Viser søkeresultater 21 til 24 av 24
Tråd: Søvnproblemet
-
03-02-12, 10:34 #21
Sv: Søvnproblemet
På freak.no/forum er det et fint innlegg som er sakset fra mange kilder om søvnproblemer, #1. Anbefales som lesning, mye nyttig informasjon!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
01-04-12, 02:06 #22
Nu faldt jeg lige over et råd om brug af taurin http://da.wikipedia.org/wiki/Taurin som efter nogles erfaringer er helt fantastisk at slappe af og / eller falde i søvn "på". Man kan købe den hos iherb og hos diverse webshops inden for EU. God idé at tjekke reglerne
Nielsigne
-
01-04-12, 09:36 #23
Det kan jo også hende at søvnproblemer handler om at T3 er for lavt. Det tenker jeg om meg selv. Tiden vil vise om det kan stemme. Om vi ikke får nok T3, kan vi holde på med alle mulige tillegg som kanskje ikke hjelper noe som helst fordi den egentlige årsaken er at vi ikke klarer å få nok av det aktive thyroideahormonet inn i cellene. Blodprøvene ser pene ut. Men de viser jo ikke om T3 virkelig når inn der det skal. Blodprøvene viser jo bare hva som beveger seg rundt i blodbanene.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
01-04-12, 22:22 #24
Ja, det er sandt.
Jeg postede bare dette om taurin, fordi jeg selv blev ret overrasket over, at det har betydning for søvn og afslapning, og man kan jo bruge det som tilskud.
Anisa har lavet et indlæg om taurin her: Og her om hvordan taurin er ekstra vigtigt for diabetikere:
Nielsigne
Bokmerker