Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard Noen av dere som har fått Erfa Thyroid?

Er det noen her som har fått Erfa Thyroid? Hvor lang ventetid var det fra dere leverte resept/bestilte? Hva ble prisen?

Selv har jeg bestilt og venter.....og venter..

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Noen av dere som har fått Erfa Thyroid?

Hvilket apotek har du bestilt fra? Hvis du leser andre tråder om samme emne, vil du finne at noen apotek sier de skal bestille, men gjør det ikke alikevel. Kontakt apoteket, og purr på dem! Det virker foreløpig som om Vitusapoteket Jernbanetorget er mest til å stole på. Da vil jeg anta at andre Vitusapotek også kan gjøre det samme over hele landet? Jeg har akkurat levert resept på Jernbanetorget, etter en miss på Liseapoteket, men de venter på nye forsyninger, og vet ikke når de kommer.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Jeg har bestilt fra Vitus apotek i Trondheim, (det er de som hele tia har bestilt Armour for meg, i flere år...aldri noe tull med det).
    Apotekerdamen ringte og bestilte Erfa Thyroid mens jeg stod der og hørte på, og jeg har snakka med henne en gang etterpå, de sa det kunne ta mer enn de "vanlige" 14 dagene. Husker ikke helt, men det er vel 14 dager sia jeg bestilte nu??.....tror jeg må ta en tlf og høre hva/om det skjer noe..

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Var innom apoteket idag, de hadde fått fax om at det var godkjent og underveis. Damen sa at da bruker det bare ta noen få dager før de har det hos dem.
    Da får vi håpe på det.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Yesss - endelig kom medisin!!
    Fikk melding på tlf i morrest at den var kommet. Vært på apoteket og henta boksen med Thyroid fra Erfa. 500 stk (60mg), betalte 1200,- kr for det.
    Nu har jeg tatt min første tabl. På resepten står det en morgen og en middag.
    åh nu er jeg letta kjenner jeg....skal bli godt å få komme tilbake til "normalen" igjen etter hvert.
    Ha en fin dag!

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    49
    Meldinger
    418

Hei!

Gleden var stor da jeg i dag fikk bekreftet at apoteket (vitus) kan skaffe Thyroid fra ERFA i løpet av en uke . Nå håper jeg bare at legen min vil skrive ut registreringsfritak. Det regner jeg med at han gjør, for jeg har tidligere gått på Armour. Har vært alvorlig bekymret for min egen helse i denne tiden på levaksin, etter at jeg gikk tom for Armour. Jeg har ikke vært til å leve med for mine nærmeste. Jeg har ikke tålt verken lyd eller lys. Den kognitive svikten har vært fenomenalt stor. Mesteparten av tiden har jeg døst foran TV'en uten å få med meg noe som helst. Til dere som allerede har fått Thyroid fra ERFA: Hvordan føles det?? Er det noenlunde lik virkning som Armour? Bedre? Dårligere? Er kjempespent!! Fikk nytt håp i dag

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Hei.
    For min del er det nok litt tidlig å si enda...er bare 3.dagen med Erfa Thyroid idag. Syns allerede jeg er litt mindre frossen...?? men om det er Thyroid eller tilfeldigheter..si det.
    En ting jeg funderer på er at jeg har så vondt under ene foten, ble liksom bare verre og verre (ikke hælspore, det har jeg hatt før så vet hvordan det er)..men sitter liksom midt under foten - kan dette ha noe med brå slutt/uten Armour i ukesvis??

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    53
    Meldinger
    270

Jeg får Erfa nå...

Jeg ble ringt opp av Apotek 1 idag, det store i Majorstuakrysset som alltid, alltid har hatt Armour til meg og flere andre og som har vært helt fantastiske. Jeg har fortsatt å bruke dem selv om jeg har flyttet, har alltid fått god service fra dem. Var hos dem tirsdag og ba dem sjekke om jeg kunne få Erfa, de sa at en dame hos grossisten deres hadde ansvaret men antydet vel egentlig at de ikke syntes hun gjorde jobben sin... Eller la meg si det sånn - da jeg sa det rett ut var ingen uenige...

Det den ansvarlige damen hos grossisten hadde fortalt dem var at hun ikke hadde funnet noen erstatning for Armour (herregud, hun jobber med det og klarte ikke finne ut hva jeg som lekperson fant ut på minutter på nettet....) men at nå har hun tatt til vett (eller gjort jobben sin) og bestilt inn Erfa. Den ankom Tyskland nå for en dag eller to siden og skal være tilgjengelig i Norge til uka.

Da virker det som om Erfa er tilgjengelig både hos Vitus og Apotek 1, så det begynner å komme seg. Så er det bare for de som trenger det å finne en litt kul lege som vil skrive det ut.

Spurte forresten apotekdamen om det var noen som helst fare for at en slik resept ikke ville gå igjennom til godkjenning hos legemiddelverket, for det var jeg litt redd for ettersom den er helt ny i Norge. Hun mente det var helt usannsynlig at den ikke skulle bli godkjent. I tilfelle noen lurte.

Er bare så glad nå, jeg trodde jeg måtte vente kanskje i månedsvis før jeg fikk tak i Erfa, nå blir jeg kanskje frisk allerede til jul.....

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    53
    Meldinger
    270

ella/ elin p -

Jeg hadde og det der med vondt i foten i mange år før jeg begynte på Armour, så kan godt være relatert til medisinering. Forsvant helt med Armour for meg, og jeg kunne ikke en gang stå på føttene om morgenen. Hadde det sånn i mange år. Men - du kan sjekke om du har nok magnesium eller ikke og så evt begynne å ta det. Enkel blodprøve, og du må jo sjekke deg hos legen og ta prøver uansett med korte mellomrom nå siden du har begynt på ny medisin. Sjekk også D3 og kalsium.
    Sist endret av Lillepus88; 03-12-09 kl 13:33 Begrunnelse: feilstaving

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    49
    Meldinger
    418

Det var godt å høre at du er mindre frossen, Ella!! Kan love deg at det ikke er tilfeldig!! Det første jeg merket når jeg tok min første Armour tablett, var at frosten i kroppen som jeg hadde hatt i årevis på levaksin, slapp taket. Etter den første tabletten!! Det tyder på at Thyroid fra ERFA også funker. Ikke at jeg har tvilt, men....
    Det første jeg merket når jeg var tom for Armour, og måtte gå over på levaksin, var at jeg frøs. I denne tiden på levaksin har jeg måttet gå til innkjøp av en oljeovn, og det holder ikke lenger med pledd på sofaen, jeg må ha dyne!! Greit at det har blitt vinter, men alle andre rundt meg går rundt og svetter her hjemme. Det var svært beroligende å høre at du fryser mindre, det andre kommer til å bli bedre etterhvert.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Hvor kjøpe ERFA thyroid
    Av Hansen i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 27
    Siste melding: 22-11-09, 15:05
  2. Sådan ser ud Thyroid® fra Erfa Canada inc.
    Av Anisa i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 0
    Siste melding: 22-11-09, 13:50
  3. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 11:29
  4. Erfa Thyroid snart tilgjengelig på registreringsfritak
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 0
    Siste melding: 18-10-08, 16:48
  5. Mulig at erfa Thyroid kan skaffes påreg.fritak fra Belgia
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2