Viser søkeresultater 61 til 70 av 70
Tråd: Lavt stoffskifte i 11 år
-
10-01-11, 07:19 #61
Sv: Blod test resultat trenger tolknin...
Jeg fikk utskrevet ultraclear plus ph (selges over disk i sverige om du finner et sted som fører det - jeg kjøpte etterfølgende bokser på postordre til et svensk postkontor - poste restante - og hentet der)
http://www.kosttillskottet.se/m/ultraclear_plus_ph
og her ser du innholdet
http://www.revital.co.uk/Metagenics_UltraClear_Plus_pH
Den inneholder en god del b-vitaminer
Jeg drikker 2 scoper i rismelk fordelt på morgen og kveld og har nå b12 i toppen av referanseområdet.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
27-06-11, 19:00 #62
Har opplevd mitt første Thyroid Storm...
For noen uker siden opplevde jeg min første Thyroid storm. Dette skjedde etter at jeg tok noen antibiotik for hva min legen betegnet som kroniks bronciatic infeksjon. Tilsynelatende det som har skjedt var at medikasjonen tok knekken på infeksjonen, og siden tilstanden var kronisk har trolig mine binyrer arbeidet i høy gir for å prøve å tar knekken på infeksjonen i lang tid. Etter noe dager klarte antibiotikan å stabilisere infeksjonen, så kombinasjonen av binyrer som var i høy gir, og amour medisineringen jeg tar til daglig, resulterte i et stygg Throid Storm. Jeg kontaktet legen min og han rådet meg til å stoppe thyroid medcation i en stund, til jeg får hypo symptomer, og starter igjen medisinering med amour sakt oppover.
Legen min forklarte det som har hendt slik...
1-Thyreoideahormoner er lagret i skjoldbruskkjertelen. Og blir tilgjengelig når det er tilgjengelig kortisol, hvis det ikke er kortisol, de bare sitter og gjøra ingenting
2-Når kortisol viser seg i overkant, vil de ta så mye som de ønsker av thyreoideahormoner mye mer enn de 2 armour grain jeg pleie å tar, og fortsatt forårsake hyperthyroid symptomer.
Etter 1 uke uten noe thyroid medisiner, tok jeg blodprøve og resultatet var som følger.
Dato 09/06/2011
ALAT 54 U / L> 70
B-HP 14,7 g/100 ml 13,4 til 17,0
FT4 6,5 pmol / L 11,0 til 23,0
Kreatin 81 umol / L 60-105
P-Hemocystin 6,7 umol / L 60 til 15,0
S-FERIT 93 ug / l 20-300
S-Folta 15,3 nmol / L> 5,7
S-Fritt T3 2,6 pmol / L 03.05 til 06.05
S-Gamma GT 17 U / L> 115
S-GFR. Estimert MDRD 90 mL/min/1.7> 65
S-Glukose Ikke raske 4,6 mmol / L Alltid *- Merket
TSH 2,7 mU / L 0,20 til 4,0
VIT-B12 548 pmol / L 170-650
t 4 og t 3 å vare lav, jeg begynte igjen med 1 grain amour, og etter noen dager gikk jeg tilbake til min opprinnelige dose på 2 grain armour.
Det ser ut at feritin er lav har. Etter jeg fikk disse resultater har jeg begynt med å tar HEMOFER. Disse HEMOFER er rester av noe jern tilskud kona brukte. Mitt spørsmål er det rektig å bruker dem, noen med noe forslag
Merkelig etter noen dager etter throid storm følte jeg så mye bedre enn jeg har følt for en veldig veldig lang tid. Stemningen var god, selvfølelse var utmerket, energien var top. Nok en gang var jeg i stand til å observere meg selv100%, ser meg selv, og være klar over meg selv. Smmen lignet med tidligere er jeg i litt bedre god form. Men ikke så godt som det var likke etter jeg hadde opplevd Thyroid Storm.
-
27-06-11, 19:29 #63
Sv: Har opplevd mitt første Thyroid Storm...
Kanskje du må bruke litt tid før du er helt tilbake der du var? Jeg underdoserte meg for noen uker siden. det tok litt tid, ca en uke, før jeg følte meg mer ok igjen. Å ta hemofer tror jeg er bra når jern er lavt. Du vet at du skal ta det langt unna thyroid? Ta dem på kvelden om du tar thyroid på morgenen og dagen, sik at de er så langt unna hverandre som mulig. Fint at du beskriver reaksjonen din på thyroid storm.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
27-06-11, 23:00 #64
Sv: Har opplevd mitt første Thyroid Storm...
Hei Vigdis! Jeg tror fordelen ved å vite at man kan får okt Kortisol med a medisinere infeksjoner og andre inflammasjoner er nok stor. Kanskje det kan være lurt at man sørger for å undersøker seg sjøl om det finnes noe infeksjoner eller inflammasjoner. Medisinering av disse plager er gunstig for våre skjoldbruskkjertelen og binyrene. Kanskje noen kan til og med slippe å tar Hydrokortison, etter at at de frigjøre sinne egen reserve etter medisinering. Det er ja et faktum at binyre tretthet er forårsaket av blant annet stress og langvarige infeksjoner aller inflammasjoner. Jeg kan ser for meg at alle som tåler ikke Gluten faller i den rammen av gruppe som lider av langvarig inflammasjoner. Hvilken som forårsaker at binyrene bruker mest parten av sin kapasitet til å bekjemper inflammasjonen. Legen min hevdet at mange som lider av stoffskifte sjukdommer også har kroniske inflammasjoner og infeksjoner, Den kronisk bronkittisk infeksjon som ble konstatert av min Lege kom ikke fra blod prøve, Men jeg har hat problemer med hovnet kjertler og lymfe i ovre del av nakken i lengre tid men har aldri for gjort Legen oppmerksom om dette til for 4 uker siden. Legen har også bestilt MRI skanning for å undersøker nakken videre.
-
09-10-11, 00:23 #65
Sv: Lavt stoffskifte i 11 år
Kære Hassan Det skrev du for snart 2 år siden og på daværende tidspunkt var du allerede syg gennem mange år, uden lægehjælp og uden behandling. Man kunne nemt læse mellem linjerne at du var på grænsen til fortvivlelse. I de forløbne to år har du taget hånd om dig selv, du har studeret sygdommen og alle muligheder, og du har haft mod til at behandle dig selv - når ingen andre ville. Og i dag skrev du i Thomas' tråd følgende:
Du er nået så langt som du kunne på egen hånd, og du har (tror jeg) samlet så meget overskud, at det nu skal bruges på at komme videre.... omsider i rette lægehænder i Belgien. Hvorfor skriver jeg alt dette, når jeg ikke behøver genfortælle dig hvad du selv bedst ved? Det gør jeg fordi jeg gerne vil, at du skal vide, at jeg og andre her er fulde af respekt og ros for alt det du har gjort, og alle ofre du har båret, og alle chancer du har taget for at få livet tilbage. Du er et levende eksempel på Never Give Up, og at det nytter!
Hatten af for dig, Hassan, og hatten af for din familie! Guderne må vide at med fire børn, job og sygdom, og med den forbundet udgifter... har du/I virkelig fortjent at blive set op til, som I hang i neglene i årevis! Alverdens lykke til med alle dine planer, Hassan. Respekt. And don't be a stranger...• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-10-11, 08:47 #66
Det skal bli spennende å høre hva Hertoghe vil gjøre for å få deg friskere, Hassan. Jeg opplever at å lese her på forumet er en skole, en stoffskifteskole. Mye av det som skrives her er livsvikitg informasjon. I alle årene fra jeg fikk en diagnose til jeg startet å lese her, fikk jeg bare denne informasjonen av de tre forskjellige legene som behandlet meg "prøvene er fine" "du må øke dosen" " du må senke dosen". Null forklaring på hva det lave stoffskiftet gjør med oss, eller noe som helst annet av informasjon. Etterpå har jeg også lurt på hvor mye de egentlig kunne om stoffskiftet. Hegge har jo påpekt at på den tiden var stoffskiftedelen svært mangelfull i utdannelsen av legene.
Jeg er svært glad for at du har kommet så langt som du har nå, Hassan. Jeg antar at din familie, i likhet med min, har båret tunge byrder da du var på det sykeste• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
16-10-11, 22:14 #67
Heloo Anisa . Beklager Anisa jeg har ikke hilst tilbake i god tid, har vært bort reist i host ferien med helle familien. Og takk for de positive kommentarer. De er riktig det du skrev. Jeg har vært fortvilet p.g.a, min sykdom. Når det gjelder arbeidsplassen min der var det noe annet histori. Jeg har ikke snakket har om opplevelsen min i min arbeidsplass men jeg vil si lit. Det som gjorde vondt verst, var at jeg ble mobbet mye på alle arbeids plassen jeg har hatt. Når man er hypotyroid og vil bare kommer gjennom dagen i arbeid har man lit til overs. For å unngå krangling pleide jeg og tar skyld i ting selv om det ikke var min feil. Hvis noen angrep meg muntlig, ville jeg ikke svare tilbake til min forsvar og bare gikk min vei. Jeg var veldig dårlig till å mestre noe konfrontasjon. Og noen mennesker leser dette som svakhet og begynner med mobbing og dritt prating og mer. Med denne mobbingen livet mitt ble bare dårligere
Men det som var rart er at noen ganger pleide jeg og eksplodere og går til fysisk angrep til de som har plaget meg. Denne sjeldne eksplosive konfrontasjon var fremmed for meg den sjokkerte ikke bare de som jeg angrep men også meg sjøl. Dette førte til 2 oppsigelse og et politi anmeldelse. Å anmelde en som mobber til arbeidsgiver vanligvis hjelper ikke så mye.
Nå vet jeg at det var mine binyrer som ikke produserte tilstrekkelig adrenalin som forte til at jeg var dårlig til å mastre konfrontasjon selv i til min forsvar.
Anisa jeg vil si at selv om jeg hadde mange problemer ble jeg ganske ydmyket etter jeg leste en trad du skrev har, om hvordan ditt liv har forandret p.g.a. sykdommen, og det du måtte gjennomgår hver dag i mange år med dårlig helse og dårlig økonomi. Der bestemte jeg og ikke å stoppe til noen ting når det gjelder min søk for god helse. Jeg faktisk svarte ikke til denne trad av deg fordi jeg tenkte den beste måte svare på deg var å leve som deg, jobber hardt, lære mye om min helse, finne løsninger andre steder når man finner dem ikke der man er, og To never giv up. My hat down for you Anisa og takk for all hjelp.
Også jeg vil si takk til mod som har satt flere av mine trader til denne traden NICE JOB!
-
16-10-11, 22:26 #68
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
17-10-11, 00:30 #69
Hassan, jeg er meget taknemmelig for, at du skriver så åbent om dette med mobning, arbejdsplads, aggression. Det er flot gjort, eftersom det er så vanskeligt på en helt egen måde at håndtere, når man står i det.
Jeg har selv råbt og skreget, mens jeg brugte Ny Eltroxin og Euthyrox, og dette samtidig med, jeg havde oplevelsen af at stå "ved siden af mig selv"; jeg var målløs over min egen opførsel men samtidig ude af mig selv af irritation henholdsvis raseri. Når så anfaldet var overstået, brugte jeg en del tid på at være flov og ked af det, fordi jeg havde overfuset andre mennesker og endda nogle af dem, der betyder allermest for mig
Dette er som så mange andre kemiske fænomener med ydre udtryk: Det er nærmest ikke til at forstå, hvis man ikke har prøvet det. Og for folk, der er så heldige, at de ikke kender dette grundvilkår, folk med hypothyreose har, nemlig at kemien styrer os temmelig meget allerede, der er det nok helt umuligt at forstå noget af.
Personlighed er, i hvert fald i vores samfund, en meget "luftig" ting, noget, der ligesom ligger elegant i luften, og som man måske forestiller sig er eller har tæt forbindelse med sjælen? Det er noget, man har styr på, for det er jo "ens egen personlighed", og der kan naturligvis ikke ske noget som helst, der ikke er i overensstemmelse med den Det er som om, man er syg i hovedet, hvis man reagerer på denne kemi, men sådan er man jo skruet sammen. Der er bare for få, der ved det. (Og hvor mange kunne mon hjælpes til ikke at begå vold og andet, der skader dem og deres omgivelser, hvis de blev gået efter med diverse hormonelle /kemiske reaktioner som vinkel?)
Det er blevet bedre med Erfa, og det er gået meget hurtigt frem efter skiftet. Eftersom Erfa også indeholder t3, er det måske mærkeligt, at Erfa ikke bare har resulteret i en ny overbelastning med mere arrigskab til følge ... men det har det altså ikke. Gudskelov
-
06-07-12, 17:40 #70
Hei alle sammen!
Det er en stund siden jeg har skrevet i denne tråden og i forumet generell. Siden siste gang har det vært en rolerkoster i min situasjon.
Jeg har vært hos en Endokrinolog Spesialist som hetter DR. Gunnar Aasen i Spes. Senteret Pilestredet Park Oslo. Der ble jeg diagnosert med ME eller kronisk tretthet syndromet og det ble påvist i prøvene lav jern mangel.
For viste jeg ingen ting om ME og det var lit av et sjokk med denne diagnosen. Jeg som tenkte jeg hadde nokk med helse plagget og nå dette ME.
Dr Gunnar Aasen mente at det var vanlig for hypotyreoser mennesker og får ME tilslutt.
Men jeg tenkte er dette bare en måtte helsesystemet markerer meg siden de ikke har klarte og helbreder alle mine helse plager??? Eller var den en ærlig diagnose, jeg vet ikke.
Jeg har byttet bruken vanlige armour til Thyroid S og jeg marker at den er mye bedre en den andre armour typen. Jeg bruker 2 grain daglig.
Jeg vil si Tussen takk til Anisa og Anne Berit som har hjulpet meg med og får takk i Thyroid S. Jeg kan ikke takker dere nok
Videre jeg vil nevne at jeg har skrevet her en stund siden at jeg vil besøker DR Hertoghet. Det ble ikke noe av den turen på grunn av blant annet, jeg er ikke klar til og igangsetter den vanlige behandlingen Hertoghet bruker for pasienter som meg. Nemlig behandlingen med TRT, HCG, Hydrokortison etc...
Ingen må misforstå meg fordi jeg er klar over at det er noe som Absolut foller seg bedre og faktisk får livet sitt tilbake med TRT, HCG, Hydrokortison etc... behandlingen.
I min tilfelle jeg Synnes jeg er ikke så syk ENDÅ at jeg kan ikke klare hverdagen minne uten TRT, HCG, Hydrokortison etc...
Jeg har prøvde tilskudd med MLM Pregnenolone, DHEA, OG 7 Keto dhea. Dette gikk bra for en stund til jeg fikk uønskede plager, og der stoppet jeg dem. Startet igjen med bare MLM Pregnenolone, og litt7 Keto dhea, dette fungerte bra. Men etter jeg har oppdaget at jeg hadde lav jernmangel stoppet jeg den ‘MLM Pregnenolone og 7 Keto dhea.
Nå prover jeg og åker min jern status ved og bruker Ferromax ca. 100 mg med 1000 mg Vitamin C OG noe Betaine tablett 3 ganger daglig. Foreløpigs dette ser ut til å hjelpe.
Mine planer nå er åker jern statusen, bekjempe inflammasjon og andre infeksjoner med LDN og tilskudd igjen med MLM Pregnenolone og 7 Keto dhea. Håper dette vil funker. Også skal ser på andre tiltak.
Jeg fortsatt bruker magnesium å olje tilskudd men ikke så mye som for. Også andre vanlige vitamin tilskudd
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 14:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 21:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 20:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 21:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 23:46
Bokmerker