Desperat rop om hjelp..
Kopierer opp en liste jeg har laget over symptomer jeg har.
Sliten. Følelse av total utmattelse av tilsynelatende liten aktivitet.
Trenger i perioder mye søvn, og restitueres sent. Må sove midt på dagen, med ”sov i ro” da jeg ikke orker lyd og støy av noe art. Muskelsvakhet. Enkelte dager har jeg ikke styrke i muskulaturen til å åpne så mye som et syltetøyglass.Tåler overhode ikke stress…får hjertebank, blir kvalm, aggressiv, og føler meg totalt maktesløs og handlingslammet. Hukommelsesproblemer. For eksempel kjenner jeg ikke igjen folk jeg møter som jeg kjenner. Klarer ikke plassere de!Må tenke, resonere over hvor jeg skal kjøre selv om jeg har vært der før! Glemmer ting jeg skal si, endrer samtaletema, hopper fra en ting til en annen. Ordene henger fast i hodet. Har klart i hodet hva jeg skal si, men ordene kommer ikke ut. Konsentrasjonsvansker. Ting ”fester seg ikke”. Får ikke med meg samtaler, klarer ikke fokusere. Oppfatter ikke samtale hvis flere snakker samtidig, blir kaos og får trykk i hodet, suser! Blir aggressiv.
Tenker sent, alt får i slow motion. Humørsvingninger, følelse av å bli rasende bare av å tenke på ting…gråter lett...Overfølsom for lyd. Hodet føles som en trykkoker, i tillegg til press i øregangene. Influensafølelse men ikke noe særlig feber, under 38. Lav normaltemp, ca 36.6. Verker i kroppen, spesielt hofter og bein, håndledd. Til tider VELDIG Stiv nakke/rygg. Hodepine/migrene. Hovne lymfeknuter. Huden føles stiv og hoven, spesielt i bena. Nummenhet/”prikkete følelse” i en halvdel av ansikt, overkropp, arm. Veldig smerte i høyre kjeve når jeg tygger på denne siden. Tannlegen finner ikke noe feil. Treg mage. Brennende følelse i magen, halsbrann, sure oppstøt. Kvalme
Blir veldig fyllesyk selv ved lavt alkoholinntak. Kaster opp (dagen etter) sliten og totalt utslått i flere dager. Frostnetter. Sover med klær på, bruker to dyner hele natta. Tørr hud, spes på beina. Kviser, spes. På ryggen
Klør i øynene, tørr, kan ikke bruke linser. optiker finner ikke ut hvorfor
Sprø negler, riller og ”bulker”. Mørke ”flekker” på neglene.
Svarte prikker foran øynene. Forstyrret søvnmønster. Noen ganger bare sover jeg, 12 timer i strekk uten å vøre uthvilt. andre ganger får jeg ikke sove i det hele tatt.

fikk diagnosen Hashimoto for 3 år siden (eller 4 husker ikke!) og har gått på levaxin siden da. Er nå oppe i 125 mikrogram! 9 tabl. pr. uke. og mine verdier er som følger.
tsh 0,7
FT4 16,2
FT3 5,1
kalsium 2,34
kreatinin 63
magnesium 0,95
Anti tpo- over 1300

Legen sier jeg er i god form og jeg er ikke enig...i januar spurte jeg om å få begynne på liothyronin i tillegg, men det mente legen jeg ikke trengte som følge av veridene min...
er i perioder bedre form enn andre, men har den siste mnd. ikke vært i form igjen. Har en krevende fortid, og hatt et turbulent liv med mye stress og psykiske påkjenninger. Føler jeg får lite hjelp hos fastlegen, mmen har ikke råd til å bruke opp mot 6000 kr. på balderklinikken slik jeg kanskje burde...har lest massse her inne og lurer på om jeg både kan være plaget med binnyrene og evt. ME. ME tok jeg opp med fastlegen i høst...svar; hva så, hva kan jeg gjøre med det...prøvde da å si at jeg gjerne ville vite hva som feilte meg, hvorpå han svarte at det var ikke noe påeng, det fikk jeg ikke gjort noe med alikevel... er blitt 50 % ufør og klarer knapt jobbe de restrerende 50 %. har alltid vært aktiv, både med dobbel jobb, hobbyer og politiske verv...nå er derimot livet mitt krympet inn til INGENTING. Dagene består i å sove, gå en liten tur, (i gode perioder trener jeg 2-3 dager pr uke) og avlyse sosiale eventer etterhvert som de kommer...har overhode ikke ork til å være sosial,,...må jeg i butikken prøver jeg å unngå kjentfolk (bor på et lite sted) fordi jeg orker ikke smalltalk og bruker voldsomt med energi på bare en vanlig samtale...fikk råd av fastlegen i fjor om å fjerne skjoldbruskkjertelen da mine anti-TPO verdier er for høye til å måle, og at det muligens kunne være hjelp i å fjerne denne.¨..har ikke merket noe bedring etter dette, heller større problemer da medisineringen måtte justeres på nytt og jeg var kjempedårlig i sommer.sikkert mye jeg nå har glemt, men ville satt stor pris på tilbakemeldinger fra noen av dere som har peiling...har noen også tips på hvem lege jeg kan bruke i telemark/øvre buskerud osm har forståelse og innsikt i dette.
vurderer naturlig thyroid nå, men er skeptisk til om fastlegen min vil skrive dette ut for meg...har ikke overskudd til å diskutere og argumentere med legen min nå...alt føles håpløst!
du av meg for en liste...kanskje jeg bare er hypokonder...det tror jeg i alle fall legen min tro om meg!!!