Side 34 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334
Viser søkeresultater 331 til 340 av 340
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Sv: Lavt stoffskifte

Hei

Takker for tipsene
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    68
    Meldinger
    1,362

Hei Lilja
    Det var virkelig godt å se deg igjen her inne. Må si jeg har lurt litt og tenkt på hvor du ble av. Først vil jeg gratulere deg med gutten din. Det neste som da slår meg er at jeg håper du klarer å få hjelp til problemene dine slik at du kan få en fin tid sammen med sønnen din. Det er jo ikke minst viktig for ham nå. Og han er jo igjen en motivator for deg, det skinner igjennom det du skriver.

Du tar opp mange ting i posten din. Jeg skal ikke prøve å gi deg noen spesifikke råd angående det. Men hvis jeg skal driste meg til å komme med en kommentar så ser det ikke ut til at du har de rette menneskene rundt deg ennå. Da tenker jeg på de innen helsesektoren pluss støtte når du er hos dem. Jeg synes n'Finn kom med et godt råd når det gjelder å ha med noen til legen.

Jeg kjenner meg godt igjen når du skriver at du er sjenert. Det vet jeg alt om. Jeg skal ikke påstå at du er det av samme grunn som meg, men hos meg kommer det av lav selvfølelse. Da vil man gjerne ta så liten plass som mulig. Jeg drister meg også til å komme med et forslag om en bok som jeg synes har vært til hjelp: "Mer selvfølelse" av Mia Törnblom.
    Den boken gir også gode råd angående forholdet ditt til sønnen din.

Jeg ønsker deg alt godt, Lilja, håper du får den hjelpen du trenger.

Hilsen Lisbeth (som har byttet nick siden vi postet tidligere)

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Hei

Takker for gratulasjonen

Så koslige svar jeg får her

Har nok litt lav selvfølelse jeg vil nok ikke være en sånn som stikker seg fram her er jeg ;) Mer enn litt sånn usynlig person kansje jeg er mer Det har jeg vel alltid følt meg også litt sånn usynlig ;)

Hun legen jeg har nå føler jeg, ikke alltid gidder høre på meg og sier vi får prøve det og la la. Har jo sagt at jeg gråter ofte men det tror jeg hu har glemt nu. Så synes jeg hu kunnet passet litt mer på stoffskifte mitt sier talla ser bra ut men vi fant Antistoffer så du kan velge om du vil ta dem eller ikke. Men da er det ikke så lett da jeg føler Levaxin ikke virker HM. Har egentlig ikke følt noen gang at de har virket jeg selv om stoffskiftet har vært lav.

Er ikke noe annet i livet jeg ønsker at vi skal ha det fint sammen med den lille Jeg gjør alt for han Så håper jeg snart får funnet ut hva det er med min hals

Takker for forslag til den boken
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Du vet Lilja, nå som du er blitt mamma har du en høyere status enn før.
    Mammaer er det aller viktigste vi har, og de fortjener å bli tatt godt vare på.
    Og du skal vite om det selv, slik at du kan forlange å bli ivaretatt hvis noen skulle slurve !

Så det kan nok hende at legen din ser litt nøyere på deg nå enn før.......
    Det får man da håpe - det er du verd !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    72
    Meldinger
    1,063

Lilja...ja, vet om flere som bare får ta opp en ting når de har legetime.Ikke så greit det for oss bl.a.det-- vi som opplever så mange ulike fing.
    Men kanskje du iallfall kan bestille deg en dobbeltime, for det har du rett til.
    Og som det allerede er sagt..ta med deg en som står deg nær og kjenner deg, og vet hvordan du sliter...en god venninne, eller.
    Da jeg leste det om halsen din, var det flere ting der som minte meg om noe av det Thomas har skrevet om, "det hvite "som kommer opp etc.
    Kan du printe ut noe av det du har skrevet å ta med til legen, kanskje, eller skrive en form for "brev" som du tar med..
    Hvis en har med seg noen, er det lettere å huske ting også..
    Jeg håper inderlig du får hjelp. Du trenger overskudd i denne lykkelige tida med sønnen din....både for deg selv og han.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Lavt Stoffskifte

Jeg har fått beskjed eller streng beskjed da om at jeg ikke skal ta Levaxin og hun mente det jeg tok som da var 150mg 3 ganger i uka og resten 100mg i uka var for mye for meg siden jeg er så tynn.

Så tok jeg blodprøve og fikk brev i posten idag om at jeg har fått resultater av dine blodprøver som igjen viser noen forandringer i stoffskifte. Og at da legen min har drøftet det med en annen lege på sykehuset og at det anbefalles å ta blodprøver x-2-3 per år som kontroll og ved evt. stigning av prøver så konfererer jeg med han igjen

Jeg ber deg kontakte meg hver 4 mnd for å ta nye blodprøver Anti- TPO, TSH, ft4 og T3

Jeg forstår ikke da om de finner noe hvorfor skal ikke jeg ha medisiner hm noen som vet? Hvorfor fikk jeg ikke vite hva slags forandringer dem fant da Hm

Da jeg ringte dem selv og spurte de i skranken da om stoffskifte prøvene DE ER HELT FINE hm så får jeg liksom brev da stemmer da ikke det dem sa hm

Jeg sliter om dagene med magesyren som herjer og jeg er veldig gåen orker ikke noe men vet da ikke om dette har med at jeg har lavt stoffskifte eller om det er magesyren som gjør meg så gåen puh ække lett å da være mamma og gråte hver dag for jeg ikke orker noenting puuuuuh ;)

Jeg går til homeopat for å prøve bli bedre i magen min og halsen og det er dyrt så håper det er vært det ;)

Jeg fryser mye særlig på kvelden

Håper noen vet svar på det jeg stilte spørsmål om nok vas fra meg ;)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Hei Lilja.
    Ingen har lov å råde deg anderledes enn legen din, så det jeg skriver er jo bare min mening og ikke noe du trenger å ta hensyn til.

Du har jo sliti lenge da, og gått på Levaxin flere år. Jeg syns jo det høres rart ut at du plutselig skal bråslutte.
    Et typisk tegn på lavt stoffskifte er jo at man gråter lett da.

Du skriver jo før her litt om at du har tatt anti-TPO som var høy ?
    Hvis den er (var) høy så skal du jo ha Levaxin da !
    Og hvis den har vært klart positiv før, så er det ingen vits i å ta den en gang til. (Mange leger blander sammen denne med TRAS - og tar derfor feil)

En ting som lurer litt i bakhodet mitt, er et stoffskiftet jo blir lavt hvis man ikke spiser. Kroppen går liksom i sparestilling, og da måler men lavt stoffskifte på blodprøver, men anti-TPO er jo negativ. Man får ikke antistoffer av å spise lite.
    Man kan komme i den situasjon at feks. jodmangel gjør at stoffskiftet ikke tar seg opp selv om man begynner å spise igjen
    Håper inderlig at du har tatt deg ut av dette nå Lilja, men kroppen kan være helt i mangel på vitaminer og mineraler, så da håper jeg du har noen som er flinke på slikt til å råde deg.

Husk å få blodprøveresultater skriftlig da
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Hei Finn

Takker for svar

Jeg får be om utskrift av blodprøvene neste gang jeg skal til legen men om jeg blir noe klokere tror jeg ikke av det

Jeg gråter lett ;)Men bare da jeg har det vondt som nå med magesyren som herjer PUH

Det kan godt hende jeg mangler det ene eller det andre av vitaminer for jeg kan ikke spise alt nå som jeg sliter med den magesyren for det kan bli værre. Men spiser normalt men kunne nok spist ennå litt mer som noen sier

Så ammer jeg ennå han på et og et halvt år en dame sa han spiser deg jo opp hm ;) Tror kansje han spiser en del av meg gitt ;) Så det kan hende jeg mangler noen vitaminer har tenkt tanken selv men da må jeg nok ta en blodprøve som beviser det ;)

Har ikke noen som kan råde meg hva jeg bør spise for å få i meg det jeg behøver nå for tiden jeg bare stoler på legen jeg som sist jeg tok blodprøver sa at det var ingen mangler og at det var flott ;)

Medlem siden
    Jul 2011
    Meldinger
    7

Standard Sv: Lavt stoffskifte av anoreksi

Har spf og har fått lavt stoffskifte..Har begynt på euthyrox...Er redd for å legge på meg av den!!Redd og skeptisk for all slag av medisiner!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Sv: Lavt stoffskifte av anoreksi

Hei jeg startet denne tråden Jeg vet alt om være redd for medisiner og alt det der men tror ikke du legger på deg av den medisinen du skal bruke og den har vel legen skrivd ut til deg for at du trenger den Men forstår frykten men du må prøve vinne over frykten din vet det er ikke lett men det er du som må ta steget ingen kan ta de for deg. Håper du blir frisk av din spiseforstyrrelse vet det er ikke lett men man kan bli frisk Jeg vet ikke helt hva det er den medisinen du tar men sikkert noen andre som kan mer enn meg ;) Vil si til alle her på forumet jeg er innom for å lese av å til Masse bra ting her Nå er jeg mamma til 2 små skjønninger gutten har blitt 3 år og jenta blir straks 1 år God sommer til alle sammen

Side 34 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 14:09
  2. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 21:53
  3. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 20:54
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 21:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 23:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn