Vis meningsmålingsresultat: Drikk du brus eller et matvarer med Aspartam dagleg?
- Velgere
- 9. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
-
Hver dag
2 22.22% -
Noen ganger i uken
2 22.22% -
En gang i uken
0 0% -
Hver fjortende dag
1 11.11% -
En gang i måneden
1 11.11% -
En til noen ganger i året
3 33.33%
Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Aspartam
-
18-01-11, 13:29 #1
Aspartam
Aspartam kan vere skuld i mange sykdomstilfeller hos oss.
Eg har i mange år vært storforbruker av Cola Light og Pepsi Max.
Etter å ha lest om alle skadevirkninger Aspartam har, lurer eg på om det også kan vere ein grunn til bla. binyretrettheit, som egentleg er ein "ny" sjukdom.
Legar flest veit ingenting om det og det er lite hjelp å få.
Eg lurer i den samanheng på om det er nokon av dokke andre som lir av binyretrettheit eller liknande symptom som også har "misbrukt" Aspartanprodukt?
Eg ville prøve å lage ein meiningsmåling, men finn ikkje ut korleis eg gjer det.
Kan noken hjelpe med det?
Spørsmåla bør vere:
Drikk du brus eller et matvarer med Aspartam dagleg?
Kor store mengder?
Over kor lang tid?
Litt info om Aspartam:
http://www.falcktrading.com/article....946289&x=15877---
-
18-01-11, 15:01 #2
-
18-01-11, 16:03 #3
Sv: Aspartam
Er heldigvis blevet klogere, men levede i mange år i den vildfarelse, at light var bedre for mig - dvs. så havde jeg en undskyldning for at fylde mig med cola. Men en lort er en lort, uanset om den er light eller ej. Bare spørg kroppen. Kalorier er ikke den eneste ondskab der er i f.eks. sodavand. Tror virkelig det er et område hvor mange falder i, fordi manges fokus på kost kommer fra et ønske om vægttab, ikke om generel sundhed.
Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!
-
18-01-11, 18:35 #4
Ser at Helgemann har hjulpet og moderator lagt indlæggene sammen (?).
Mangler nok et svarmulighed "aldrig".... Vi er nok nogle stykker, der har været heldige og fik rette info om syntetiske sødestoffer, i tide.
Har været på en mexikansk restaurant i København og bestilte Coca Cola mens vi ventede på maden. To høje glas kom på bordet, men allerede ved første "slurk" mærkede jeg at noget var "forkert". Da jeg spurgte om, hvorfor Colaen smager "underligt" fik jeg svar at de serverer "bare" Cola Zero til alle der bestiller Coca cola fordi... "alle vil have det". "Ikke alle" svarede jeg og vi gik derfra uden at spise. Ikke tale om, at jeg skal spise et madsted, hvor personalet bestemmer hvad jeg "vil have".• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
18-01-11, 19:50 #5
Anisa: Vil du ud med navnet på restauranten? De skal i hvert fald ikke tjene penge på mig hvis det skal være på dén måde ...
-
18-01-11, 19:54 #6
Lidt mere "Aspartam-snak" før i tiden...
Aspartam og andre farlige stofferKan ikke huske navnet, men restauranten ligger i Gothersgade, lige overfor Botanisk Have og tæt på Kongens Nytorv.
NOE må jo ha utløst at noe gikk feil i kroppen
Til dere som drikker Light brus... (Sonja? Videoen er desværre væk)• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
18-01-11, 20:00 #7
Okay. Tak. Kan være man skulle spise deres tre dyreste retter og bestille noget god vin. Og skride fra regningen - for det er jo "det alle vil have". Nej, mon ikke det kan lade sig gøre for jyden her at styre fri af dette sted.
Lignende tråder
-
Aspartam og andre farlige stoffer
Av Stina i forumet Helbred og kostholdSvar: 11Siste melding: 17-04-07, 11:52
Bokmerker