Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
-
19-11-11, 18:41 #11
Sv: TSH normalt litt høyere hos barn?
Takk for linker
men jeg klarer ikke helt å lese at de tilsvarer noras link
spesielt da denne setningen:
"These observations provide, at least in children,
a justification for targeting FT4 in the upper half of the reference interval,
not just in the normal range."Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
19-11-11, 18:54 #12
Dette ER artikkelen du leter etter.
Den omtales også her.Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
22-11-11, 20:45 #13
Setningen ligger på Forumet mombu.com.. men er borte eller omskrevet på de medisinske sidene som leger bruker.
Jeg googler "justification for targeting FT4 in the upper half of the reference interval" -
og får bl.a denne opp:
"Levothyroxine Replacement Therapy in Central Hypothyroidism: A ...
justification for targeting FT4 in the upper half of the reference interval, not just in the normal range.
It is difficult to assess what the target FT4 should be in adults. ...
dx.doi.org/10.1592/phco.19.4.349.30940 - Similar"
men når jeg åpner denne - så finns ikke den setningen jeg har merket med rødt.
Denne nøkkelsetningen - hvem fikk den til å forsvinneKevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
22-11-11, 22:34 #14
Så vidt jeg kan se, ligger denne artikel kun på http://pharmacotherapyjournal.org og er ellers kun citeret fra i 13 andre artikler. Jeg prøver at købe artiklen og ser om den information du efterlyser findes i fulltext-udgaven.
EDIT/ca. 10 min efter:
In children with documented mild central hypothyroidism and short stature, increasing serum FT4 from the lower third to near the upper third of normal during 6 months of levothyroxine therapy significantly increased growth velocity.22 Withdrawal of levothyroxine resulted in a return to a low growth velocity. These observations provide, at least in children, a justification for targeting FT4 in the upper half of the reference interval, not just in the normal range.
It is difficult to assess what the target FT4 should be in adults.
Den findes altså i den originale artikel. Send en PM med e-post og jeg vil sende den til dig.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Er det normalt å bli så kjempe sint som jeg er nå?
Av helgemann i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 8Siste melding: 20-07-09, 20:26 -
får bare høyere og høyere stoffskifte jeg..
Av Lissa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 29-10-06, 19:23 -
TSH normalt litt høyere hos barn?
Av marge i forumet TSHSvar: 7Siste melding: 23-06-06, 19:22 -
T4 på 10, normalt på Armour?
Av milla i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 06-06-06, 12:57 -
Hva er normalt energinivå?
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 01-06-06, 15:44
Bokmerker