Prøver meg igjen, etttersom jeg ikke fikk svar i den forrige tråden.

Jeg fikk påvist lavt stoffskifte for et par måneder siden, og da viste blodprøvene:
Anti-TPO under 25
TSH: 6,3
FT3: 4,6
FT4: 13
Tras: Normal

Jeg begynte på Levaxin 25 mikrogram for ca. 1,5 måneder siden, og trappet opp til 50 mikrogram for to uker siden.
Da viste blodprøvene:
Anti-tpo under 25 (har alltid vært under 25),
TSH: 2,6
FT4: 12
FT3: 4,6.

Etter 1,5 måned på 25 mikrogram, merket jeg så å si ingen bedring, men etter at jeg startet på 50 mikrogram, har jeg merket en del forandringer. Jeg sover mindre, har til tider mer livslyst, orker mye mer enn før osv. Problemet nå er at jeg tror jeg er overdosert. Jeg har fått søvnproblemer (får ikke sove før kl 4-5 om morgenen, sover dårlig, våkner flere ganger om natten og våkner tidlig). I tillegg har jeg av og til følt meg småskjelven i kroppen, og nå har også diareen kommet. Fra jeg våknet i dag, har jeg også hatt vondt i høyre side av ryggen, ca like høyt opp som der bh-stroppen går. Dette kan kanskje være en muskel eller noe, men nevner det fordet. Har lite/ingen smerter i ben og armer.

Neste time hos legen er 26. mai. Bør jeg kontakte legen før det? Kan jeg begynne med 25 mikrogram igjen uten å spørre legen først? Jeg er midti eksamenstiden, og dette med søvnproblemene er et problem jeg gjerne skulle bli kvitt nå. Kan jeg prøve å ta en 25 mikrogramtablett og en halv 25 mikgrogramtablett (37,5 mikrogram), eller er det bare tull? Spesialisten jeg går til har bare tid på tirsdager, og hun har ikke tid i morgen.

Og siste spm: Kan man føle at man er overdosert de første ukene etter man har trappet opp, og vil det bli bedre etter hvert?

På forhånd takk for alle svar