Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Hybrid View
-
15-08-07, 11:11 #1Bruker
- Medlem siden
- Aug 2007
- Sted
- Kristiansund-N
- Meldinger
- 1
Litt om meg og min historie....
Hei til deg som leser
Jeg er en jente på 27 år, har samboer (gjennom 11 år) og jeg er under justering av stoffskifte.
Ingen vet hvor lenge jeg har hatt prolblemer med stoffskiftet - det ble tilfeldig oppdaget en gang jeg var på legevakten med mage smerter.
De viste da til blodprøver som var tatt ca 8 mnd før konsultasjonen og spurte om jeg hadde tatt tyroxinen min. Jeg ble helt paff! Hva i all verden var det legen snakket om?
Jeg fikk da ny time hos lege - skiftet selfølgelig fastlege først - og begynte med Thyroxin. Ble "fulgt opp" av lege på hjemstedet mitt i ca 4-5 år og trodde at alt var som det skulle.
Når jeg flyttet til ny kommune så skiftet jeg også lege. Da jeg kom inn dit så viste det seg at jeg hadde vært "dårlig oppfulgt" og at stoffskiftet mitt igjenn var for lavt. Jeg tror legen jeg har nå kan mer om dette her enn de legene jeg har hatt før.
Jeg har vært såkaldt stabil i nesten 6 mnd for så at stoffskiftet ble for lavt igjenn. Jeg går nå på kontroller hver 3 mnd i påvente at stoffskiftet skal bli stabilt.
Når det gjelder symptomer på lavt stoffskifte så har jeg egentlig vent meg så mye til hverdagen min at jeg nesten ikke merker forskjell på når stoffskiftet er tilnermet lik normalt og når det er for lavt.
I en periode var jeg overdosert og fikk da merke at de "bivirkninger" jeg opplevde som merkelig - var tegn på for høyt stoffskifte. Jeg var ikke klar over dette så jeg gikk med for høyt stoffskifte i omlag 3-6 mnd mens jeg bodde på den forrige plassen jeg bodde. Hm... Leger viser seg å ikke fungere like godt på alle områder... Igjen...
Jeg har fått meg mange overraskelser etter å ha blitt med i forskjellig forum som omhandlet stoffskifte.
Min første gruppe var på www.nettby.no - gruppen heter Stoffskifte Sykdommer ©. Link dit : http://www.nettby.no/community/news.php ... ity_id=365
Det var på denne gruppen at jeg fant link hit.
Jeg ser frem til å ta i bruk dette formuet og lære mer om stoffskiftet, få høre om andres erfaringer etc.
:arrow: Noen som lurer på noe i forhold til hva jeg har skrivet her så send gjerne en mail eller send spørsmål her så skal jeg svare så godt jeg kan.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Min søster Bjørgunns (skrekk)historie !!
Av Lajla i forumet Frustrert og leiSvar: 42Siste melding: 27-05-13, 10:32 -
Min historie...
Av liten i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 12-07-06, 10:14
Bokmerker