Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 22 av 22
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Gravid og overdosert

Sitat Opprinnelig skrevet av June Vis post
    Fritt T3: 7,4
    Fritt T4: 35,9
    TSH: 0,02
    Anti-TPO: 43
    Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Husker du når på dagen de ble målt?
    Hvad tid har du taget din Levaxin, den dag du har afleveret blodprøverne? Forrige dag? Eller morgenen inden blodprøven? Eller efter blodprøven?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    72
    Meldinger
    1,111

Standard Sv: Gravid og overdosert

Sitat Opprinnelig skrevet av June Vis post
    Hva skjedde når hun sluttet med tyreoidea?
    Jeg forstår ikke helt om du mener at jeg bør øke eller redusere dosen. Av artikkelen fremgår det jo at både hypo- og hyperthyreose kan være alvorlig...(?)
    Hei

Hun fikk lavt stoffskifte - hypothyreose og gikk på Eltoxin (som er det samme som Levaxin). Jeg koblet hennes historie automatisk, fordi din legene plutselig vil ha deg å stoppe med Levaxin FORDI du er gravid. Å få høyere stoffskifte ved graviditet er normalt, og i artikkelen fra Anisa, som jeg referete til, bør gravide heller øke dosen med 50 %.

Jeg er enig med Vigdis i tråden #15 at du må lese deg opp på stoffskifte og graviditet.

Les også svaret som Anisa ga til Rose80, som var i lignende situasjon som deg:

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Jeg ved ikke hvad du er uenig med din fastlege om, men når vedkommende siger til dig "at det er min opplevelse av hvordan jeg føler meg som avgjør, - om jeg føler meg under-/overdosert" er det ganske korrekt og værd at sætte pris på, fordi det betyder at TSH er ikke Gud for denne læge. Når du så spørger om "Hvordan vet jeg om jeg er overdosert?" er svaret enkelt nok: når du har det skidt og klare symptomer på hyperthyreose. Du ville ikke være i tvivl og behøvede ikke spørge hvis du var overdoseret. Når du så spørger om "Hva gjør jeg om gynekologen min vil redusere dosen min?" er svaret lige så enkelt: det kan din gynekolog ikke, fordi det er du som tager pillen og du som enten reducerer dosen, eller fortsætter på samme, eller øger en smule hvis der fortsat er rum for det (velbefindendet kunne være bedre).

TSH har ikke noget at sige om overdose, eller ikke overdose. Det gør udelukkende dit FT4 og FT3. Andet er det ikke. Der er ingen grund til at beskrive overdose for dig, fordi du er ikke overdoseret. Faktisk er FT4 på 16 heller ikke særlig meget og af hensyn til fosteret, kunne dit FT4 sagtens ligge lidt højere. At reducere den smule medicin du er på nu, ville ikke gavne dig eller babyen, så hvad med at tage det helt roligt og koncentrere dig om fremtiden?
    Om du skifter lege, har jeg tro på Rolf Luneng, en lege som holder til i Oslo som kan mer om stoffskifte og sammenhenger.

Få stoffskiftet i balanse (vedlegg i Allers uke 11/2012) hvor dr. Rolf Luneng uttaler:

Dersom tyroksinbehandlingen ikke hjelper noe særlig på dine plager eller du får bivirkninger av medisinen, kan dette skyldes en svikt i binyrene dine samtidig. En mulig binyrebarksvikt må derfor utredes og behandles snarest, og før man går videre i behandlingen av stoffskiftet. Dette er viktig, men blir ofte oversett av leger.
    -lig hilsen Elbeth

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Overdosert..
    Av Camillis i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 17
    Siste melding: 29-07-10, 18:53
  2. Overdosert?
    Av Pusen i forumet Blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 11-06-09, 22:32
  3. Er jeg overdosert? Jeg prøver å bli gravid.
    Av lillevenn1 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 30
    Siste melding: 04-05-09, 08:53
  4. er jeg overdosert???
    Av lillevenn1 i forumet Blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 03-03-09, 04:53
  5. Overdosert?
    Av Toto i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 09-07-08, 12:29

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn