven skulle jeg likt å sett

Jeg forstår det som at alle kurver som stiger bratt kan (må ikke..) benyttes til å:
    • kartlegge og vurdere forbruket og dermed terapi på ulike nivåer og over tid
    • definere behovet for videre undersøkelser av forskrivningspraksis

Iht til apotekenes innrapportering var det i 2010 3,6% av den norske befolkningen som brukte syntetisk T4 (levotyroxinnatrium = Levaxin).
    Til sammenligning var det dobbelt så mange som brukte Simvastatin - kolesterolsenkende medisin er ikke bare tull&tøys; det er FARLIG!!!
    Det at kolesteroltallet ditt øker er ETT av tegnene på at stoffskiftet sliter - les mer her
    (beklager at jeg tar med hele innlegget - men jeg finner ingenting her som jeg makter å fjerne - alt er satt i sammenheng og ditto viktig:

Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post
    Kolesterol ! Venn eller Fiende?
    Lipitor øker Hjertefeil & Hjerneslag med 10%

Skrevet av Arvid Gerhard, 24/2-09

Stigende Kolesterol er et symton på Lavt Stoffskifte! Ikke en sykdom!!

Experiments in Russia showed that feeding rabbits Oxidiced Cholesterol caused them to develop atherosclerosis,(Åreforkalkning),
    and that even rabbits don't develop atherosclerosis from oxidised cholesterol if they are given a supplement of Armour Thyroid USP !! Friedland, 1933

In the 1930s, a rise in the concentration of cholesterol was considered to be one of the most reliable ways to diagnose hypothyroidism (Lavt Stoffskifte)
    1936 Yearbook of Neurology, Psychiatry, and Endocrinology. E.L. Sevringhaus, editor

Lipidklinikken og deres medsammensvorne!
    Legemiddel Industrien vil at Legen skal betrakte Høgt kolesterol som en sykdom, og som, med deres medisin skal ”kureres”!
    Og, legen gjør det, selv om han på legestudiet, av sin Biologi Professor, lærte det samme som du leser nå!? Hvorfor gjør legen dette?

Lipitor er den ledende Statin medisinen som senker Kolesterolet!
    Lipitor salg i 2006 !! Ca.65 MILLIARDER NOK. !!
    Så dere ser vel at Pfizer IKKE ønsker at man skal ufarligjøre Kolesterolet!
    Søksmålene i USA mot Pfizer er på gang i USA. Det har lenge vært hevdet at Lipitor gir meget alvorlige bivirkninger som Kreft,etc.etc.
    Men det nye er nå at de gir sykdommer, som, de nettopp hevdes å beskytte deg mot!! Nedenfor kan du lese mer om dette!

Hvor har Kolesterol fått sitt dårlige rykte fra!
    Plante oljer (Vita Hjerte Godt) ødelegger Kolestrolet! Nesten 100 år er gått siden Russisk forskning viste at Kolesterol lager Åreforkalkning!!!
    MEN, det viste seg at de hadde brukt Oksydert (ødelagt) Kolesterol + Plante Oljer i blandingen. (Anitsckhov et.al)

Hva er egentlig Kolesterol?
    - Kolesterol er en alkohol !
    - Kolesterol produseres i hovedsak Leveren (men) også i Cellene !!!
    - Kolesterol lager meget viktige Hormoner !
    - Kolesterol forsterker Immun Systemet !
    - Kolesterol hindrer Betennelser !
    - Kolesterol beskytter mot skader fra Røntgen & CT !
    - Kolesterol beskytter mot Hjerte Sykdom !
    - Kolesterol beskytter mot Kreft ! etc.
    - 60/80 % av Kolesterolet er det Aktive LDL!
    - 40/20 % Kolesterolet er det In-aktive HDL !

Det handler om penger!
    Medisinske Tidsskrifter & Media, har i siste 50år hevdet at Kolesterol er Farlig for helsa!
    Ekstrem hjernevasking, lobbying + PR fra Legemiddel Industrien & Matvare(olje) Industrien i USA.(Norge)

Med solid støtte fra FDA (Federal Drug Administration) og Politikerne, som ”eier” i den gigantiske industrien.

Norge 2007
    ”Angriper Lipidklinikken” (Dagbladet)

Overlege Tor Ole Kjellevand, Hjertemedisinsk - Rikshospitalet i Oslo, sier:
    ”Kolesterol er et av de viktigste stoffene i kroppen. Vårt forsvar mot infeksjoner og kreft!
    Å mene at dette stoffet er farlig, er så hinsides all fornuft at jeg ikke har ord for det.”

”Farlig holdning; Det er veldig provoserende i forhold til det jeg har stått for i 25-30 år.
    Lipidklinikken er bygget opp på gradvis høyere kunnskap om kolesterol.
    At vi skal bedrive vås og fanteri er en provokasjon mot meg og mitt syn”.
    sier overlege Leiv Ose ved ”Lipid-klinikken” !

Hmmm, det er nok helt rett det, overlege Leiv Ose, du har bedrevet vås og fanteri i 30 år nå, og dermed ødelagt mange folks helse!!

SJEFEN til Tor Ole Kjellevand ”svinger pisken over ryggen hans”!
    Professor Otto A. Smiseth leder Hjertemedisinsk avdeling på Rikshospitalet, understreker at Kjellevand ikke forfekter Rikshospitalets eller Vestens offisielle syn.

Ja, ja, de vil vel ha litt av denne Kaka ??

Lipitor salg i 2006 : ca.65 Milliarder NOK. !!

Siste nytt i ”Kolesterol kampen”!
    Kolesterolskeptiker Tor Ole Kjellevand frifunnet av Rådet for legeetikk!
    Det siste året har det vært offentlig debatt om nytten av kolesterol og kolesterolsenkende statiner.
    En av debattantene var tidligere overlege ved Rikshospitalet, Tor Ole Kjellevand,
    som 19. august 2007 skrev et kritisk avisinnlegg (og senere et til) om statiner.
    Som følge av dette ble han 16. januar 2008 anmeldt til Rådet for legeetikk i Legeforeningen.
    Anmelderen var overlege Leiv Ose ved Lipidklinikken.
    I brev av 24. juni 2008 skrev Rådet for legeetikk at ”innklagde lege med sine to avisinnlegg ikke har brutt Etiske regler for leger!

Ps! Den bedrøvede Overlege Leiv Ose ved ”Lipid-klinikken”, har skrevet varmt om bruk av LIPITOR i Norske Helse -tidsskifter.
    ”hva tjente han på det, mon tro??”

Har vi et friskere Hjerte!
    Hjerte & Kar innleggelser på Norske sykehus 1992-1998!
    Økte med 22%
    Kilde: SSB

”Hmmm, dette var uventet, nå når vi i 30 år bare har spist Plante oljer & Margariner & Omega-3! Hmmm,
    kanskje de har brukt for mye H-Melk & Meieri Smør”???? Færre dør av Hjerte Infarkt, man er blitt flinkere til å reparere folk, det skal de ha.
    Men, er vi blitt friskere?

Haugesund 1995. Et personlig forsøk!!
    700 Rå Egg på 70 dager !
    Kolesterol før forsøket: 4,8
    Kolesterol etter forsøket: 4,4
    Arvid Gerhard

Hva gjør du nå:

Alternativ 1!
    Du stoler på ”Klinisk Ernærings Fysiologer”, spiser ”Vita Hjerte-Godt” og Omega-3.
    Du stoler på Legene, ” De vil gi deg all den medisin du trenger” selvsagt også den ”meget helse-bringende” LIPITOR.
    Vel.... Du vil nok da tidlig bli medlem i Kreft eller Hjerte-Foreningen, eller på Gravlunden.

”Nekrolog”!!
    ”Vi i Helse Norge(Vesten) & Ernærings & Medisin Industrien vil takke deg for at du deltok i våre Eksperimenter!
    Du har vært en lydig borger, så Helse Myndighetene takker for at du stolte på oss.... litt dumt at du ble tidlig syk og døde....
    men slik er livet, det må ha vært Genene. Det viktigste for oss i Ernærings & Medisin Industrien, er at du deltok i våre Eksperimenter.
    Du vet, kjære kunde, det viktigste er ikke å vinne.... men å delta”!! Takk for alt !

Alternativ.2
    Kokos olje!
    -Kokos olje ”senker”(regulerer) Kolesterolet
    -Kokos olje fremmer bl.a. dannelsen av det meget beskyttende hormonet Progesteron !
    -Kokos olja hindrer Betennelser etc, slik at mindre Kolesterol & Anti-oksydanter behøves !
    -Kokos Olje øker Stoffskifte !
    -Kokos Olje beskytter 100% mot Diabetes !!!

-Inn med Meieri Smør, som beskytter mot de meget flyktige og det meget sykdom skapende Plante & Marine Omega-3 fettet !

Virkelig Forebygge /Lege Sykdom???
    Er ditt Kolesterol & Blodtrykk på vei opp, da er sannsynligheten stor for at Stoffskiftet ditt er på vei ned. ! Og da trenger du følgende:
    -Inn med Progesteron E- Complex (naturlig fra Plante riket) (Jeg kjøper i England, det er lov å ta inn for 3 mnd. Privat forbruk!)

Armour Thyroid fra svinekjertel, har vært på markedet i USA i ”100 år”, og har den riktige biologiske standard av Stoffskifte Hormon.
    Levaksin & Tyroxin inneholder kun T4, det uaktive hormonet,og er spes. for Damer et helvete i kroppen).
    (Jeg har fått en lege til å skrive ut Registreringsfritak, og kjøper på Apoteket,
    men bruker også Bovine Thyroid, kapsler med ren Skjoldbrusk-kjrtel fra srorfe, kjøpes fra samme sted i England).

Inn med 1 stk. Aspirin daglig (oppløst i 1 glass Blå Farris), den beste Blodtynner + enormt flere positive biologiske virkninger!

Ut med ALLE Plante & Fiske fett!
    Inn med MeieriSmør & Kokos fett!

Din Helse = Ditt Ansvar!!

Arvid The Coach Gerhard
    post@thecoach.no

Les mer...

Sist endret av Kevlin; 16-09-11 kl 20:55
    Kevlin

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Exclamation Sv: FHIs rapport om bruk av reseptbelagte midler i Norge (flest brukere)

..

Jeg har ikke klart å finne tilsvarende kurver for noen av de andre på "TOPP 30 LISTA" -
    Simvastatin f.eks den kurven skulle jeg likt å sett
    ..
    Det ligger et stolpediagram her (legemiddelstatistikk 2012:1) på side 45: http://www.legemiddelforbruk.no/

For 2011 så ligger kolestrolsenkende på 2dre og 3dje plass på denne lista (side 20): (samme adresse)
    Tabell 3. De 10 mest solgte reseptbelagte legemidler rangert etter omsetningen i millioner DDD2) i 2011

Kevlin

Lignende tråder

1. Hypotyreos Rapport av Fredrik Palm
    Av Vigdis i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoer
    Svar: 2
    Siste melding: 06-10-10, 16:07
  2. Co-enzymet Q10 og kolesterol-sænkende midler.
    Av Anisa i forumet Kolesterol
    Svar: 0
    Siste melding: 22-01-10, 14:52
  3. Ny rapport om ME
    Av kira i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 3
    Siste melding: 10-06-06, 13:59

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn