Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: 6 uker gravid og klør
-
24-11-11, 18:23 #1
6 uker gravid og klør
Hei, er som sagt gravid i sjette uke og de siste dagene har jeg hatt intens kløe spesielt om kvelden og natten. Det klør over hele kroppen, men mest mellom fingrene, inni hendene, leggene, ansiktet og hodebunnen.
Før jeg ble gravid tok jeg 100µg 6 dager i uken og 75µg 1 dag i uken.
Før gravidtiet var TSH 0,77 og FT4 17,0
4 dager etter økning med Levaxin var TSH 0,47 og FT4 18,9. Da tok jeg 125µg annenhver dag og 150µg annenhver dag. Legen mente derfor dosen var for høy og satte meg ned til 125µg 5 dager i uken og 150µg 2 dager i uken. Har hatt denne dosen i 9 dager nå.
Kan denne kløen være tegn på overdosering? Eller underdosering? Blir så nervøs av dette.
-
24-11-11, 18:55 #2
Sv: 6 uker gravid og klør
Man sætter IKKE en gravid ned i medicindose! Og slet ikke kun 6 uger henne, hvor barnet endnu end ikke er begyndt at danne sine egne T-hormoner, og slet ikke medmindre FT4 (og FT3) sprænger den øverste grænse af "normalområdet"! Jeg gætter mig til at det er en fastlege med viden om hypothyroid graviditet og hormoner på niveau med en chimpanse!
Der er ikke anden mulighed, end at vende tilbage til den oprindelige dose 125µg annenhver dag og 150µg annenhver dag (der i forvejen, generelt er ikke alverden til mor og barn, mener jeg), og se om kløen forsvinder efter nogen dage. Foruden alt andet, er denne kløe en stress-faktor, som plager mens man netop trænger til ro og hvile. Det påvirker også barnet, der kan reagere med sin egen, steroid-hormonel reaktion på denne "indre" uro. Beklager dybt at mit svar vil gøre dig urolig, men der er fortsat tid til at gøre noget ved det, når lægen er i den grad på afveje!
TIL ALLE GRAVIDE: vogt jeg for læger der behandler gravide efter TSH!• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
24-11-11, 19:05 #3
Sv: 6 uker gravid og klør
Hei og takk for svar.
Tror du misforstod litt, jeg har økt dosen etter jeg ble gravid.
Før graviditet: 100µg 6 dager i uken og 75µg 1 dag i uken
Gravid: 150µg annenhver dag og 125µg annenhver dag(brukte denne dosen i kun 4 dager).
Så mente enokrinologen(ikke fastlegen) at jeg ikke skulle øke fullt så mye, men heller ta 125µg 5 dager i uken og 150µg 2 dager i uken. Så jeg har altså økt en del, men ikke fullt så mye som helt i starten.
Lignende tråder
-
Bekymret. Gravid, kun 5 uker på vei
Av beheka i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 19-10-11, 15:45 -
6 uker med Levaxin
Av tussemaja i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 0Siste melding: 05-08-11, 09:26 -
Svir og klør på hender og føtter
Av Carro i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 2Siste melding: 28-04-09, 08:22 -
Hjelp, jeg klør !!!
Av RIGG i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 7Siste melding: 10-10-07, 23:03 -
Er det noen som klør av medisinene?
Av sid i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 3Siste melding: 16-09-05, 22:56
Bokmerker