Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: bekæmpelse af candida
-
26-01-12, 20:06 #1
bekæmpelse af candida
Har i flere år forsøgt at bekæmpe candida uden held.
I min research på nettet, er jeg fler gange stødt på raw food begrebet som vejen til candida bekæmpelse og et bedre liv... Synes dog det er en MEGET ektrem måde at spise på, men kan ikke lade være med at være lidt hooked på deres fedt/kulhydrat teori i forhold til candida.
Hvad mener i om dette?
http://www.raw-food-health.net/Candida-Cleanse.html
Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
26-01-12, 22:46 #2
Sv: bekæmpelse af candida
Jeg orker næsten ikke det her....
"Fat, not sugar, is generally the cause of high blood sugar and diabetes. Surprised? You don't hear about it much, but it's been known by the medical community for a long time.
If you know much about diabetes, you've probably heard the name Dr. E.P. Joslin, founder of the famous Joslin Diabetes Center. As far back as 1927, he began to suggest that his diabetes patients were bringing their problems on themselves with their high-fat diets (1).
By 1959, the Journal of the American Medical Association had published its first study showing that dietary fat was responsible for causing type 2 diabetes and high blood sugar (2). The evidence continued to build up over the subsequent decades, but it's largely been ignored by the medical and research community. "
Prinsessen, jeg beklager, men det er altså noget forbandet sludder. Desuden er det en meget gammeldags, og efterhånden fuldstændig modbevist, 100% skolemedicinsk skrøne om sammenhængen mellem diabetes (højt blodsukker) og fedtstoffer.
Jeg nærer den dybeste medfølelse med de candidaplagede mennesker, der hopper på denne limpind, der faktisk frifinder sukker dvs. insulintriggende kulhydrater (= hypoglykæmi/sygeligt lavt blodsukker) og opfordrer til at begrænse insulinhæmmende fedtstoffer (= normalt blodsukker, trods mangel på sukker i kosten). Det er virkelig en forbandet sludder.
Du kan søge på de tusinder og atter tusinder af oprindeligt syge af begge typer af diabetes, der først efter overgangen til lavkarbo/LCHF blev medicinfrie, dvs. så godt som helbredte, så længe de fastholdt kostomlægningen.
Der er nogen der, der stykker en teori sammen, på baggrund af misforstået opfattelse af lavt blodsukker (hypoglykæmi) som følge af kulhydratholdig kost, og tror at det lave blodsukker vil udsulte candida?
Jeg tror, at nogen der sætte lighedstegn mellem lavt blodsukker og normalt blodsukker.... særlig når jeg læser f.eks. denne passage:
"What works best is a carbohydrate-rich, low-fat diet of whole raw fruits and vegetables. This sort of regime will normalize your blood sugar in less than a week, an impressive feat."
Det lyder så åndssvagt, at det næsten lugter af (endnu) et mediestunt-forsøg på at misbruge candida-skrækken til at promovere fedtfattig livsstil. Jeg har endnu aldrig hørt om eller fra en træthedspatient, der blev bedre af kulhydrater, og værre af kostfedt.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
27-01-12, 01:34 #3
Fra intervuet mellom dr. Mercola og dr. McGuff:
We are in the midst of a very bizarre, evil-scientist type experiment with what's going on in the Western world, because we are dumping into our bodies an amount of carbohydrate and, in particular, refined sugars that are way above the capacity of our metabolism to handle normally.
You have to look at that concept in the light of evolution. The way to do that… I don't know if you've ever done a survival course, but I was in the military and we had to do 72 hours on the field surviving off the land. When you do that, you start to realize that if you let someone go out on hunt-and-gather and bring back all the foodstuff that they could hunt and gather, what you'll find is that the carbohydrate would produce the least caloric density in a hunter-gatherer environment. That is the thing that you can find the least of. You can get the most caloric density out of meat in animals.
You get a lot more out of fauna than you do out of flora. So it only makes sense that the signal to store energy is going to be predicated on an abundance of that which is least abundant in the wild environment.Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
27-01-12, 08:45 #4
Det er altså ikke bare en tilfældig side jeg lige er faldet over og har smækket op herinde, har selvfølgelig læst en del om det inde jeg føjer det til herinde..
Jeg tvivler også selv meget på teorien og alligevel synes jeg nogle af argumenterne om candida/fedt/kulhydrater lyder logisk...Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
27-01-12, 10:20 #5
Jeg er bange for, at man overlever ikke ret længe, hvis man efterlever Grahams mål med "80 10 10" - "Cool Running" - hvor kost og livsstil, i princippet sænker kropstemperaturen til, hvad han mener er den ideelle kropstemperatur - 30-34 grader Celsius (svarende til dovendyrets, der er et pattedyr med den laveste kropstemperatur). Det betyder, at kroppens stofskifte sænkes og med det, især i forbindelse med en vegansk kost, begrænses i høj grad kroppens evne til at fremstille kolesterol (forstadiet til steroidhormoner), hvor kolesterol ellers skulle omdannes til pregnenolone, progesteron, DHEA og testosteron, bliver de i stedet stærkt reduceret. Med det følger tab af kjønnsdrift hos både mænd og kvinder over tid, reduktion af fertilitet hos kvinder, uregelmæssig eller udebliven menstruation og en lang række andre helseproblemer, herunder henfald af muskulatur (herunder hjertemuskel), tab af hudens elasticitet og accelereret ældning. Det er et direkte resultat af permanent omlægning til alt for magert og proteinfattig kost. Nogen kalder det for en perfekt anti-fertilitet cocktail ...
Jeg kan nok, trods alt, bedre acceptere fedtfattig kost, mens jeg slet ikke kan acceptere nogen for for anbefalinger af sænkning af kropstemperatur. Fedtfattigt er slemt, men lav kropstemperatur er værre. Men hvis du er meget interesseret, hvorfor ikke skrive direkte til dr Doug Graham og høre hvad han siger til en person med din sygdomshistorie og omlægningen til "80 10 10"?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
27-01-12, 15:42 #6
Dem jeg har læst/set videoer om på nettet, som har levet 80-10-10 i mange år, lever i bedste velgående og er sunde og raske...
Jeg siger heller ikke at Louise har fundet de vise sten, men synes det er meget interessant at hun har spist sig selv rask på 80-10-10Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
28-01-12, 12:19 #7
Hmm, man kan åbenbart ikke skrive til Dr. Graham uden at skulle betale for en konsultation..
Prøvede at google hypothyroidism og 80-10-10 diet og det eneste jeg rigtig kunne finde var to der var blevet raske på den kost og vænnet af amour thyroid.
Jeg har selv studeret ernæring og anatomi/fysiologi, så jeg er også skeptisk, men må indrømme at jeg også synes det lyder interessant. Især deres candida teori...
Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
29-01-12, 19:58 #8
Heisann
Nå er ikke jeg noen candida ekspert, men for meg er spørsmålet så enkelt: Hva lever candida av: Fett eller karbohydrater (sukker)?
-
29-01-12, 21:59 #9
Blondie, prøv at Google 80-10-10 og candida, så kan du læse om deres meget interessante teori
I følge dr. Graham, er sukker kun et problem hvis fedt indtaget er for højt.
Lignende tråder
-
Hvorfor har vi lettere for å få candida?
Av Ada i forumet CandidaSvar: 4Siste melding: 16-05-12, 12:40 -
overdosering efter candida bekæmpelse???
Av Honeyhob i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 10Siste melding: 29-06-10, 20:30 -
Små amøber og candida
Av Scarlett i forumet CandidaSvar: 3Siste melding: 02-11-09, 23:43 -
Candida spyt test
Av Anisa i forumet CandidaSvar: 1Siste melding: 11-03-09, 18:23 -
Candida, ME og kanskje litt av hvert...
Av baremei i forumet CandidaSvar: 2Siste melding: 07-12-06, 03:32
Bokmerker