Viser søkeresultater 51 til 60 av 63
-
19-01-12, 01:46 #51
Sv: Kreft. Hva kan jeg vente meg?
Miori? Har du nogensinde fået denne radiojodbehandling? Eller venter du fortsat på Thyrogen?
Jeg er heller ikke tryg ved dit anti-TPO. Det tyder på at der fortsat er nogen egenproduktion af thyreoidea-hormoner tilbage. Det burde det ikke være efter en total thyreoctomi og radiojod. Selv om TSH er kun på 0,32, er det fortsat for højt hos en tidligere kræftpatient. Begge dine T-hormoner er i nederste området af "normal. Jeg ville, i samme situation ikke nøjes med mindre end 175 mcg pr dag. Nok af medicin vil både hæve hormonniveauet (trivsel) og undertrykke TPO-antistoffer ved at undertrykke evt. fortsat hormonproducerende kirtelrester... Det ser ud til, i dit tilfælde, at dit TSH bør være umålbart.
Håber, at du orker at læse hele tråden igen. Det vil være nyttigt.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
19-01-12, 08:52 #52
Radiojod ble gjennomført i september i fjor.. Og det som ble fortalt meg var at de sjelden hadde sett så lite opptak av jod.. Men jeg måtte gjennom 4 uker uten Levaxin i forkant av denne behandlingen, siden det som kjent ikke er mulig å oppdrive Thyrogen.. Som alle andre som skal gjennom Radiojod behandling nå dessverre..
Skal gjøre et forsøk på å lese gjennom hele tråden, for jeg spør nok om det samme, og har de samme plagene nå som før. Bare verre.. Men sliter med å holde fokus over en lengre periode, i alle fall når det er som nå..
Jeg prøver alt jeg, for å bli bedre.. Så takk for tips!! Jeg er i alle fall helt avhengig av fysioterapi for å fungere.. Det knyter seg over alt. Og spesielt i nakke, skuldre region.. Og i bekkenet.. Men det er et problemområde hos meg... Så, mulig det ikke har noe med stoffskiftet mitt å gjøre i det hele tatt..
Skulle gjerne lagt inn et bilde for å vise dere hvordan jeg føler meg.. Noen som kan hjelpe meg??
Jeg ringer Dr. Bjøro i dag, for å informere om at jeg øker dosen min. Regner ikke med at hun er fornøyd med prøvesvarene her heller.. Fastlegen har ikke peiling, men prøver å forstå og lære...
-
19-01-12, 09:22 #53
Nej, jeg mente slet ikke at du gentager dig selv.... slet ikke! Det er bare værd at reflektere over det, der allerede er skrevet. Der er gået nogen tid, og måske har noget af det fået en ny mening på baggrund af dine nye erfaringer...
Det gør det nok... Ved at ved stofskiftesygdom, uanset højt eller lavt, "taber" kroppens muskelceller og andre "bløddele" så meget som op til 70% af aminosyren L-carnitine. Det giver mange og svære ubehag fra de "bløde" dele af bevægeapparatet (siger man på dansk, ved ikke om det samme siger man på norsk). L-carnitine kan købes helt lovligt indenfor EU/EØS og mellem 2 og 4 gram dagligt mildner betydeligt muskelsmerter, spasmer og spændinger. Det er virkelig en god sag...
Prøv at læse her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=7154 og se om du kan bruge fremgangsmåden. Det er nemt nok, når man først har prøvet det, og det gik godt...
Det er nok en god idè at samle og poste alle blodprøveresultater her i tråden. Bare så der er overblik og man kan se tendenserne på minus- eller plussiden. Kan godt fortælle dig, at jeg har oplevet folk her, der havde det lige så skidt som du har, og alligevel blev de bedre, selv om de måtte vente længe på det. Ofte er det ellers "ubetydelige" tips, der var med til at vende udviklingen mod bedre tider. Og selv om du måske tvivler nu, synes jeg at du allerede viser så betydelig en interesse (og indre protest mod status quo), at det nok kommer til at gå den rigtige vej, i den sidste ende.
TTT (Tid Tager Tid). Du må bare ikke give op!• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
19-01-12, 10:41 #54
Uploaded with ImageShack.us
Her har dere meg om dagen.. Dette er tatt av en venninne som også er fotograf. (Lise Sundberg, Lykke-foto) Og er en del av min terapi... Men det sier nå alt spør du meg!
-
19-01-12, 10:46 #55
Tusen takk for svar!!! Jeg setter virkelig pris på det! Og jeg tester ut i tur og orden alle tips dere kommer med.
Det som er utrolig er at jeg fikk beskjed om at jeg 14 dager operasjon kom til å føle meg helt frisk og i form igjen..Akkurat denne feilinformasjonen vil jeg til livs, for det ganger ikke oss som pasienter å ikke bli presentert de faktiske opplysningene.
Jeg er ikke bitter, og har heller ingen planer om å gi meg.. Men jeg blir sliten og møkk lei.. Har barn på 3 og 5 år, og de fortjener en mamma som ikke sovner før de, og som orker å være der for dem
-
18-04-12, 16:49 #56
Sv: Kreft. Hva kan jeg vente meg? Nye blodprøvesvar
Lenge siden jeg har vært her inne nå.. Men tenkte jeg skulle fylle på med noen prøvesvar. Kom gjerne med kommentarer, da jeg skal på 6 mnd kontroll på Radiumen neste uke.
Føler meg grei, og prøver for 3. gang å komme meg ut i jobb igjen. Denne gangen 44%, og kun 3 dager i uka
Anti TPO (0-100) 151
FT3 (3.5-6.5) 3,0
FT4 (11.0-21.0) 16,4
TSH (0.30-4.50) 0,02
Karbamid (2.6-6.4) 6,6 ... Er dette noe jeg trenger å ta hensyn til?
-
18-04-12, 21:12 #57
Les denne vedrørende karbamid. Det er litt vanskelig å svare på prøvene dine nå du ikke skriver noe om den nåværende medisineringen din. Men T3 ser jo veldig lav ut da, og det er jo den som er det aktive stoffskifthormonet, TSH ligger bra i forhold til at du har en kreftdiagnose. Ønsker deg masse god bedring
-
18-04-12, 21:28 #58
Sv: Kreft. Hva kan jeg vente meg? Nye blodprøvesvar
-
18-04-12, 21:31 #59
-
18-04-12, 22:54 #60
Jeg har haft højere karbamid en du, Miori, og det har ingen fundet bekymrende Skriver det bare for at sige, at det kan være forbigående og i hvert fald hos mig var det vist et udtryk for forstoppelse
Lignende tråder
-
Multi knutestruma . Hva kan jeg vente meg etter operasjon?
Av Minimax i forumet OperasjonssalenSvar: 25Siste melding: 14-06-12, 23:31 -
Lavt stofskifte, men lægen syntes, vi skulle ”vente og se”
Av Buskhult i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 12Siste melding: 27-05-11, 10:45 -
Lei av å vente... på HelseNorge!
Av zeena i forumet Hos legenSvar: 8Siste melding: 12-04-07, 01:22 -
Øke nå eller vente?
Av marge i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 14-03-07, 13:14 -
Bør jeg vente med Thyroxinbehandling?
Av chris i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 16Siste melding: 30-05-05, 14:37
Bokmerker