Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    79
    Meldinger
    2,323

Standard Grunnen til våre mange plager

Stoffskiftesykdom? Veien til et friskere liv.
    Ikke uten beste behandling.

Nasjonal retningslinje i behandling av hypothyreose: ingen

Eksempel på tilgjengelig informasjon som preger den norske behandling av hypothyreose: Pasientbrosjyrer fra BMJ Group (BMJ Group: "A trusted global medical publisher providing a range of evidence-based medicine products that improve the decisions doctors and patients make every day.")

Denne teksten er oversatt og tilpasset norske forhold av Helsebiblioteket.no. Originaltekst finnes på http://bestpractice.bmj.com/. Brosjyren må ikke erstatte kontakt med, undersøkelse hos eller behandling av kvalifisert helsepersonell. Søk lege dersom du har et helseproblem. Sist oppdatert: 23.02.2011

Tilfeldige sitater fra brosjyren:

"For å lage denne informasjonen har vi samlet den beste og mest oppdaterte forskningen om hva slags behandling som virker ved hypothyreose."

"Enkelte kvinner får hypothyreose etter fødselen. Den sistnevnte tilstanden går oftest over."

"Det er lett å overse symptomene ved hypothyreose. De er ofte milde og vage."

"Det er ikke vitenskapelig grunnlag for å kunne si at levotyroksin vil være til hjelp hvis du ikke har symptomer."

"Det må tas blodprøver for å vite hva som er riktig dose."

"Det kan ta noen uker før symptomene bedres."

"Forskning har vist økt benskjørhet hos kvinner som har tatt medisinen i mer enn ti år. Det er derfor viktig å tilstrebe lavest mulig dose."

"Hvert år får rundt 3 av 100 kvinner med mild hypotyreose plager."

Les brosjyren: http://www.helsebiblioteket.no/Pasie...ts=12e5780e70e

Les tråden til nora: Norge tilslutter seg BMJ Best practice!
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    61
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Grunnen til våre mange plager

Det er jammen ikke rart vi blir behandlet som hypokondere når vi sier hvordan vi har det til legen, hvis legen tror på denne "infoen"

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post
    Den første linken får jeg ikke til å funke... (den sender meg tilbake til der jeg allerede er)

psssst: Best practice - - for who? Dette er såvidt jeg forstår et kommersielt selskap
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    38
    Meldinger
    253

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    psssst: Best practice - - for who? Dette er såvidt jeg forstår et kommersielt selskap
    Best Practice er altid for læger...

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Den første linken får jeg ikke til å funke... (den sender meg tilbake til der jeg allerede er)
    Det virker her. Kommer frem (i Firefox) som Filhentning lige til at åbne på egen computer.
    Vedlagte filer Vedlagte filer
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    241

(linket virker i Internet Explorer 9)

Suk ...

Det er ikke pænt at ønske sygdom over andre, men visse sundhedspersoner skulle altså prøve at have hypothyreose og blive behandlet efter egne forskrifter.
    Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Lignende tråder

1. Private klinikker anbefalt av våre brukere
    Av Mod i forumet Hos legen
    Svar: 10
    Siste melding: 30-01-14, 23:31
  2. Grunnen til våre mange plager
    Av Mod i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 5
    Siste melding: 27-07-11, 14:42
  3. Svar: 16
    Siste melding: 13-05-11, 15:01
  4. Våre rettigheter
    Av kris i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 10
    Siste melding: 09-10-05, 00:50
  5. Våre rettigheter
    Av Sonja Midtlien i forumet Nyttige linker
    Svar: 0
    Siste melding: 22-05-05, 22:34