Hej
Jeg er ny i forrummet her. Jeg er 33 år har to børn og har haft struma og for højt stofskifte de sidste 10 år, hvor jeg har været medicineret med thycapzol og her de sidste to år med kombinationen thycapzol og eltroxin.
Jeg er nu indtillet til operation, hvor de vil fjerne hele skjoldbruskkirtlen. Grunden til at jeg skal opereres er, at de har svært ved at styre stofskiftet med medicin og kirtlen er meget stor, tror det er derfor jeg af og til har lidt svær ved at få ordentlig luft.
Jeg er rigtig bange for at skulle operereres, især pga. risikoen for at få beskadiget stemmen. Samtidig synes jeg at jeg kan læse mig til, at der er mange, der ikke får det specielt meget bedre efter operation, men blot får andre ting at slås med.
Heldigvis kan jeg se der også er nogen der er rigtig glade for deres "nye liv" efter operationen. Og jeg håber og tror at operationen er det rigtige for mig, for jeg orker ikke det ustabile stofskifte længere og tænker at det heller ikke kan være sundt at få thycapzol så længe.

Nå men det jeg egentlig ville med tråden her var at spørge andre der har været opereret, om hvor lang tid der gik før de var nogenlunde ovenpå efter operationen. Min familie og jeg har bestilt en rejse til USA, hvor vi skal 14 dage i sommerhus med min mands amerikanske familie. Det er ikke en ferie hvor vi skal rundt og opleve en masse, men mest afslapning ved vandet. Med den operationsdato jeg har fået, så skal vi rejse på ferie 17 dage efter operationen og lægerne sagde, at det mente de godt jeg kunne. Hvad tænker I? Lyder det helt tosset at rejse så langt væk blot 17 dage efter?

En stor tak til alle jer der deler jeres historier herinde.