Side 5 av 5 Først 12345
Viser søkeresultater 41 til 50 av 50
    Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    32

Standard Sv: Overdosert? Eller hva skjer?

Regnet med det ;)

Har time i neste uke med en fornuftig fyr så jeg får diskutere med han da og så legen etterpå.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    53
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Jerene Vis post
    For å si det enkelt, legene tester for om du har alvorlig svikt i binyrebarken, ikke for redusert funksjon. Hvis du skal teste redusert funksjon er det spyttprøver 4 ganger i løpet av et døgn som gjelder.

Om det blir for mye for deg med alt dette (jfr. ), så kanskje det er best at du konsentrerer deg om å få best mulig dose på Levaxin ... (eller hva tror du, Blondie?)
    Jeg tror ganske enkelt at levaxin ikke hjelper en døyt hvis man har problemer i binyrene. Ganske enkelt fordi da virker ikke levaxinen. Det ene året sprang jeg tre mil i uka, et år etter var jeg nesten fullstendig handikapet og kunne ikke være på jobb...pga binyrene (endoen min sier også at mine binyrer er friske). Samme dose levaxin/lio hadde jeg hele tiden, og hadde brukt den dosen i 10 år.

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    372

Det skal visst ikke være enkelt. Da får vi bare håpe det ikke er binyrene.

Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    32

Endo legen på sykehuset kan dra dit peppern gror

Gikk 8 dager uten lio og på dag 3 begynte jeg å bli trøtt igjen og jeg begynte å bli litt kald på hendene igjen.
    Jeg har asperger syndrom (høytfungerende autisme) og har siden mandag hatt et totalt kaos i hode. Tankene har liksom ikke kommet "frem". Har bare vert rot og jeg har ikke klart å forklare i hele setninger. Har vert skikkelig frustrerende fordi jeg vet hva jeg vil si men munnen klarer ikke si det... Har følt at jeg har gått litt rundt i min egen verden

Vanskelig å sovne og trøtt hele dagen.. "våknet" først utpå kvelden rundt 17.00.. Sovnet på formiddagen.. Absolutt ikke normalt meg.

Fredag orket jeg ikke mer av kaoset og rotet i hode.
    Jeg fant med lio boksen og tok 1/2 tablett før jeg la meg og ny 1/2 tablett på morgen.
    Sov på lørdag formiddag også, hode fortsatt rotete men det kom seg utover på kvelden. Sovnet til grei tid natt til søndag.
    Ny 1/2 tablett lørdag kveld og søndag morgen.

Og jeg er våken igjen.. Har et hode som virker og fryser ikke.

Så den endo legen som sier at jeg ikke er hypo tror jeg INGENTING på

Så da bruker jeg lio morgen/kveld frem til timen hos J på torsdag.

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    372

Nå er det ikke mye tvil lenger, skjønner jeg. Intet så galt at det ikke er godt for noe, da.

Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    32

En liten oppdattering..

---

Hadde samtale med lege og ernæringsfysiolog forrige uke.

Grunnen til at jeg fikk lio med en gang var at jeg var dårlig i sommer og lio fungere raskere samt at noen har problemer med å gjør om T4 til T3 eller noe sånt. Derfor valgte han å gi meg T3 med en gang fremfor å trappe opp på lio.

Han sa at jeg måtte føle meg frem til hva jeg mente var riktig for meg i forhold til dosering fordi det var vanskelig å gå etter blodprøve svar. (Siden dem faktisk i utgangs punktet ikke viste hypo pga normal tsh)

Jeg har følt meg litt overdosert på lio fordi jeg har hatt litt hjertebank samt noen svetteanfall innimellom..

Ble enige om å ta 1/2 tablett lio og 1/2 tablett levaxin (laveste styrke) i 14 dager. Deretter evt øke levaxin.

Så skal jeg prøve å gjør min jobb å unngå goitrogener o.l. selv om jeg ikke syns det er så lett.

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    372

Det høres ut som du er kommet til en bra lege. Nå er det litt lettere å forstå hvorfor du bare fikk liothyronin til å begynne med. Det virket litt merkelig. Men nå tror jeg du blir godt ivaretatt der.

God bedring og stå på!

Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    32

Standard Sv: Overdosert? Eller hva skjer?, oppdattert

En liten oppdattering
    Tusen takk for all hjelpen her inne!

Nå har jeg sluttet med lio og tar bare levaxin 25 mcg.

TSH: 0,59 (0,4-4,4)
    fri T4: 9 (12-22)
    fri T3: 3,6 (3,1-6,3)

Så blodprøvene er vel ikke helt idielle men jeg føler meg veldig bra for tiden ;)

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Fornuftig!! :-) og nå trapper du sakte opp på levaxin håper jeg?:-) Lykke til!:-)
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    32

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette Ws. Vis post
    Fornuftig!! :-) og nå trapper du sakte opp på levaxin håper jeg?:-) Lykke til!:-)
    Per i dag har jeg ingen symptomer på hypo så jeg vet ikke om jeg egentlig trenger å gå høyere!

Side 5 av 5 Først 12345

Lignende tråder

1. Overdosert..
    Av Camillis i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 17
    Siste melding: 29-07-10, 18:53
  2. Overdosert?
    Av Pusen i forumet Blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 11-06-09, 22:32
  3. er jeg overdosert???
    Av lillevenn1 i forumet Blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 03-03-09, 04:53
  4. Høyt eller lavt stoffskifte?? Hva skjer?
    Av Stratos i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 4
    Siste melding: 14-01-07, 23:34

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn