Hei
Jeg lurer på om det er noen andre som har opplevd det samme som meg eller har noen formening om dette.

Først litt om meg. Jeg har slitt med lavt stoffskiftet i to år, men siste året har det vært stabilt men fortsatt litt under normalt, men har ikke brukt medisiner. Opplever at jeg ikke tåler å trene så mye som jeg har pleid (er aktiv idrettsutøver og trente før stoffskifteproblemene to økter om dagen 6 dager i uka) før jeg blir syk. Influensa, forkjølet, omgangssyke (jeg får alt) Har også prøvd flere lengre perioder (2mnd) med helt treningsfri, også gradvis økt på med treningsmengden.
Formen er likevel ikke så dårlig de periodene jeg er frisk. Har vo2 max på 52 liter og en hvilepuls på 50slag i minuttet. Makspulsen min er på 200 og dette er testet av profesjonelle ved flere anledninger.

I den siste tiden har jeg begynt å bruke pulsbelte, og jeg merker at jeg kommer veldig fort opp i 90% av makspuls, uten at jeg føler meg særlig utmattet. Når jeg skal trene restitusjonsøkter må jeg gå rolig for å ikke oppnå for høy puls. (har nok høyere puls ved julegavehandlingen) Pulsbeltet og klokken er helt ny, men jeg har sjekket ved flere klokker, belter samt klipe på tommelen, men alle viser det samme.

Så jeg lurer for det første på om noen har noen formening om LAVT stoffskifte kan har noe med dette å gjøre. Vet jo at høyt stoffskifte kan gi høyere hvilepuls, men hva med lavt stoffskifte? (Stoffskiftet ble målt for en uke siden og er fortsatt litt for lavt)

Så er jeg naturligvis interessert i å høre om andre opplever at det skal lite anstrengelse til før man påtar seg andre virus eller sykdommer?