Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Hybrid View
-
20-01-09, 19:05 #1
Hypothyreose. Lege utilgjengelig, litt doseringshjelp, takk
Jeg driver fortsatt med doseøkning for å finne formen.
7januar var det cirka 3 uker siden jeg gikk opp fra 100mcg 5 dager og 75 mcg 2 dager i uken ---> til 100mcg 7 dager i uken. Dette fungerte veldig fint og jeg fikk en formøkning som var veldig merkbar i desember. I januar har det vært litt labert igjen så vi skal fortsatt øke, men legen foreslo nå at jeg skulle øke til 150mcg man/fre/ons... Jeg syns dette hørtes mye ut, men han sa at det var ingen fare for overdosering i mitt tilfelle (har fått byttet til en flott lege forresten som jeg er veldig fornøyd med). Jeg har nå økt i nesten 2 uker, men søndag og mandag har vært et rent helvete med markert puls og stress i brystet som ikke har sluppet 24 timer i døgnet. Det har vært ORDENTLIG ubehagelig og kroppen har ikke slappet av i det hele tatt, selv når jeg bare prøver å ligge på sofaen og se TV eller noe. Jeg var livredd for å få det idag også - det hadde jeg ikk orket - så idag har jeg ikke tatt noen tablett og det er klart for meg at jeg må justere ned.
Så til spørsmålet jeg ikke fikk stilt lege på telefon idag: Skal jeg nå ta 100 mcg som jeg har pleid frem til fredag og så ta 125 mcg da, og så ta 125 mcg tre dager i uka fra og med neste uke?
Oppjusteringen som legen forelso ble tydelig for mye økning for meg og er redd d blir surr fremover nå........
125 mcg man/ons/fre og 100 mcg resten passe? Eller skal jeg hive meg på 125 mcg annenhver dag.
Og ja - jeg vet at jeg må prøve meg frem sjøl - er uansett så godt å høre litt meninger...... :-)
Takk!! Og godt nyttår til dere alle.......
- nettverk -Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
Bokmerker