Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    2

Standard Helt ny, hvilke prøver skal tas

Hei, har tittet litt innom forumet nå og da, og har lært meg en del nyttige ting for en med lavt stoffskifte.
    Noe jeg har prøvd å finne ut av er hvilke spesifikke prøver man skal ta for å finne ut hvordan medisineringen går.
    Har vært inne til et par blodprøver der alt så bra ut, men ingen fortalte meg at man ikke skal ta levaxin før man tar blodprøve. Så nå skal jeg prøve å se over det legen sier/gjør for å forsikre meg om at alt er i "orden".
    Sliter fortsatt med symptomer på lavt stoffskifte, så er temmelig sikker på at alt ikke er helt bra enda.

Har forøvrig gått på levaxin siden januar hvis dette er vesentlig
    ...

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    53
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Helt ny, hvilke prøver skal tas

Foruten å være medikamentfastende, er det lurt og være helt fastende (uten mat, drikke, røyk, snus, tyggis og pastiller fra kl 24 kvelden før prøven taes). Dette fordi du da har et likt utgangspunkt hver gang prøven taes. Det som også må være likt er klokkeslettet. Prøven skal taes kl 08 om morgenen. Dette fordi det er store døgnvariasjoner på TSH og den er høyest kl 08 om morgenen. Er du hos legen som rekvirerer prøvene kl 14, så si at du ikke har tid og kom tilbake kl 08 dagen etter. Ikke begynn å diskuter det beste tidspunkt for prøvetaking med helsesekretær eller lege. Alle er ikke gode på dette.

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    2

Standard Sv: Helt ny, hvilke prøver skal tas

Takker så mye for svaret der, helt typisk at jeg tok blodprøve klokka 14.00 nå på mandag, ble iallefall foretatt fasting før blodprøven. Så håper noe god kommer ut av det
    ...

Lignende tråder

1. Hvilke nye prøver bør jeg be om?
    Av Laura i forumet Blodprøver
    Svar: 29
    Siste melding: 15-04-07, 15:29
  2. Svar: 16
    Siste melding: 19-10-06, 12:30
  3. hvilke prøver tas ved høyt stoffskifte
    Av milla i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 24-04-06, 20:04