Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
24-10-11, 11:35 #1
Noen som vet om rosiner er bra eller dårlig å spise ved lavt stoffskifte?
Noen som vet om rosiner er bra eller dårlig å spise ved lavt stoffskifte??? Har fått dilla :-)
-
24-10-11, 12:18 #2
Sv: Noen som vet om rosiner er bra eller dårlig å spise ved lavt stoffskifte?
Jeg rører ikke selv rosiner. Iflg. USDA National Fluoride Database of Selected Beverages and Foods - indeholder rosiner 234 mcg fluor pr 100 gr. Det er meget! Man kan bare sammenligne "dosis" med Levaxin der også måles i mcg. 234 mcg Levaxin ville de fleste mene er "vildt meget"... Fluor erstatter jod i sammensætning af thyreoideahormoner og gør dem dermed ubrugelige. Det gavner ikke vores i forvejen for lave stofskifte.
27 sekunder inde i videoen ses en planche der forklarer det med fluor og hormoner.
Hvis du har fået "en dille", kan det betyde at din krop råber på jern. Rosiner indeholder også pænt meget jern og i lidt ældre dage har man udleveret en kop rosiner, at gnaske på hver aften, til hospitalspatienter med jernmangel eller anæmi. Jeg har før hørt, at man higer efter rosiner når man mangler jern. Værd at finde ud af?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
24-10-11, 17:55 #3
I tillegg mener jeg å ha hørt at rosiner og flere andre tørkede frukter inneholder alt for mye muggsopper. Og det skal ingen ha for mye av! Solsikkekjerner inneholde rogså ett eller annet som ikke er bra, husker ikke hva, søk på nettet om du lurer
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
25-10-11, 10:50 #4
Tusen takk for svar :-) Selv om jeg ble litt skuffet over at jeg ikke kunne spise det mer....
Jeg savner noe å knaske på som et mellommåltid. Kan jo ikke spise nøtter lenger og frukt har jeg forstått at man skal holde seg borte fra når binyrene sliter......Noen tips til hva man kan spise som et lett lite mellommåltid??
-
25-10-11, 11:22 #5
Jeg mener at du bør kunne spise frukt. Bare ikke spis uendelige mengder! Vi skal jo ikke glemme at det er sukker i en rekke grønnsaker også. Og kroppen omgjør karbohydrater til sukker. Og jeg tviler på om kroppen merker forskjell på de forskjellige sukkertyper. Det handler om å begrense inntak av sukker og karbohydrater. Og når du velger deg karbohydrater, velg noen langsomme. Unngå et måltid med bare frukt og kabrohydrater, da får du et måltid som øker blodsukkeret. Det beste er å holde blodsukkeret litt stabilt.
Tåler du melkeprodukter, kan du for eksempel lage deg en smootie med matyoghurt, som er litt fet, og litt bær. Litt protein, og så er du kanskje i mål med et lite mellommåltid? Hvis du orker å bake, er det mange gode oppskrifter på mer eller mindre lavkarbobrød, eventuelt glutenfritt. Let på lavkarbosider eller her på forummet etter gode forslag til matretter.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
27-10-11, 00:12 #6
På samme måde som the-planten naturligt "suger" fluor-forbindelser fra den undergrund, the-planten dyrkes i, "samler" solsikke-planten på kadmium. Så vidt jeg husker findes højeste koncentrationer af kadmium netop i solsikkefrø. Særlig mangel på jern, zink og kobber fremmer optagelse af kadmium fra fødevarer, men uanset at man ikke har disse mangler, optages kadmium i kroppen, bare ikke så massivt. Kadmium betragtes som et "fremmed" stof i menneskekroppen og vi fødes helt uden. Lægen Knuth Lythie har en udmærket, kort beskrivelse af kadmiums (bi)virkninger på sin hjemmeside Vitamindoktor.com - ellers googl sunflower cadmium
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Noen som vet om rosiner er bra eller dårlig å spise ved lavt stoffskifte?
Av chr83 i forumet Helbred og kostholdSvar: 6Siste melding: 24-04-13, 16:56 -
Lavt stoffskifte og i skikkelig dårlig form
Av Lenemor i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 23-11-11, 17:02 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 10-03-09, 00:35 -
Lavt stoffskifte + dårlig immunforsvar =
Av Sjalabais i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 18-04-07, 02:45 -
Lavt stoffskifte og dårlig blodgjennomstrømning
Av Sigrid i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 16-04-07, 23:01
Bokmerker