Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
10-02-08, 15:39 #1
Nå går det brått veldig dårlig.....
Hei hei....føler for å skrive litt - i dag er en skikkelig dårlig dag.... :( Jeg har skjønt sist uken at nei, jeg kan ikke skylde på mensen og hormoner lenger - ringte og fikk stoffskifteverdier fra sommern og til nå og mine verdier er nå helt feil....som jeg nevner i ett innlegg litt lenger ned her... Igår og idag kjenner jeg det VELDIG...det er helt klart stoffskiftet mitt som er på bærtur...har ikke tenkt over det på månedsvis fordi ting har gått så bra etter jeg fikk starte på Levaxin i mars i fjor...de kicket inn cirka midt i juni og jeg har jo aldri hatt det så bra. Venner og familie hadde fått tilbake den gamle meg fikk jeg høre....
Leser litt rundt her inne, søkt på innlegg som har med å øke dosen å gjøre.... Jeg har nå i 5 dager gått opp fra 50 til 75.. Føler meg like ille psykisk og håret er helt megamerkelig slik som det var før når jeg var syk... reagerer håret på økningen?? Nesten så jeg merket det på DAGEN altså... Dagen for doseøkningstart. Har ikke hatt kjempehjerteklapp...mer sånn at jeg er litt hektisk og varm og at hjertet banker utenpå kroppen....kjenner tydelig at blodet pumpes rundt i kroppen, hvis dere skjønner...men ikke no særlig racing heart....dette er kanskje vanlig med en gang dosen økes?.... Jeg får holde ut...
Uansett - leser rundt her at de fleste som har begynt på lav dose som meg, 50, har økt igjen gradvis fordi de har fått beskjed om det. Jeg har gått på 50 fra mars 2007 til feb 2008... istedet for å ha TSH på 1 som tydeligvis funker bra for meg så ligger den nå på 2. Pga teit lege gjør jeg nå mitt på egen hånd for å prøve å finne bedret form...
Videre leste jeg her inne at "det er velkjent at man må opp i dose rundt 25% når man begynner på p-piller. Det er en velkjent årsak, og det er at østrogener øker TBG som jo binder thyroxin. " Sukk....hvorfor kan ikke lege si noe om DET, da... Fordi jeg startet på p-piller igjen rett før jul etter å ha vært uten siden januar 2007.... Kan DET være grunnen til dårligere form fra desember til nå da altså? Det visste jeg ikke......
Kanskje må jeg tilslutt doble dosen også?
Veldig spent på hvor lenge jeg må vente nå for å merke positiv virkning etter doseøkning...jeg har det nemlig veldig dårlig...det minner meg så veldig om i fjor da jeg var sykmeldt i 4 mnd. Jeg vil ikke ha det sånn igjen!!!! :-( Mine sterkeste symptomer er tiltaksløshet og humørsvingninger og gråting nemlig......hvordan skal man da fungere i hverdagen....... :-( Orker ikke forholde meg til folk og burer meg inne. Er da jeg har det best ved stoffskiftetrøbbel...når jeg slipper å forholde meg til ting....og folk. Har forresten hatt litt sånn tykk hals også....altså at det kjennes ut som skjerfet strammer, men når jeg tar det av så er det fortsatt trangt. Ubehagelig.
Midt oppi dette trenger jeg ny jobb da jeg sluttet i mitt forrige vikaroppdrag nå på torsdag - har NULL energi til å gå på intervju nå!! Ei har jeg råd til å gå uten jobb for å ta meg inn litt... Sover og sover....er så sliten.
Videre er jeg i ett nystartet forhold (2,5 mnd) som jeg vil satse på, men nå har jeg da nesten glemt hva jeg føler for han fordi kroppen min er helt likegyldig..........ekkelt... :-(
Så idag er jeg bare lei meg....lei meg fordi legen ikke kunne sagt fra om blodprøvene mine i høst...at de hadde endret seg...i desember sa jeg fra at jeg følte meg dårligere...men neida ,de var bra. Prøvene. Nå har jeg jo rukket å ramle helt ned i kjelleren og da tar det jo så lang tid å komme seg opp igjen. Syns ikke jeg fortjener det!!!!
Sukk....beklager. Føltes godt å klage litt.
Er det jerntablettene jeg tar (fikk beskjed før jul om at jeg hadde veldig lavt jernlager så har tatt dette litt av og på siden slutten av desember - ikke sammen med Levaxin) samt p-pilleoppstart som ødelegger formen min nå da..........Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
Bokmerker