Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
-
18-03-09, 19:07 #1
"Hypothyroidism Type 2: The Epidemic" av Mark Starr, M.D.
Herregud, jeg har kommet til side 35 i denne boken og kan allerede si at det er den beste boken (uansett sjanger) jeg har lest! Jeg har lest flere kapitler tidligere, men aldri fått rotet megselv til å lese den i riktig rekkefølge. Det gjør jeg nå. Og dette er stort, folkens. STORT!!!
Jeg anbefaler alle, spesiellt dere her på forumet, til å lese denne boken. Men også alle andre mennesker i denne verden, fordi vi kan se ut til å stå foran en enorm epidemi uten like med Hypothyreose - TYPE 2; Sykdommen som ikke sees på blodprøver.
"Epidemien" det er snakk om er at vi lever i en verden med stadig økende gifter i miljøet vårt. I mat, drikke og luft. Det er overalt. Og det er vår egen skyld. Vi forurenser planeten vår!
Trodde du at du visste årsaken til hjerteproblemer? ALLE vet jo årsaken til det. Alle leger, ikkeminst. "Alle" er liksom enige i hva som forårsaker ditten og datten. Men tar "alle" feil? Det kan meget godt hende. Trodde du at du visste årsaken til Diabetes Type 1 og Type 2? Hvorfor får man EGENTLIG disse sykdommene? Svarene på dette er i boken.
Jeg er så fascinert og så utrolig imponert, men også svært sjokkert over hvilke fakta boken presenterer... For her blir nemlig påstander bevist med god gammeldags forskning. Dette er ikke en bok full av synsing og vås. Her får man beinharde fakta, backet opp av lang forskning og utredning av god gammeldags standard. For det har seg slik, at ofte må man gå til fortiden for å hente ledetråder som kan hjelpe til i nåtiden og i fremtiden.
Jeg lånte denne boken til fastlegen min. Han leste den, og er svært imponert. Han tror på det som står i boken, og han mener at vi kanskje (for tiden vil jo vise!) står ovenfor nettopp en epidemi, nemlig Hypotyreose Type 2.
- For hvis man ikke kan bevise med en blodprøve at du har en sykdom, en sykdom som rammer hver eneste celle i kroppen din, ja, da har man jo ikke sykdommen da? Det er bare så rart at folk dør som fluer i ung alder av hjertesykdommer, diabetes med komplikasjoner og andre alvorlige lidelser.. Når dette i stor grad kunne ha vært unngått. Ja, du leste riktig. Les mer om dette i boken! Det er virkelig, virkelig urovekkende og oppvekkende lesning!
Denne boken påvirker ALLE. Jeg har allerede ved hjelp av boken, og det lille jeg har lest av den, utpekt flere venner og bekjente jeg tror har Hypotyreose Type 2. Jeg råder dere virkelig, fra bunnen av mitt hjerte, til å lese denne boken. Aner ikke om den finnes oversatt. Jeg har ingen problemer med å lese den på Engelsk, og man har jo alltids ordbøker på internett!
Og spesielt til alle dere som vet litt om Hypotyreose Type 2, men som tviler: Les boken. Dere vil garantert tippe over.
Kjøp bilen svært billig på Amazon.com for kun $13 (rundt 90 Norske kroner) :
http://www.amazon.com/Hypothyroidism.../dp/0975262408
Hjertevarme hilsener,
Thomas
-
18-03-09, 19:26 #2
Sv: "Hypothyroidism Type 2: The Epidemic" av Mark Starr, M.D.
Hej Thomas
Jeg kender godt denne bog af Mark Starr og kan bakke din begejstring op på ethvert punkt. Hvis du møder nogen, der er sceptisk og ikke vil tro på denne globale årasagssammenhæng mellem miljøet og sygdommen(e) kan du henvise dem til bogen "Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future") (som er beskrevet her på Biblioteket). Den vil belyse baggrunden for vores helseproblemer, men samtidigt kan vi selv lære af den, hvor i dagligdagen kan vi gøre noget selv, for at begrænse konsekvenserne for os selv, hvor vi lever, spiser og sover. Vi kan ikke - hver enkel af os - redde hele verden og vi kan ej heller rense luften, enge og hav. Ikke før vi er mange nok, der forstår. Men vi kan starte i det små og lidt efter lidt - udelukke de faktorer vi selv putter i munden på os selv og vores kære. En god begyndelse.
Jeg har to eksemplarer af "Vores stjålne fremtid" på dansk og kan sende den ene til dig, hvis du vil have det. Tak for den fine introduktion. Hvert et ord du har skrevet holder hvad det lover.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
18-03-09, 19:42 #3
En annen tankevekker, som Broda O Barnes skriver om, er at med introduksjon av antibiotika og thyroxinmedisin (vi kan sikkert legge til mange flere medisiner her!), så er det mange mennesker som i tidligere tider ville dødd. Men de overlever, og bringer litt dårlige gener videre til de neste generasjoner. Sånn at min mor, som er hypo, har kanskje bragt det videre til meg! I riktig gamle dager ville hun kanskje dødd svært ung, uten å ha fått barn osv. Så baller det på seg, med dårligere og dårligere gener, og mer miljøgifter. men, jeg mener ikke med dette å si at vi i tillegg til alt annet skal gå rundt og ha dårlig samvittighet for å bære eventuelt dårlige gener videre!
Hva sier Darwin til dette, mon tro?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
18-03-09, 23:10 #4
Jeg vet at en tante av min mor døde av struma under 2. verdenskrig. Det var nok ikke lett for dem som ikke fikk hjelp den gangen, nei.
Hos ThyroidResearch.com kan man forresten lese om behandling av stoffskiftesykdommer i gamledager.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
15-07-09, 09:54 #5
Hei!
Nå har jeg også lest store deler av denne boken!!!!
Helt enig Thomas, det er knallbra og er er helt nødvendig å lese hvis man har noe mistake om hypo... Alle burde nok lese den.
Flere ting har slått meg når jeg har lest i bøken:
Det er ganske mange bilder av pansienter. Det er kjekt å få sett disse og se for det første hvordan de ser ut før behandling og da etterpå. Rart også hvordan legeviten som fantes mange år siden og tidligvis klart å helbrede mennesker ved så enkelt å se på dem, kjenner på huden (hypo har ofte tjukke hud i blant annet overarmen, kan nesten ikke dra den ut.), og lytte til symptomene.
Bildene lignet på folk i min famile. Som broren min som begynt å miste håret som 20 åring og samme som meg og mine barn har pløstete ansikter som ser litt trøtt ut.
http://images.google.no/imgres?imgur...a%3DN%26um%3D1
Det bilde som slo meg mest var av en liten jente som ser helt lik ut datteren min - pistrete hår og skikkelig utstående mage.
Det eneste som gjør at jeg tviler på at datterer min er hypo er pga normal kroppstemperature.
Det som var virkelig skremmende var å se på de STORE hjertene som mange hypo folk får.
Ja, det var en fryktelig spennende bok å lese!
Klem fra Lulu
-
15-07-09, 14:38 #6
Akkurat
Medisin har ikke blitt bedre, ikke på alle områder. Hjernekirurgi, hjertetransplantasjon, ok. Her får medisin kudos. Men ellers? Se på stoffskyftesyke... Her har det gått baklengs!
På 1800-tallet (det sier litt om hvor lenge det er siden) kunne man symptom-diagnosere og medisinere så raskt som mulig. I dag går folk i årevis uten å få en diagnose fordi LABORATORIET har analysert blodet med et resultat som tilsier at pasienten er frisk.
Blodet sier pasienter er frisk.
Der ligger feilen.
Det er CELLENE som er syke. Ikke blodet. Ikke kjertelen.
En must-read, denne boken!
Jeg skal forøvrig på Mark Starr's forelesning i Sverige til høsten.
Planlegger å dra dit med familien. Skal invitere alle leger jeg kjenner også.
Folkens, la oss dra sammen! Mannen kan ALT om sykdommen!
Mvh.
Thomas
-
17-07-09, 22:39 #7
Har du en link eller info om forelesning Mark Starr skal holde i Sverige til høsten?
mvh Lulu
-
30-03-10, 18:56 #8
Hej Lulu (og andre)
Det er længe siden, så den forelæsning er ikke længere aktuel. Men man kan altid lytte til et (laaaaaaangt) radiointerview Mark Starr på Youtube. Han fortæller bl.a. om, at hans mor og bror har hypothyreose og at han også selv har det, men ingen ville behandle ham, fordi hans blodprøver var "fine". Så er der nogen, der ved "hvordan det er" er det Mark Starr.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
30-03-10, 19:01 #9
• Tak for at du læste mit indlæg.
-
30-03-10, 19:03 #10
(her slutter interviewet ca. 3 minutter inde i indslaget)• Tak for at du læste mit indlæg.
Lignende tråder
-
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 16:29 -
Av Thomas W H i forumet Bøker om lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 30-03-10, 19:03 -
Av Thomas W H i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 9Siste melding: 28-10-09, 20:36 -
Dr. Mark Starr's "Hypotyreose Type 2: Epidemien"- forskning
Av Thomas W H i forumet Hypothyreose Type 2 ?Svar: 2Siste melding: 07-03-09, 10:16 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 18:11
Bokmerker