Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Standard Sv: Immunforsvar TH1/TH2 dominans og kosttilskudd

Kan jeg lokke dig, rexxy69 - til en kort, praktisk brugbar konklussion på denne tråd? Jeg er selv ved at være pt så "over-informeret", at jeg snart ikke kan se skoven for bare træer.
    Det skal jeg gjøre Anisa - men rekker det ikke akkurat nu. Har bare skummet din nye tråd og ser at du har lagt ned et imponerende stykke arbeid i detaljene rundt dette og hvordan man kan ha praktisk nytte av denne kunnskap. Jeg må ha litt tid til å lese din tråd skikkelig. Godt å se at dette feltet interesserer flere enn meg da jeg selv mener det er avgjørende både for friske og syke, antistoffer eller ei.
    H:-)

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

n`Finn..
    Har sikker kommet til å formulere det slik rexxy69, men det er ikke jeg som mener det - det er de som har konstruert testen.
    Det er en del av forklaringen på hva testen kan vise og hva den ikke kan vise.
    Beklager at jeg til stadighet formulerer meg slik.....
    Da har jeg feiloppfattet, men da har vi avklart hvem som mener hva
    Så er det jo fortvilende at bahandlerapparatet ikke setter inn noe somhelst av tenkbare virkemidler for å stoppe en kjertelbetennelse når man vet konsekvensene.
    Så lenge behandlerapparatet utfører denne testen og ikke engang følger opp med de enkleste og vel kjente (burde være) tester av Selen, Sink og Jodnivåer samt støtter thyriodea med stoffskiftehormon når Anti-TPO er positiv men kun inntar "vente og se" holdningen mens pasientene lider er forkastelig. Jeg har ikke fulgt dollartegnet for å se hvem som tjener mest penger på å utføre denne testen men antar svaret er å finne der. For pasientene spiller det jo ingen rolle om antistoffene er skyhøye så lenge ingen i behandlerapparatet har kunnskap til å sette inn mottiltak.

Er det for å rekruttere kunder til syntetindustrien ?
    Det ville jo ikke forundre meg om jeg følger dollartegnet om de som tjener penger på Anti-TPO testen er de samme som tjener penger på syntetmedisiner. (Mulig jeg har funnet ett nytt interesseområde her n`Finn!)

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Question Sv: Immunforsvar TH1/TH2 dominans og kosttilskudd

Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    ..
    Jeg går nå på en balansert coctail jeg har forsket meg frem til selv av vitaminer og mineraler, sporstoffer, antioksidanter osv. Jeg tilsetter/førsøker kun en ny ting hver gang slik at jeg kan vite hvilken reaksjon denne gir. Blir jeg bedre, dårligere, uforandret. Forsøker jeg alt samtidig har jeg jo ingen mulighet til å vite hva som hjalp. Enkelte av tillskuddene har beviselig hatt negativ effekt da de har økt mine Anti-TPO verdier. Jeg har derimot ikke fått legene (hverken de billige eller dyre) til å kjøre lymfocyttpaneler på meg ennå. Men jeg kommer dit. De må bare få litt tid på seg.

..
    Det er viktig at mennesker med autoimmune sykdommer opprettholder Th1/Th2 balanse. Når immunforsvaret er feilregulert og begynner å angripe kroppens vev, jo mer ut av balanse immunforsvaret er, jo mer aggressivt vil vevet angripes. For eksempel, hos noen med revmatoid artritt, en autoimmun tilstand der immunforsvaret angriper brusk, jo mer ut av balanse Th1/Th2 systemet er, jo mer ødeleggelse vil finne sted.

Mange matvarer og kosttilskudd har et vell av påviste helsefordeler, men ikke for alle. Dersom du har en autoimmun tilstand, kan noen av disse forbindelsene få deg mye bedre eller mye verre avhengig av Th1/Th2 dominans. Din lege kan kjøre et sett med lymfocyttblodprøver for å fine ut hvilken dominans du har og ut i fra dette finne ut hvilke type mat, tilskudd osv du skal spise eller holde deg unna.
    Vet du hvorfor legen ikke vil la deg få den prøven
    jeg tenker jeg også vil pørve å få sjekket dette

Er det noen her som har fått sjekket dette??
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Vet du hvorfor legen ikke vil la deg få den prøven
    jeg tenker jeg også vil pørve å få sjekket dette

Er det noen her som har fått sjekket dette??
    Hei Kevlin!
    Ikke noe man normalt sett driver med i vanlig praksis. De færreste er opptatt av antistoffer - og langt mindre modellering av immunforsvaret. Så vidt jeg har funnet ut er det bare noen få sykehuslab i Norge som analyserer disse prøvene.
    Har ikke mast nok - og lagt det litt på hylla inntil videre. Merker forøvrig godt om jeg tar tilskudd/mat/drikke som er "feil" for meg - etter at jeg begynte systematisk å kjenne etter og føre oversikt over ting.
    Klumpen i halsen kommer raskt tilbake, alle småinfeksjonene, osv. så har satset på å stole på meg selv og hva jeg føler/kjenner/opplever en stund siden jeg har blitt så mye bedre.

Før jeg finner en lege som er med meg på dette i Norge, jeg kan stole på og få noe hjelp av avhengig av hva resultatene viser er jeg på en måte like langt eller i det minste på egen hånd uansett, og akkurat nå er ikke det det aller viktigste for meg. Når jeg er ganske frisk må jeg gjøre friske ting ikke bruke all energien min på å jakte etter en lege som vil ta en blodprøve.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Standard AutoImmune Response to Antigen -- Th1 & Th2 Imbalances and Dominance

Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Immunforsvar TH1/TH2 dominans og kosttilskudd
    Av rexxy69 i forumet Artikler av rexxy69
    Svar: 14
    Siste melding: 12-06-12, 16:20
  2. Immunforsvar TH1/TH2 dominans og kosttilskudd
    Av rexxy69 i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 11
    Siste melding: 24-05-10, 16:30
  3. Bedre ditt immunforsvar
    Av Moxa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 15-12-09, 02:28
  4. Dårlig immunforsvar
    Av marge i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 22
    Siste melding: 22-02-07, 15:21
  5. ME og immunforsvar
    Av kira i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 1
    Siste melding: 06-06-06, 18:44

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn