Viser søkeresultater 21 til 22 av 22
Tråd: Gravid og overdosert
-
19-03-12, 14:22 #21
Sv: Gravid og overdosert
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
19-03-12, 15:02 #22
Sv: Gravid og overdosert
Hei
Hun fikk lavt stoffskifte - hypothyreose og gikk på Eltoxin (som er det samme som Levaxin). Jeg koblet hennes historie automatisk, fordi din legene plutselig vil ha deg å stoppe med Levaxin FORDI du er gravid. Å få høyere stoffskifte ved graviditet er normalt, og i artikkelen fra Anisa, som jeg referete til, bør gravide heller øke dosen med 50 %.
Jeg er enig med Vigdis i tråden #15 at du må lese deg opp på stoffskifte og graviditet.
Les også svaret som Anisa ga til Rose80, som var i lignende situasjon som deg:
Om du skifter lege, har jeg tro på Rolf Luneng, en lege som holder til i Oslo som kan mer om stoffskifte og sammenhenger.
Få stoffskiftet i balanse (vedlegg i Allers uke 11/2012) hvor dr. Rolf Luneng uttaler:
Dersom tyroksinbehandlingen ikke hjelper noe særlig på dine plager eller du får bivirkninger av medisinen, kan dette skyldes en svikt i binyrene dine samtidig. En mulig binyrebarksvikt må derfor utredes og behandles snarest, og før man går videre i behandlingen av stoffskiftet. Dette er viktig, men blir ofte oversett av leger.Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Lignende tråder
-
Overdosert..
Av Camillis i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 17Siste melding: 29-07-10, 18:53 -
Overdosert?
Av Pusen i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 22:32 -
Er jeg overdosert? Jeg prøver å bli gravid.
Av lillevenn1 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 30Siste melding: 04-05-09, 08:53 -
er jeg overdosert???
Av lillevenn1 i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 03-03-09, 04:53 -
Overdosert?
Av Toto i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 09-07-08, 12:29
Bokmerker