Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
-
27-09-05, 12:42 #11
Jeg antar det var insulinresistensen som ble bedre hos denne sissel, hva synes dere?
-
27-09-05, 22:59 #12
Ja - det kan veldig godt tenkes, nora. Jeg vet at jeg antakelig burde grave meg litt mer ned i den problematikken der - husker jeg fikk noen aha-opplevelser da jeg leste Atkinsboka for et års tid siden. Men etter det fikk jeg jo diagnosen min, og så begynte alle de andre problemene...
Jeg har rett og slett glemt bort dette med insulinresistens, jeg. Jeg har i hvert fall ett symptom som er ganske så fremtredende; karbohydratsug...
Samtidig så er jo dette med søthunger, reaksjoner på karbohydrater og svingende blodsukker noe som regnes som symptomer på binyrebarkproblemer også! Rask blodsukkerstigning og påfølgende fall (som man får av høyglykemiske karbohydrater) er en stor belastning for binyrene. Og Mary Shomon skriver dette om behandling av svake binyrer:
Balanser blodsukkeret ditt med kostholdet. - For å redusere belastningen på binyresystemet, bør du vurdere en lavglykemisk diett (med lite sukker), bestående av tilstrekkelig protein og fett; lavglykemiske karbohydrater; inntatt i mindre og hyppigere måltider utover dagen. Sukker og enkle karbohydrater påfører binyrene belastning ved hurtig skiftende blodsukkernivåer. Ved å gå over til grønnsaker, frukt, proteiner og fiberrike karbohydrater blir blodsukkeret mer stabilt, noe som fører til mindre belastning på binyrekjertlene.
-
10-08-10, 17:58 #13
Sv: Ny her!
Oj! - det der er meg - Sissel. Og så så lenge siden! Ja Fedon er virkelig maten for meg - men nå er jeg langt nede igjen, da jeg har opplevd masse rart på jobb, -har jobben til 3 andre og meg selv, og verdiene mine er koko igjen. Jeg har ikke krefter til å sette igang med Fedon igjen nå, tror jeg....
Jeg har vært medlem her før, men har ikke sjans til å huske brukernavnet mitt, så jeg opprettet like godt en ny profil.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
Lignende tråder
-
Dygtig fastlege / spesialist Rogaland, Hordaland, Sørlandet?
Av Betty Blue i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 08-05-11, 09:55 -
Vet noen om en endokrinolog som holder til på Sørlandet ?
Av tamara_24 i forumet PresentasjonerSvar: 13Siste melding: 10-08-10, 17:58 -
Han holder koken ennå...
Av Sonja Midtlien i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 08-08-09, 12:54 -
Hvor holder Leif Ims til?
Av atv i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 27-01-08, 21:33 -
Kan noen anbefale en Endokrinolog?
Av atv i forumet EndokrinologerSvar: 19Siste melding: 25-01-08, 20:32
Bokmerker