Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Thumbs up Hvorfor et højt kolesteroltal er nyttigt

Hvorfor et højt kolesteroltal er nyttigt
    • Forfatter: Læge, doc. dr. Uffe Ravnskov
    • ISBN 13: 9788770701761
    • Forlag: Hovedland
    • Indbinding: Hæftet
    • Udgave: 1
    • Oplag: 1
    • Trykt i: 2010
    • Sprog: Dansk
    • Vægt: 281g
    • Sider: 191
    • Udgivelsesdato: 19/08-2010

Beskrivelse:

"Hvorfor et højt kolesteroltal er nyttigt" er en opfølger til Uffe Ravnskovs første bog "Kolesterol – myter og realiteter", men hvor "Kolesterol – myter og realiteter" hovedsagelig tager sig af den tekniske side af sagen, påviser "Hvorfor et højt kolesteroltal er nyttigt", hvordan det er lykkedes at overbevise hele verden om, at mættet fedt og højt kolesterol er farligt for sundheden.

Man har forvandlet hvidt til sort ved at ignorere alt, der har talt imod dette, ved at overdrive eller forvanske trivielle forskningsresultater eller ved at citere modstridende resultater på en måde, der har givet det indtryk, at de har støttet hypotesen. Man har undertrykt og latterliggjort kritiske forskere og publiceret manipulerede resulatater i videnskabelige tidsskrifter.
    Den nye bog byder desuden på en opsummering af de mest indlysende argumenter i en relativ letlæst form samt præsenterer en lang række nyheder på området.

I "Hvorfor et højt kolesteroltal er nyttigt" kommer det blandt andet frem, at et nyt kolesterolsænkende eksperiment har vist, at åreforkalkningen bliver værre, jo mere man sænker kolesterolet, at kolesteroltallet hos patienter med akut infarkt er lavere end normalt, og at infarktpatienter med de laveste kolesteroltal løber den største risiko for at dø de efterfølgende tre år.

Derudover afsløres det, at det hidtil største kolesterolsænkende eksperiment har vist, at man kan få diabetes hvis man sænker kolesterolet og at de medicinske tidsskrifter vrimler med artikler, hvor kendte forskere står som forfattere, men som i virkeligheden er skrevet af lægemiddelindustriens skyggeskribenter.

Uffe Ravnskov peger på, at 28 kosteksperter udpeget af WHO og FAO for nylig har publiceret en ny rapport, hvori de erklærer, at der ikke findes videnskabeligt bevis for, at mættet fedt er farligt, så opgøret med kolesterolhypotesen har aldrig været mere aktuelt end nu.

Uffe Ravnskov er læge fra Københavns Universitet i 1961. Han har i sin medicinske karriere fortrinsvist virket i Lund i Sverige blandt andet som docent ved nyreklinikken ved Lunds Universitet, hvor han erhvervede sin doktorgrad. Hans første bog "Kolesterol – myter og realiteter" er udkommet på 6 sprog og er belønnet med flere priser. Ud over de to bøger har Uffe Ravnskov et stort antal videnskabelige artikler bag sig.

Kilde: Williamdam.dk (hvor jeg lige har bestilt bogen. )

• Forfatter: Læge, doc. dr. Uffe Ravnskov
    Indhold

Indledning
    • Om kolesterolhypotesen
    • Det mættede fedt
    • Kolesterol
    • Hvorfor skrev jeg denne bog

Myterne

Kapitel 1 Forsøgsdyr-argumentet
    • Fede bananfluer
    • Kilder

Kapitel 2 Kost-argumentet
    • Ansel Keys
    • Ronald Krauss
    • Er meheriprodukter farlige?
    • En mere pålidelige metode
    • Livsmedelværkets svar
    • En halv kovending
    • Kilder

Kapitel 3 Nobelpris-argumentet
    • Hjerteinfarkterne skyldes ikke kolesterolet
    • Kilder

Kapitel 4 Risikofaktor-argumentet
    • Kilder

Kapitel 5 Et argument at glemme
    • Det japanske dilemma
    • Angiografi
    • Elektronstråletomografi
    • Kilder

Kapitel 6 Eksperiment-argumentet
    • Hvordan man udfører et korrekt eksperiment
    • Nordkarelen
    • Helsinki Heart Study
    • Oslo-studiet
    • Greg Brown
    • Ingen dosis-respons
    • LRC
    • WHO-studiet
    • MRFIT
    • Endnu et finsk eksperiment
    • Statinerne
    • Statiner til raske mennesker
    • Statiner til raske mennesker med lavt koresterol
    • Statiner til ældre mennesker
    • Statinerne forebygger det meste
    • Hjertesvigt
    • Skal børn statinbehandles?
    • Kilder

Hvordan man holder liv i en død idè

Kapitel 7 Hvordan ignorerer man det der ikke stemmer

Kapitel 8 Kunsten at overdrive
    • Forsøget på de finske sindsygehuse
    • MRFIT
    • Koronarangiografi
    • Det fantastiske LRC-studie
    • Kilder

Kapitel 9 Hvordan man bortforklarer besværlige resultater
    • Eksperimenterne
    • Daytons eksperiment
    • Det harmløse kolestyreamin
    • Det første statineksperiment
    • Hvad statinerne gør
    • Muskelbesvær
    • Rhabdomylose
    • Hjertesvigt
    • Hjernen
    • Nerverne
    • Impotens
    • Værre end neurosedyn
    • Cancer
    • Cancer og simvastatin
    • Cancer og pravastatin
    • Cancer og ezetimibe
    • Cancer og andre statinstudier
    • Hvordan bivirkninger bliver sjældne
    • Er kolesterolforskere blinde og døve?
    • Om at rapportere bivirkninger
    • Infarktpatienternes kolesteroltal er lavere end normalt!
    • Kan statinerne forebygge cancer?
    • FAO's og WHO's kosteksperter overgiver sig ikke
    • Kilder

Kapitel 10 Hvordan man bedst lyver

Kapitel 11 Hvordan man ignorerer andre forklaringer
    • Fed mad og lave kolesteroltal
    • Abekunster
    • Mindre mættet fedt, men flere hjerteinfarkter
    • Projektet i Nordkarelen
    • Kilder

Kapitel 12 Hvordan man ignorerer kritik
    • Peer review
    • Ingen plads til kontroversielle synspunkter
    • Kritik er upassende
    • Er risikoen for cancer uinteressant?
    • Tilfældigheder og skyggeskribenter
    • Er dosis-respons unødvendigt?
    • Intet nyt
    • Et møde på National Heart, Lung and Blod Institute
    • Et møde i Stockholm
    • Kilder

Kapitel 13 Når argumenterne ikke slår til

Kapitel 14 Industrien og den medicinske forskning
    • Retningslinjerne og deres forfattere
    • Flere tricks
    • Falske tidsskrifter
    • Tidsskrifternes problemer
    • Kan vi stole på statinforsøgene?
    • Kilder

Kapitel 15 Den virkelige årsag

Indeks
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Thumbs up Hvorfor et højt kolesteroltal er nyttigt

Indledning
    • Om kolesterolhypotesen
    • Det mættede fedt
    • Kolesterol
    • Hvorfor skrev jeg denne bog
    Om kolesterolhypotesen

Lad mig begynde med at fortælle, hvad kolesterolhypotesen egentlig går ud på. Den består af tre påstande. (Hvorfor jeg kalder dem påstande, vil læseren snart forstå).

Ifølge den første stiger kolesteroltallet, hvis vi spiser for meget mættet fedt, og et højt kolesteroltal er farligt. Her er der sikkert nogle, der rynker panden. Et højt kolesteroltal er vel ingen sygdom?

Helt rigtigt. De få, der har gjort sig umagen at følge med i den videnskabelige litteratur, vil sikkert også smile. Ved kolesterolforskerne ikke, at ældre mennesker med et højt kolesteroltal lever længst?

At kolesteroltallet stiger, bekymrer imidlertid ekperterne, fordi det ifølge påstand nummer to resulterer i, at vore glatte og smidige arterier forvandles til klippefyldte alpefloder. Det er der imidlertid heller ikke noget, der tyder på. Årsagen er en helt anden.

Den tredje påstand er, at hvis en arterie bliver tilstrækkeligt åreforkalket, så opstår der let en blodprop, som kan udløse et hjerteinfarkt eller et slagtilfælde. Det stemmer heller ikke. Det er ikke åreforkalkningen, der fremkalder blodpropperne. De opstår først, når der går hul på nogle små blærer i arterievæggen.

Nu hører jeg spørgsmålene svirre i luften: Hvis det høje kolesteroltal er ufarligt, hvad er så årsagen til åreforkalkning? Og hvad er det for nogle blærer, du taler om? I en kriminalroman afsløres morderen ikke i første kapitel. Læseren må vente til de sidste. Først nogle kendsgerninger om fedt og kolesterol.

Det mættede fedt

Fedt er en blanding af forskellige fedtsyrer, og fedtsyrer består hovedsageligt af lange kæder af kulstof- og brintatomer. Hvis der er det rette forhold mellem atomerme, kalder man fedtsyrerne for mættede, og med det menes at kulstofatomerne er mættede med brintatomer. De mættede fedtsyrer er stabile, fordi atomernes elektroner passer perfekt til hinanden. Det er en nyttig egenskab, fordi de mættede fedtsyrer er en vigtig bestanddel i alle vore celler og nervetråde. Det er også de mættede fedtsyrer, som dominerer i modermælken og i de animalske fødevarer. Indeholder vores mad for få mættede fedtsyrer, kan vi hente flere fra fedtcellerne.

Vi kan også producere dem selv ved at omdanne kulhydraterne til fedtsyrer. Kulhydrater findes i kartofler og andre rodfrugter og i al mad, der fremstilles af mel, ris og sukker. Hvis vi spiser flere kulhydrater, end vi har brug for, gemmer vi noget af overskuddet som glykogen i musklerne og i leveren. Resten laves om til mættede fedtsyrer, som deponeres i fedtcellerne.

Hvordan kan nogen tro, at molekyler, som vi selv producerer i store mængder, og som er en vigtig bestanddel i al menneskeligt væv, er skadelige for vores helbred? Det er simpelthen et bedragerisk mesterværk at have overbevist den halve verden om, at for meget mættet fedt i maden skader helbredet Der findes også mængder af videnskabelige undersøgelser, der har vist, at det ikke stemmer.

Nogle fedtsyrer savner to eller flere brintatomer, og nogle af kulstofatomerne må derfor dele brintatomer med hinanden ved hjælp af det, man kalder dobbeltbindinger. Hvis der blot findes en dobbeltbinding, kaldes fedtsyren for enkeltumættet, hvis der findes flere, kaldes den flerumættet.
    De enkeltumættede fedtsyrer er dem, der dominerer i raps- og olivenolie, men der findes også en hel del i animalsk fedt. Nogle påstår, at vi lettere får hjerteinfarkt, hvis vi ikke spiser tilstrækkeligt med enkeltumættede fedtsyrer. Det er en absurd tanke, fordi vi selv kan producere lige så mange enkeltumættede fedtsyrer, som vi behøver. Der findes heller ikke et eneste eksperiment, der har vist, at det er gavnligt at erstatte mættet fedt med enkeltumættet.

De flerumættede fedtsyrer findes frem for alt i majs-og solsikkeolie samt i fedt fra fisk og skaldyr. De fleste af planteoliernes flerumættede fedtsyrer har tilnavnet omega-6, mens de, der findes i fisk og skaldyr kaldes for omega-3. Vi behøver små mængder af begge grupper. Nogle af dem kan vi ikke selv producere, og da vi behøver dem for at kunne fungere normalt, kalder vi dem for livsvigtige.

Samspillet mellem de flerumættede fedtsyrer og kroppens funktioner er uhyre kompliceret, men meget tyder på, at vi spiser alt for mange omega-6 fedtsyrer i dag, hvilket gør, at de inflammatoriske mekanismer, som normalt er nødvendige, for at vi kan overleve, tager overhånd og bliver skadelige. Forklaringen er, at de flerumættede fedtsyrer er ustabile. De forsøger derfor at stjæle brintatomer fra nabomolekylerne, hvorved både de selv og deres ofre udvikler skadelige egenskaber. Man siger, at de flerumættede fedtsyrer oxiderer. For at forhindre dette har vi nogle molekyler, som kaldes antioxidanter, men spiser vi for meget flerumættet fedt klarer antioxidanterne ikke opgaven, og det kan være skadeligt for sundheden.

Kolesterol

Da jeg hørte om kolesterolhypotesen for første gang, var jeg lige blevet læge fra Københavns Universitet. Mine kundskaber i biokemi var endnu nogenlunde intakte på det tidspunkt. Jeg vidste derfor, at kolesterol er et livsvigtigt molekyle. Man kan for eksempel ikke bygge cellevægge eller nervetråde uden kolesterol. Vi producerer også sexhormonerne og stresshormonet kortisol ved at ændre en smule på kolesterolmolekylet, og med solens hjælp forvandler hudcellerne kolesterol til D-vitamin.

Hjernen fungerer ikke uden kolesterol. De kemiske processer, der starter nerveimpulserne, kræver, at der uafbrudt produceres kolesterol. Det er således ikke så mærkeligt, at den højeste koncentration af dette vigtige stof findes netop i hjernen.

Liv kan ikke skabes uden kolesterol. Derfor er æg den mest kolesterolrige føde, vi har. Der behøves nemlig meget kolesterol for at fremstille en levende varmblodet skabning. Kolesterolet er så vigtigt for os, at hver eneste celle i kroppen er i stand til at producere det. Hvis cellerne behøver mere, end de selv er i stand til at lave, kommer leveren til hjælp og sender mere af den kostbare vare med blodet. Vi producerer tre til fem gange mere kolesterol, end vi spiser. Hvis vi spiser for lidt, øges produktionen; hvis vores mad er rig på kolesterol, holder cellerne pause. Det er derfor, det er så svært at påvirke vores kolesteroltal ved at ændre på kosten.

Påstanden, at vi risikerer at dø af hjerteinfarkt, hvis der er en smule mere kolesterol i blodet end normalt, forekom mig lige så vanvittig, som at gule fingre skulle være årsagen tillungecancer. Jeg var derfor overbevist om, at mere forstandige forskere snart skulle sætte punktum for den ide.

Desværre tog jeg alvorligt fejl.

Hvorfor skrev jeg denne bog

Min første bog "Kolesterol - myter og realiteter" var en detaljeret og kritisk analyse af de videnskabelig studier, som man har anvendt til at gennemføre kolesterolkampagnen. Jeg fortalte også om de talrige studier, der har vist, at kolesterolhypotesen er et luftkastel, men det er noget, som de fleste kolesterolforskere foretrækker at ignorere.

Jeg tror, at mange læsere har haft svært ved at forstå, hvordan man i strid med al videnskab har formået at overbevise en hel verden om kolesterolets og det mættede fedts farlighed. Med denne bog vil jeg derfor vise, hvordan det er gået til, hvordan det har været muligt at forvandle hvidt til sort ved at ignorere alt det, der taler imod; ved at overdrive eller forvanske trivielle forskningsresultater; ved at citere modstridende resultater på en måde så læseren får indtrykket, at de støtter hypotesen; ved at ignorere, undertrykke eller latterliggøre kritiske forskere eller deres resultater; og ved at publicere manipulerede resultater i de videnskabelige tidsskrifter.

I den første del af bogen, den del jeg kalder Myterne, fortæller jeg helt kort om tilhængernes vigtigste argumenter og om alt det, der viser, at de ikke holder. For at læseren skal kunne forstå rækkevidden af vildfarelserne på dette område og af hensyn til dem, der ikke har læst min første bog, har jeg gentaget nogle af de mest indlysende argumenter mod kolesterolhypotesen i forkortet og forenklet form.

I den anden del, Hvordan man holder liv i en død ide, giver jeg eksempler på de mange metoder, som anvendes til at vildlede os.

Det er let at kritisere, når man ikke selv har nogle ideer, siger mine modstandere. Det har jeg imidlertid. Bogens sidste afsnit handler om det, jeg mener, er den virkelige årsag til åreforkalkning og dens følgesygdomme. Det er en ny hypotese, som jeg har udviklet i samarbejde med Kilmer McCully, ham som opdagede forbindelsen mellem homocystein og åreforkalkning. Vi mener, at den forklarer alt det, der ikke stemmer med kolesterolhypotesen, men den, hvis hjerne har taget alt for meget skade af Hjerteforeningens hjernevask, vil nok have svært ved at forstå den.

Til slut et par ord om hvordan man får fat i de kilder, jeg henviser til efter hvert kapitel. Skriv "Single Citation" i Google. Det første hit er "PubMed Single Citation Matcher". Skriv der tidsskriftets titel ind i rubrikken "Journal". Det år, artiklen blev publiceret, skrives i "Date", næste tal i henvisningen skrives i "Volume" og det sidste tal i "First Page". I de fleste tilfælde får man imidlertid kun adgang til resumeet af artiklen. Hvis man ønsker at læse hele artiklen, kan man enten skrive til hovedforfatteren, hvis mail-adresse ofte findes efter resumeet, eller også kan man bestille den på det nærmeste universitetsbibliotek.

Uffe Ravnskov
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Thumbs down Sv: Hvorfor et højt kolesteroltal er nyttigt

Man har forvandlet hvidt til sort ved at ignorere alt, der har talt imod dette, ved at overdrive eller forvanske trivielle forskningsresultater eller ved at citere modstridende resultater på en måde, der har givet det indtryk, at de har støttet hypotesen. Man har undertrykt og latterliggjort kritiske forskere og publiceret manipulerede resultater i videnskabelige tidsskrifter.
    Dagbladet BT har interviewet tre danske "førende" eksperter på kolesterol-området og selvfølgelig fik den ikke for lidt:

Hans Ibsen, førende dansk hjertemediciner, professor ved Aarhus Universitet og overlæge på Holbæk Sygehus: "Uffe Ravnskov står meget alene med sine opfattelser og kan forvolde stor skade. En del patienter vil måske kunne forledes til ikke længere at tage den livsvigtige kolesterolsænkende medicin. Dermed kan lægen risikere at få menneskeliv på samvittigheden (...). - Hver gang det lykkes ham at skræmme 10 patienter væk fra den forebyggende medicin, vil han pådrage sig ansvaret for et ekstra hjertetilfælde, viser en simpel udregning." Hans Ibsen er tillige beskæftiget i/lønnet af:
    • AstraZeneca (Foredragsholder)
    • Boehringer Ingelheim (Forfatter, foredragsholder og advisory board medl.)
    • Daichii Sankyo Pharma (Investigator)
    • Merck Sharp & Dohme (Foredragsholder og advisory board medlem)
    • Novartis (Foredragsholder og advisory board medlem)
    • Pfizer (Foredragsholder)

Mogens Lytken Larsen, kolesterolforsker og overlæge, Odense Universitetshospital: "Ravnskovs resultater stemmer slet ikke overens med 20 års intensiv forskning. Der er bred enighed om, at i det mindste alle med diabetes og en konstateret hjertesygdom bør være i forebyggende medicinsk behandling. Det gælder lige nu for ca. 400.000 danskere." Mogens Lytken Larsen er tillige beskæftiget i/lønnet af:
    • AstraZeneca (Foredragsholder og udarbejder undervisningsmaterial)
    • Merck Sharp & Dohme (Underviser)
    • Novartis (Underviser)
    • Pfizer (Underviser)
    • Roche A/S (Primær Investigator)

Steen Stender, professor og kolesterolekspert, ledende overlæge på Gentofte Hospital: "imod Ravnskovs meget bastante udmeldinger taler den kendsgerning, at åreforkalkning nu som sygdom er ved helt at forsvinde. Det skyldes i høj grad kombinationen af gode officielle kostråd og effektiv kolesterolmedicin. I løbet af få år er antallet af midaldrende mænd, som dør af en blodprop i hjertet, jo direkte blevet halveret." Steen Stender er tillige beskæftiget i/lønnet af:
    • AstraZeneca (Foredragsholder og investigator)
    • Johnson & Johnson (Investigator)
    • Merck Sharp & Dohme (Foredragsholder og investigator)
    • Novartis (Investigator og styrekomitémedlem)
    • Pfizer (Foredragsholder og investigator)
    • Roche (Foredragsholder)

Her har vi så blomsten af den danske kolesterol-lægestand: Hans Ibsen, Mogens Lytken Larsen og Steen Stender. Tre læger, alle beskæftiget i det primære sundhedsvæsen og lønnet af vores fælles fælles slid i statskassen. Gerne til gavn for os, eller..... dem selv? Det er ikke til at vide...

Hvor man ellers plejer at sige, at "den som betaler orkestret, bestemmer musikken", forholder det sig med lægerne og deres lægemidler ganske modsat: vi betaler orkestret, orkestret bestemmer musikken.

Et udmærket eksempel (af tusinde!) er et forskningsprojekt der resulterede i en fantastisk og epokegørende "opdagelse" af statin Crestor's livredende effekt på de hjerneblødnings- og hjertetilfældetruede raske mennesker, hvis største problem var, at deres CRP-tal var forhøjet.... Rosuvastatin to Prevent Vascular Events in Men and Women with Elevated C-Reactive Protein. Men før vi begynder klappe i vores små hænder, lad os først se på de forskere, der har begået denne forskning:
    • Dr. Ridker reports receiving grant support from AstraZeneca, Novartis, Merck, Abbott, Roche, and Sanofi-Aventis; consulting fees or lecture fees or both from AstraZeneca, Novartis, Merck, Merck–Schering-Plough, Sanofi-Aventis, Isis, Dade Behring, and Vascular Biogenics; and is listed as a coinventor on patents held by Brigham and Women's Hospital that relate to the use of inflammatory biomarkers in cardiovascular disease, including the use of high-sensitivity C-reactive protein in the evaluation of patients' risk of cardiovascular disease. These patents have been licensed to Dade Behring and AstraZeneca.
    • Dr. Fonseca reports receiving research grants, lecture fees, and consulting fees from AstraZeneca, Pfizer, Schering-Plough, Sanofi-Aventis, and Merck;
    • Dr. Genest, lecture fees from AstraZeneca, Schering-Plough, Merck–Schering-Plough, Pfizer, Novartis, and Sanofi-Aventis and consulting fees from AstraZeneca, Merck, Merck Frosst, Schering-Plough, Pfizer, Novartis, Resverlogix, and Sanofi-Aventis.
    • Dr. Gotto reports receiving consulting fees from Dupont, Novartis, Aegerion, Arisaph, Kowa, Merck, Merck–Schering-Plough, Pfizer, Genentech, Martek, and Reliant; serving as an expert witness; and receiving publication royalties.
    • Dr. Kastelein reports receiving grant support from AstraZeneca, Pfizer, Roche, Novartis, Merck, Merck–Schering-Plough, Isis, Genzyme, and Sanofi-Aventis; lecture fees from AstraZeneca, GlaxoSmithKline, Pfizer, Novartis, Merck–Schering-Plough, Roche, Isis, and Boehringer Ingelheim; and consulting fees from AstraZeneca, Abbott, Pfizer, Isis, Genzyme, Roche, Novartis, Merck, Merck–Schering-Plough, and Sanofi-Aventis.
    • Dr. Koenig reports receiving grant support from AstraZeneca, Roche, Anthera, Dade Behring and GlaxoSmithKline; lecture fees from AstraZeneca, Pfizer, Novartis, GlaxoSmithKline, DiaDexus, Roche, and Boehringer Ingelheim; and consulting fees from GlaxoSmithKline, Medlogix, Anthera, and Roche. Dr. Libby reports receiving lecture fees from Pfizer and lecture or consulting fees from AstraZeneca, Bristol-Myers Squibb, GlaxoSmithKline, Merck, Pfizer, Sanofi-Aventis, VIA Pharmaceuticals, Interleukin Genetics, Kowa Research Institute, Novartis, and Merck–Schering-Plough.
    • Dr. Lorenzatti reports receiving grant support, lecture fees, and consulting fees from AstraZeneca, Takeda, and Novartis;
    • Dr. Nordestgaard, lecture fees from AstraZeneca, Sanofi-Aventis, Pfizer, Boehringer Ingelheim, and Merck and consulting fees from AstraZeneca and BG Medicine;
    • Dr. Shepherd, lecture fees from AstraZeneca, Pfizer, and Merck and consulting fees from AstraZeneca, Merck, Roche, GlaxoSmithKline, Pfizer, Nicox, and Oxford Biosciences;
    • Dr. Glynn, grant support from AstraZeneca and Bristol-Myers Squibb.
    • No other potential conflict of interest relevant to this article was reported.

No other potential conflict of interest relevant to this article was reported.
    Hva`?! "Ingen andre potentielle konflikter...."? Som om de allerede listet op ikke var mere end rigeligt??

Hvad jeg mener om de tre (m.fl.) "eksperter" bag kritikken mod Ravnskov, og hvad jeg mener om deres medicinsk faglige integritet, egner sig ikke til at udtrykke på skrift her! Det er fagligt korrupte læger med "ekspert-hatten" på, der har frataget mig tilliden til læger og deres "anbefalinger". Blot jeg hører (læser) ordet "ekspert" - krummes mine tæer ganske automatisk.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    53
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Hvorfor et højt kolesteroltal er nyttigt

Synes denne er litt morsom jeg da...

" Overlege Tor Ole Kjellevand , Hjertemedisinsk - Rikshospitalet i Oslo ,sier:
    Kolesterol er et av de viktigste stoffene i kroppen. Vårt forsvar mot infeksjoner og kreft! Å mene at dette stoffet er farlig, er så hinsides all fornuft at jeg ikke har ord for det”
    Overlege Tor Ole Kjellevand"

...speielt når man slenger på denne kommentaren:

"Professor Otto A. Smiseth leder Hjertemedisinsk avdeling på Rikshospitalet, understreker at Kjellevand ikke forfekter Rikshospitalets eller Vestens offisielle syn.
    Ja,ja, de vil vel ha litt av denne Kaka ??"

Kilde
    http://www.thecoach.no/kolesterol/

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Hvorfor et højt kolesteroltal er nyttigt

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Synes denne er litt morsom jeg da...

" Overlege Tor Ole Kjellevand , Hjertemedisinsk - Rikshospitalet i Oslo ,sier:
    Kolesterol er et av de viktigste stoffene i kroppen. Vårt forsvar mot infeksjoner og kreft! Å mene at dette stoffet er farlig, er så hinsides all fornuft at jeg ikke har ord for det”
    Overlege Tor Ole Kjellevand"
    Efter at jeg har læst denne her på forummet, er Tor Ole Kjellevand min STORE HELT! Vi kunne godt bruge en klon af ham i Danmark, da vores Uffe Ravnskov virker mest i Lund/Sverige.

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    ...speielt når man slenger på denne kommentaren:

"Professor Otto A. Smiseth leder Hjertemedisinsk avdeling på Rikshospitalet, understreker at Kjellevand ikke forfekter Rikshospitalets eller Vestens offisielle syn.
    Ja,ja, de vil vel ha litt av denne Kaka ??"

Kilde
    http://www.thecoach.no/kolesterol/
    He, he... The Coach Han er tilmeldt her (Arvid G), men har ikke postet noget selv (endnu?). Derfor er her alligevel lidt af hans pen: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8314 Så vidt jeg har forstået, har han i evige tider været i behandling med Thyroid, så han er "en af os".

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    119

Standard Sv: Hvorfor et højt kolesteroltal er nyttigt

Nå ble jeg glad for å se at det er bevissthet rundt dette her på forumet!!!! Jeg har lest om dette fra andre tidligere, og har tenkt på å anskaffe bøker av Uffe og gi til feks mine foreldre!!!! Det er mange som lever farlig når de tror de er veldig sunne og bevisste!!! Takk Anisa!!! Det skal bli snadderbisken å bite i denne infoen for meg siden jeg har blitt svært opptatt av det som er naturlig!!!!

smør, kokosfett, soya,2. verdenskrig og kolesterolmyten:

This is only one of many saying the same thing but this is a good explanation on the issue. In the last link you'll see the history of how warm pressed vegetable oil was labeled healthy and butter and coconut oil were labeled dangerous.

http://articles.mercola.com/sites/ar...-part-two.aspx

http://products.mercola.com/coconut-oil/
    Sist endret av annis; 06-11-10 kl 18:28

Lignende tråder

1. Kan det være højt stofskifte?
    Av Hanne10 i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 30-12-09, 17:48
  2. Højt blodtryk 150/115 - påvirket af stofskiftet?
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 3
    Siste melding: 06-03-09, 20:51
  3. Nye blodprøvesvar - højt natrium?
    Av gitteh i forumet Blodprøver
    Svar: 0
    Siste melding: 19-08-08, 18:53
  4. D-vitamin på 52 og for højt kalcium
    Av gitteh i forumet D-vitamin
    Svar: 7
    Siste melding: 23-11-07, 21:17
  5. Lav TSH, normal FT4, højt ANTI-TPO
    Av brits i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 6
    Siste melding: 25-08-06, 18:05

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn