Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    201

Standard Levaxin eller Armour?

Hei
    For en uke siden fikk jeg levaxsin av legen.
    Leser og leser i forumet her, og mitt spørsmål nå er det noen som blir friske med Levaxin?
    Ser ut som "alle" her foretrekker Erfa eller Armour.
    Hva tenker dere?
    Har lavt stoffskifte, med antistoffer.
    ( tenkte å linke inn på den andre tråden min, med blodprøvesvar, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det...)
    Tussemaja

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Standard Sv: Levaxsin

Sitat Opprinnelig skrevet av tussemaja Vis post
    ( tenkte å linke inn på den andre tråden min, med blodprøvesvar, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det...)
    Der er link til den tråd i din signatur.

Ellers kopierer du bare "adressen" (http://www.....) og indsætter den i indlægget.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    201

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

Standard Sv: Levaxin

Jeg har ingen erfaring å komme med ettersom jeg skal begynne på levaxin til mandag.....
    Men jeg har lest en del om dette med erfa osv.....står en del om det på forsiden.... og etter det jeg har forstått så inneholder levaxin kun T4 mens feks erfa inneholder T1 t2 T3 OG t4 (det er jo alle disse en frisk kjertel lager)
    og jeg har oxo lest at de fleste føler at ikke levaxin lindrer symtomer opptimalt...

jeg i mitt tilfelle tenker først å prøve levaxin.... hvis det ikke funker (noe jeg regner med) så vil jeg ta med masse info til legen(ettersom de har som oftest litt lite kunnskap om dette) og prøve å få erfa
    for hvis levaxin ikke fungerer bra, så må man jo prøve annet og da kan man evt få det på blå resept................... men etter det jeg har lest er dette en laaaaaaaaang vei å gå, og ikke det aller største suksess raten

hvis jeg skriver noe feil her håper jeg at noen "kloke hoder" retter meg

lykke til vidre
    Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
    • Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Det er sikkert noen som har det bra på Levaxin. Problemet er at på et slikt sted som her, ender gjerne de vanskelige tilfellene opp. Om du føler at livet ditt er like bra som før du startet med medisiner, ville du vel ikke oppleve et behov for å sitte på et forum og skrive om det, eller gjennomsøke nettet etter mer informasjon? Jeg kjenner i alle fall ett menneske som har det utmerket på Levaxin
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    201

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Det er sikkert noen som har det bra på Levaxin. Problemet er at på et slikt sted som her, ender gjerne de vanskelige tilfellene opp. Om du føler at livet ditt er like bra som før du startet med medisiner, ville du vel ikke oppleve et behov for å sitte på et forum og skrive om det, eller gjennomsøke nettet etter mer informasjon? Jeg kjenner i alle fall ett menneske som har det utmerket på Levaxin
    Det er jo sant. Håper jeg også er et sånt tilfelle ;)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Cool Sv: Levaxin

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Det er jo sant. Håper jeg også er et sånt tilfelle ;)
    Det er min observation gennem mange år på "hypothyreose-nettet", at jo mere "regelret" er hypothyreose - jo bedre chancer har patienterne med Levaxin og andre syntetiske T4-produkter. Det gælder fortrinsvis patienter med kræft i skjoldbruskkirtlen (dem, der ikke havde forudgående stofskiftesygdom) og dem, der har udviklet hypothyreose af andre årsager end autoimmune.

Derimod dem, der kommer i behandling pga. hypothyreose opstået som autoimmun, herunder følger af hyperthyreose, eller pga. hormonresistens - de har større problemer med at opnå velregulering med syntetisk T4 og problemet "fornyer" sig i takt med at patienten bliver ældre. Det er min personlige overbevisning, at alle patienter med ikke "regelret" hypothyreose bør indstille sig på kampen om Thyroid fra så tidligt som muligt i sygdommens forløb.

At jeg her giver udtryk for min personlige overbevisning, er på ingen måde ringere, end når læger behandler patienterne efter deres personlige overbevisninger om syntetisk T4. Tro ikke, at det er videnskab, der driver lægernes overbevisning frem.... Industrien, der fremstiller syntetisk T4 har aldrig turdet at lade syntetisk T4 teste mod Thyroid USP og så længe den slags forskning undgås som djævlen skyr vievand - må man spørge sig selv - hvorfor.

Hvis en nydiagnosticeret med hypothyreose ikke bliver væsentligt bedre efter et år i behandling med Levaxin - er der ingen grund til at give den flere chancer, mener jeg.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    201

Takk Anisa
    Jeg har antistioffer, og da blir det autoimmun?
    Jeg må bare spørre om dette for å kunne " snakke for meg" hos legen...
    Det som er tragisk er jo om jeg ikke kommer i fullt arbeid i løpet av et år, så blir jo det problematisk i forhold til jobb og de regler som Nav i Norge har...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Levaxin

Jeg må bare spørre om dette for å kunne " snakke for meg" hos legen...
    Det som er tragisk er jo om jeg ikke kommer i fullt arbeid i løpet av et år, så blir jo det problematisk i forhold til jobb og de regler som Nav i Norge har...
    Hvad med at tilbyde lægen en "handel"?

Hvis du ikke er væsentlig bedre af Levaxin fra 6. uge efter behandlingens start og 3 måneder frem - vil du have lægen til at søge om Erfa Thyroid til dig, på registreringsfritak. Begrundelsen er ikke at du lider og har det skidt, men først og fremmest en direkte fare for at du mister jobbet og kommer på offentlig forsørgelse, hvis du ikke bliver bedre nok til at kunne fastholde din beskæftigelse. Lad samfundssindet drive lægen, hvis hans/hendes lægehjerte og medleven ikke gør.

Hvad med at sætte sig ved bordet og skrive et brev til lægen? Den slags brev er nyttigt af flere grunde, herunder hvis du alligevel skulle ende i NAV's "varetægt", ville du have en dokumentation for, at dine behandlingsmuligheder blev begrænset af din læge, der dermed bærer en stor andel af ansvaret for din aktuelle situation. Derfor er det bedst at sende sådan et brev med post og mod kvittering fra posthuset.

Du kan poste en kladde (uden navne, bynavn osv.) i forummet Breve til legen hvor andre kan hjælpe med at pudse brevet op?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Levaxin + Liothyronin eller erfa?
    Av cocos i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 10
    Siste melding: 30-04-11, 21:02
  2. Armour eller levaxin, eller begge deler?
    Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 12-11-07, 20:37
  3. Levaxin eller Armour
    Av Bille i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 04-09-07, 14:34
  4. Amour eller levaxin?
    Av siri i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 8
    Siste melding: 06-09-06, 21:07
  5. Levaxin eller Armour ?
    Av Laila i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 18-05-06, 15:04

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine