Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Standard Sankt Hans aften, i aften

For første gang i 2-3 år fejrer vi Sankt Hans aften i Danmark i godt vejr, uden regn og blæst....

I Sverige har de fejret Midsommar sidste fredag/weekend. I Danmark fejres Sankt Hans Aften altid på den dag datoen 23. juni falder... uanset om det er en hverdag, som i dag. Der bliver mange trætte, klatøjede danskere, der møder op på deres arbejde i morgen. Og nordmænd

Rigtig god Sankthansaften alle sammen

• Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    56
    Meldinger
    895

Standard Sv: Sankt Hans aften, i aften

Joda, det er St. Hans for oss her i Norge også. Men noen feiring får jeg holde meg unna. Skulle ha vært hos min mormor og spist rømmegrøt idag, men jeg våknet med feber og halsvondt, så det blir ikke noe av. Vil ikke smitte henne unødig. Så da sitter jeg her alene med pus. Resten av familien feirer dagen ute i båt slik de pleier.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    848

Anisa, Sonja,

Hos meg blir det "feiring" i den form av at familien min kommer på besøk. Så blir det middag. Amerikansk cowboy-form, og greier. En rett jeg lærte å lage av min mormor! Den er fantastisk enkel og god! (Kjøttdeig stekes og hives oppi en stor ildfast form som man slenger en bønner i tomatsaus oppi, samt en boks opphakkede tomater og en stekt løk. Alt blandes, og så legger man et lag Jarlsberg på toppen og steker dette i 30 min til osten er gyllenbrun. Krydres med havsalt og svart grovmalt pepper, og en dæsj økologisk lettrømme! Velbekomme!)

Det skal gå i Jean Michel Jarre, Abba, The Monroes, Opus og A-Ha i kveld.

Ha en fin kveld, folkens!!

Thomas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    For første gang i 2-3 år fejrer vi Sankt Hans aften i Danmark i godt vejr, uden regn og blæst....

I Sverige har de fejret Midsommar sidste fredag/weekend. I Danmark fejres Sankt Hans Aften altid på den dag datoen 23. juni falder... uanset om det er en hverdag, som i dag. Der bliver mange trætte, klatøjede danskere, der møder op på deres arbejde i morgen. Og nordmænd

Rigtig god Sankthansaften alle sammen

God og fin Sankt Hans aften, nok en gang , og nordmænd i morgen (?)
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    71
    Meldinger
    263

Ja, riktig god Sankthans, alle sammen.

Jeg savner bålet i dag! Men i morgen får jeg feire svensk "midsommer", med
    matjes-sild, nypotet, gräddfil (svensk rømme) og "nubbe" (dram). Og så jordbær.

Klem til alle, hvor dere enn befinner dere!

Medlem siden
    May 2011
    Meldinger
    44

God sankthansaften til alle! Her høljer regnet ned, så det spørs hvor godt bålene brenner. Men sommer er det nå uansett!

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn