Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Sitat Opprinnelig skrevet av Bille Vis post
Har kikket litt på enzymer, men er i tvil hvilket jeg skal kjøpe. Hva med dette? http://www.bigvits.co.uk/product.asp...d=19&tid=&bid=
Jeg fik aldrig svaret på den. Sorry Den du linker til er Pancreatin. Er det denne du har købt?

Sitat Opprinnelig skrevet av Bille Vis post
Nå har jeg tatt enzymer(Now Food) 3 ganger daglig i en uke. 2 ganger mellom måltider og 1 gang til måltid.
Så lurer jeg på hvor lang tid det kan ta før jeg kan merke positiv effekt Er kanskje litt utålmodig av meg.
Er i alle fall mindre forstoppet.
At du allerede er mindre forstoppet er et godt tegn, og det bliver nok endnu bedre hvis du tager enzymer til hvert hovedmåltid.

Hvis du gerne vil vide, hvordan andres erfaringer er med tilskud af enzymer, så gælder det nok om at have to typer: den som du har spurgt til før, Pancreatin og en "cocktail" af flere andre enzymer, som ses på dette link til Super Enzymes: http://www.bigvits.co.uk/product.asp...d=19&tid=&bid=

Fremgangsmåden er, at Super Enzymes tages en af, lige før hvert hovedmåltid 3 gange dagligt, mens Pancreatin tages en af, mellem hvert af disse daglige hovedmåltider dvs. to gange om dagen.

Hvis man skal have et rigtig vikinge-tung-kød-måltid, da er Pancreatin også bedst at tage lige før maden.

Efter nogen tid, når "det hele" har stabiliseret sig, kan man nøjes med kun enzymer til måltider,men en del folk siger ude på nettet, at Pancreatin faktisk også lægger låg på deres autoimmunitet og de oplever færre udsving i de autoimmune sygdomme de har. Så det kan være en fordel alligevel at fortsætte med.

Når man har hypothyreose i mange år, og aldrig har rigtig følt sig velbehandlet, da er ens fordøjelsesenzymer nærmest permanent reduceret, og jeg kender en del som bare fortsætter med enzymer uanset at deres fordøjelse blev i orden igen. Heldigvis er det et billigt tilskud og ret anvendt, også hurtigt effektiv.
Tusen takk for raskt og utfyllende svar :-)

Da skal jeg bestille Now foods superenzymer :-)