Jeg skal til en forundersøgelse for en sygdom i tarmen. Det lader allerede til, at jeg nok skal opereres og skal sandsynligvis have en stomi.

Nu sidder jeg og tænker over, hvordan mon lægerne på kirurgisk afdeling vil forholde dem til, at jeg bruger de "ulovlige" Wetshroid 2 gange dagligt.

Vi de eller vil de ikke acceptere, at jeg skal have min medicin mens jeg er indlagt?

Vil de forhindre mig i at indtage den medbragte medicin?

Vil nogen hjælpe mig praktisk, når jeg ligger svag efter en operation?

Problemet er, at HVIS jeg bestemmer mig for denne operation - skal jeg være indlagt omkring 2 uger. 2 dage eller 2 uger er er lige så alvorligt når man tænker på en tvungen pause i medicineringen.... Det vil jeg ikke gå med til. Specielt fordi netop i en biologisk stresssituation som et kirurgisk indgreb jo er - stiger organismens behov for de hormoner jeg ikke selv kan danne - og hvis jeg går med til, at bringe min egen medicin på pause - kan det næsten kun gå værre end slemt... tænker jeg.

Jeg er faktisk parat til at droppe hele seancen på hospitalet i morgen og behandlingen senere, hvis lægerne stiller sig det mindste på tværs af, hvad jeg selv ønsker.

Jeg kan ikke forestille mig at hverken mit helbred eller mine tarme i særdeleshed kan få det bedre af, at jeg ryger til bunds i det lave stofskifte igen.

Det fremgår jo meget tydeligt af mange beretninger herinde, at en bundskraber af et stofskifte betyder et u-liv for den enkelte. Skal jeg så tillade lægerne at aflive min fremgang for at få min tarm behandlet, eller skal jeg beholde min fremgang og lade guderne råde over min tarm? Et ægte "Salomon-spørgsmål" . Skal jeg lade barnet kløve i to stykker eller skal jeg give helt afkald på det, for at skåne det fra at blive kløvet....?

Er her nogen, der bruger Armour eller anden naturlig thyro.medicin, der selv havde været i lignende situation før?