Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Hybrid View
-
22-06-08, 20:34 #1
Tidligere medisinert Graves, kan jeg være på vei til lav nå?
Fikk påvist høyt stoffskifte/ Graves etter barnefødsel høsten 2003. Gikk på medisiner i ca 1 år, og formen har vært ok siden. Har jevnlig tatt bl.prøver for å følge med om det er forandringer. Dette fordi jeg har hatt misstanke om at jeg alltid har hatt et litt for høyt stoffskifte...
Legen mener også at det var en viss rsiko for at en får lavt st.skifte etter en har "tuklet"/medisinert sjoldbrukskjetelen.
Da jeg først fikk for høyt stoffskifte var tsh ikke målbar, T4 21-23 ( 8-20) og T3 6-8 (<6)
I det siste året har tsh vært mellom 0,5 - 0,8 (0,2- 4.0) og T4 har ligget på 12-13 ( 9 -22). Så utifra bl.prøvene skulle alt være fint, men jeg føler meg ikke bra! Kan kroppen vise symtomer før det vises i blodet?
Når jeg leser her inne ser jeg at jeg har det meste av plager som følger med lavt st.skifte. Kan dette være en god nok grunn til å få prøve Levaksin, eller må en vente til det vises i blodet?
Noen med erfaring rundt dette?Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05
Bokmerker