Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 24 av 24
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Søvnproblemet

På freak.no/forum er det et fint innlegg som er sakset fra mange kilder om søvnproblemer, #1. Anbefales som lesning, mye nyttig informasjon!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    58
    Meldinger
    3,369

Nu faldt jeg lige over et råd om brug af taurin http://da.wikipedia.org/wiki/Taurin som efter nogles erfaringer er helt fantastisk at slappe af og / eller falde i søvn "på". Man kan købe den hos iherb og hos diverse webshops inden for EU. God idé at tjekke reglerne

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Det kan jo også hende at søvnproblemer handler om at T3 er for lavt. Det tenker jeg om meg selv. Tiden vil vise om det kan stemme. Om vi ikke får nok T3, kan vi holde på med alle mulige tillegg som kanskje ikke hjelper noe som helst fordi den egentlige årsaken er at vi ikke klarer å få nok av det aktive thyroideahormonet inn i cellene. Blodprøvene ser pene ut. Men de viser jo ikke om T3 virkelig når inn der det skal. Blodprøvene viser jo bare hva som beveger seg rundt i blodbanene.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    58
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Det kan jo også hende at søvnproblemer handler om at T3 er for lavt.
    Ja, det er sandt.
    Jeg postede bare dette om taurin, fordi jeg selv blev ret overrasket over, at det har betydning for søvn og afslapning, og man kan jo bruge det som tilskud.

Anisa har lavet et indlæg om taurin her:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Taurine
    (ikke-essentiel = kan dannes i kroppen, dog med faldende effektivitet pga. alderen og/eller sygdom)

Nøgleord: så forskelligartede lidelser som epilepsi, migræne, diabetes, depression, nervekramper, højt blodtryk, højt blodcholesterol, lav kjoldbruskkirtelaktivitet, galdesten, podagra, nedsat sædkvalitet og nyrelidelser.

Denne usædvanlige aminosyre er svovlholdig - ligesom l-methionine, l-cysteine og l-cystine samt tripeptidet l-glutathione - og udfylder en lang række forskellige biokemiske roller. Som elektrokemisk stabilisator er den involveret i transporten af ioner - natrium, kalium, kalcium, magnesium og måske andre - gennem cellevægge og andre membraner. Den er derfor af vital betydning for hjerne, hjerte, øjne, galdeblære og kredsløbet (24).
    Og her om hvordan taurin er ekstra vigtigt for diabetikere:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Taurin er en aminosyre der findes i proteinrige fødevarer, men det er stort set, ikke muligt at spise sig til taurin nok, når man først har udviklet taurin-mangel. Mennesker med type 1 diabetes har lavt taurinniveau, hvilket fører til bl.a. "fortykket" blod - en tilstand, der øger risikoen for hjertesygdomme. 1,5 gram taurin pr dag genskaber normale taurinniveauer og inden 3 måneder bliver "tykt" blod til normalt (jeg kunne se på resultatet af B-Hematokritt (EVF) at din "blodtykkelse" ligger lige under den øverste grænse af "normalområdet", så det ville ikke skade, at bringe dette tal ned). Desuden beskytter Taurin mod degenerative tilstande i nyrer, hjertet og.... øjnene, uanset årsagen. Alene det sidste er værd at lade det komme an på en prøve, mener jeg.
    Nielsigne

Side 3 av 3 Først 123

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn