Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    10

Standard Dere som er operert! Bergen eller Stavanger? Hvor er de beste kirurger?

Hei Hei Jeg er ny på forumet med diagnosen Graves hyperthyreose og står i "tenkeboksen" på om jeg skal velge operasjon. Legen min har sagt at det er vanskelig å finne dyktige kirurger på området og at det er flere og flere velger radiojod istede for operasjon. Dere som er operert! Noen sykehus å anbefalle med bra resultater?:idea:

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    14

Standard Sv: Dere som er operert!

Hei. Ser at du ikke har fått noe svar. Håper du har funnet ut av det, men jeg er akkurat operert på Radiumhospitalet og de har flinke leger. De samme legene opererer på Rikshospitalet.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    60
    Meldinger
    409

Standard Sv: Dere som er operert!

Hei på deg,

Jeg er operert for en del år siden og hadde det helt supert i noen få år etterpå, nå har jeg blitt lav og opplever dette som utrolig mye verre enn å være høy.
    Kroniske betennelstilstander,smerter,dårlig form,trøtt osv osv,

dette har blitt betraktelig bedre etter at jeg byttet ut Levaxin og begynte på erfa men allikevel, jeg anbefaler ingen å operere i første omgang,
    er det ingen livstruende situasjon som kreft ol så sjekk andre muligheter først,

legene er kjappe til å anbefale operasjon selv om de er like dårlig på dette ifht info,etterbehandling osv som dem er til å behandle lavt stoffskifte,
    ser det er en stund siden ditt innlegg så det er vel mulig du allerede har tatt en avgjørelse.

Men sjekk alle muligheter for ikke operative behandlinger først,
    jeg hadde det 1000 ganger bedre som høy enn lav.

Lykke til!
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    10

Post Noen som er operert i bergen eller stavanger? hvor er det beste kirurger?

Hei alle sammen Jeg blir veldig takknemmelig hvis jeg får svar fra noen som har erfaring av operasjon. Etter 10 år frem og tilbake med tanke på radiojod eller operasjon har jeg endelig bestemt meg (trur jeg) til å operere. Nå står jeg for valget mellom Bergen eller Stavanger. Er det noen som Har hatt vellykket operasjon noen av stedene og er det noen flinke kirurger å anbefalle? På forhånd takk for svar. Er veldig engstelig for operasjon.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard Sv: Dere som er operert! Bergen eller Stavanger? Hvor er de beste kirurger?

Hei,
    Jeg ser at det er få som svarer deg og det er kanskje fordi det ikke er så mange som har erfaring med operasjon i ditt distrikt. Selv fikk jeg behandling med radioaktivt jod i april 2008 på sykehuset i Stavanger. Operasjon ble ikke nevnt som et alternativ. Jeg fikk heller ikke vente så lenge som deg, men ble "presset" av fastlegen etter to år på NeoMercazole (har glemt nøyaktig navn) til å bestråle kjertelen. Det har gått rimelig greit i ettertid, selv om den siste blodprøven for et par uker siden viser tegn til stigende FT4 og synkende TSH. Legens teori er at deler av kjertelen holder på å våkne til liv igjen

Lignende tråder

1. Hvor stor hydrocortisondose tar dere?
    Av Jeanette Ws. i forumet Hydrocortison
    Svar: 4
    Siste melding: 27-07-10, 22:06
  2. Hvor mye levaxin tar dere?
    Av pingu i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 11
    Siste melding: 15-10-07, 11:47
  3. Hvor mye aktivitet har dere i hverdagen, prøver dere å få trent?
    Av madonna i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 6
    Siste melding: 01-08-06, 23:13
  4. Hvor er dere ???
    Av Mette i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 8
    Siste melding: 29-05-06, 10:11

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg