Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    309

Standard Prikkinger i ben..

Er noe jeg fikk etter jeg fikk Hypothyreose...kjennes ut som en kiling&prikking i overhuden, har det spesielt i bena....Noen som kjenner seg igjen
    Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard Sv: Prikkinger i ben..

jepp - jeg kan se det på små rykkinger i huden på leggene. Legen min forklarte det som det var maur under huden.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    309

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    jepp - jeg kan se det på små rykkinger i huden på leggene. Legen min forklarte det som det var maur under huden.
    Det hørtes ikke noe særlig behagelig, men tror ikke det er det jeg har. Det føles ikke som rykkinger, mer som kiling.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    60
    Meldinger
    911

Jeg kjenner til denne kilende, prikkende følelsen. Noen ganger får jeg den når jeg er for "høy". Da er den mer overalt og ikke bare lokalisert til bena. Den er da mer knyttet til stress i hele systemet. Da hjelper bare reduksjon av medisindosen. Den andre "utgaven" kan har jeg hatt når jeg har vært såkallt "stabil". Den har en daglig dose med magnesium fjernet. Prøv litt magnesium og se om det kan hjelpe deg i forhold til dette. Er du overdosert og det er utløsende for denne følelsen, kan det være nødvendig med en liten doseendring. Magnesium kan du uansett høy eller lav ta litt tilførsel av.

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    309

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
    Jeg kjenner til denne kilende, prikkende følelsen. Noen ganger får jeg den når jeg er for "høy". Da er den mer overalt og ikke bare lokalisert til bena. Den er da mer knyttet til stress i hele systemet. Da hjelper bare reduksjon av medisindosen. Den andre "utgaven" kan har jeg hatt når jeg har vært såkallt "stabil". Den har en daglig dose med magnesium fjernet. Prøv litt magnesium og se om det kan hjelpe deg i forhold til dette. Er du overdosert og det er utløsende for denne følelsen, kan det være nødvendig med en liten doseendring. Magnesium kan du uansett høy eller lav ta litt tilførsel av.
    Er nok i såfall underdosert, prøvene er såkalt fine, så skal prøve magnesium:= )

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    309

Standard Prikkinger under foten?

I går hadde jeg prikkinger under foten og på siden av stortåen etter at jeg sto opp og gikk på benet. Det var ikke der når jeg satt eller lå. Og det forsvant etter jeg tok medisinen.
    Jeg ble ganske redd av dette....spesielt da det også skjedde i dag. Tenker jo det værste, at det er hjernesvulst, MS etc...
    Noen som har opplevd dette???

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Prikkinger under foten?

Sitat Opprinnelig skrevet av Ingvild Vis post
    Jeg ble ganske redd av dette....spesielt da det også skjedde i dag. Tenker jo det værste, at det er hjernesvulst, MS etc...
    Noen som har opplevd dette???
    Mange har oplevet det, og nej - det er hverken hjernesvulst, MS eller andet end at din behandling for hypothyreose er enten forkert eller for ringe. Jeg har ellers svaret i din "signatur-tråd" her: https://www.stofskifteforum.dk/showt...t=9364&page=19

Prøv at downloade denne graf i fuld størrelse her: http://www.swfthyroid.com/index_assets/Real-Problem.pdf og se, HVILKE mange symptomer kan hypothyreose give folk, hvis den ikke behandles, eller underbehandles, eller behandles med forkerte lægemidler/doser osv.

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Prøv at downloade denne graf i fuld størrelse her: http://www.swfthyroid.com/index_assets/Real-Problem.pdf
    Hvis du klikker på Plus-knappen i den åbne PDF-fil, vil du kunne forstørre grafen yderligere, for nemmere at kunne læse teksten.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    60
    Meldinger
    911

Kan benet ha "sovet"?

Jeg har selv hatt mye rariteter med fascikulasjoner, kramper, ilinger, prikking/stikking osv i min tid med hypothyreose. Og som deg har jeg vært redd, virkelig redd til tider. Mulig jeg har brukt nettet for mye på symptomsøking, det er ikke alltid lurt om man er av den engstelige typen som jeg er.

Mye av det jeg har opplevd/opplever tror jeg er relatert til denne sykdommen. Når man leser her inne om alt den kan gi av symptomer, så er det nærliggende å tro at det jeg har opplevd hører hjemme i symptomkategorien for hypothyreose/over-og underdosering.

Når jeg ikke klarer å slå meg til ro med dette oppsøker jeg min kjære lege, evnt en god hudlege (tidl almennlege) for videre undersøkelser evnt beroligelse som jeg kan være i behov av. Hypothyreose, som diagnose, utelukker ikke muligheten for andre sykdommer.

Har du forsøkt magnesium som jeg nevnte for deg tidligere?

Du skriver at du ble redd "spesielt fordi at det skjedde også i dag". Jeg får ikke helt tak i hva du legger i dette? Noe spesielt med akkurat denne dagen? Eller ble du engstelig fordi du har hatt det slik flere dager i strekk?

Som Anisa skriver, tror jeg ikke du har hverken MS, hjernesvulst e.l. Det gir litt andre symptomer enn prikking i stortå og under foten som forsvinner igjen. Det vet jeg etter å ha lest mye om disse alvorlig sykdommene selv. Alt som forsvinner igjen og hvor andre symptomer ikke kommer til, klarer jeg med rasjonalitet å plassere i trolig "ufarlig". Men det er vondt å engste seg Ingvild, det vet jeg

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn