Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
09-01-12, 14:55 #1
Stresset av bakgrunnsstøy og lyder i reklame og i en del TV-dokumentarer
Er det flere som blir helt sprø i hodet av alle typer bakgrunnsstøy fra TV enten det er reklameinnslag eller i reality program (f.eks Overhaulin' som mannen min ynder å se på) og attpåtil i noen «dokumentarer»? Jeg tåler ihvertfall ikke slik støy!
Jeg fatter ikke hva sammensurium av usammenhengende lyder, trommvirvler o.l i bakgrunnen av et programinslag skal være godt for annet enn å irritere seerne!!
Jeg slår av lyden på all reklame, men enkelte andre program som i og for seg er interessante blir jo også helt ødelagt av støyen som ikke hører hjemme noe sted.Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
09-01-12, 18:49 #2
Sv: Stresset av bakgrunnsstøy og lyder i reklame og i en del TV-dokumentarer
Jeg er slik i perioder. Noen ganger tåler jeg ikke slikt i det hele tatt, andre ganger legger jeg overhodet ikke merke til det. Jeg er mest vár på "basslyder" og dype brummende toner (lavfrekvent lyd).
-
09-01-12, 22:15 #3
Det er da helt genkendeligt, det der ... Jeg har det både med tv og desværre med lyde i det hele taget, som fx børn, der larmer Det bliver hurtigt stressende, i hvert fald hvis jeg ikke kan se meningen med det
-
10-01-12, 09:18 #4
Det kjenner jeg meg også godt igjen i! Jeg har blitt så var for all mulig slags støy, og liker godt å ha det stille rundt meg. Tidligere bodde vi nær en sterkt trafikkert vei, og jeg måtte ha det soverommet som vendte bort fra veien for å kunne fungere.
"Mute"-knappen på tv er en god oppfinnelse, jeg skrur også lyden av dersom det er for mye "unødvendig" støy på. Går gjerne i et annet rom dersom noen sitter og ser på ett eller annet med hermetisk latter eller mye annen høy lyd. Heldigvis er det ingen som er glad i fotball hos meg!
I tillegg synes jeg det har blitt vanskeligere å sortere bort "uvedkommende" lyd når jeg snakker med noen, eller skal konsentrere meg om noe. Det kan være hvis jeg sitter i telefon og noen snakker i samme rom, eller å følge en samtale i lunsjen hvis det er flere andre samtaler som foregår samtidig på kryss og tvers rundt meg. Jeg er glad jeg ikke sitter i kontorlandskap!
I romjula var jeg i en bokhandel for å bruke en boksjekk jeg hadde fått. Ved de bøkene jeg skulle se på, sto en dame og skulle kjøpe en bok, og rådførte seg lenge, grundig og høyt med en av de ansatte om hva hun skulle kjøpe. Da hun ikke ble enig med seg selv av det, måtte hun ringe til datteren, og høre om hun hadde lest noen av bøkene. Og det måtte hun jo få lov til - men jeg ble helt tussete, klarte ikke å stenge stemmen hennes ute og konsentrere meg om bøkene, og måtte gå et annet sted, til hun hadde gått. Man føler seg jo litt snål ...
-
11-07-12, 20:49 #5
Jeg blir av og til utrolig sliten av mye lyder her og der. Særlig fra tv. Enda verre blir det hvis noen snakker samtidig men tc står på. Eller hvis flere snakker sammen. Da hender det at jeg må gå.
-
12-07-12, 09:54 #6
Jeg hadde det slik da binyrene var helt på bånn. Hvordan står det til med kortisolet, Bille? det kan også være litt for lav T3 inne i bildet når dere er så vare for lyd og støy dere som skriver i denne tråden. Jeg har det ikke slik nå. Det er lys i tunnellen, ikke mist håpet
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
12-07-12, 15:20 #7
Jeg var også mer var for lyd før iverden,
men terskelen har hevet seg betraktelig.
Jeg var også mer var for lys.Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Depp og stresset = fett hår og skikkelig problemhud
Av Moxa i forumet Lavt stoffskifte, hår og neglerSvar: 1Siste melding: 17-12-09, 03:08 -
Er så stresset
Av Bille i forumet StressSvar: 0Siste melding: 21-02-08, 20:05 -
Merkelige lyder fra halsen
Av Gitte i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 2Siste melding: 21-08-07, 21:50
Bokmerker