Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
-
30-09-15, 13:42 #11
Sv: Imports of Vitamin D-3 Banned in Norway from 1st October 2015.
-
30-09-15, 13:57 #12
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
30-09-15, 17:29 #13
-
30-09-15, 18:05 #14
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
09-10-15, 08:38 #15
Jo, men jeg frygter at sålænge vi ikke opfatter dette problem som en "konspiration" (ja, jeg ved hvordan det lyder), bliver vi alle røvrendt, før eller siden. Og vi vil ikke ane, hvad der rammer os, hvorfra og hvorfor... når selv skribenterne på VOF ikke er klar over, at kosttilskud har ingen andre venner end de private forbrugere. At henvise til USA's lovgivning som eksempel til efterfølgelse, er temmelig naivt...
I artiklen "Problematisk nytt regelverk for kosttilskudd" skriver VOF bl.a.:
"USAs lovgivning for kosttilskudd er et eksempel til etterfølgelse. Fordi det i en årrekke aldri har vært registrert ett eneste dødsfall av kosttilskudd (i motsetning til for farmasøytika, som tar over 100 000 liv/år i USA alene), kan man i USA kjøpe fritt vitaminer i nesten enhver dosering og drive egenterapi og forebygge sykdom."
Problemet med denne påstand er, at også USA som stat fører en krig mod kosttilskud i alliance med oprindeligt de europæiske - nu verdensomspændende samarbejde mellem staterne, der hedder Codex Alimentarius - de fleste af os, også her på forummet, har glemt fordi den er der "strategisk" stille om for tiden. Men Codex Alimentarius "lever" i aller højeste grad, og i omegnen af 1985 stater deltager i dag i samarbejdet. Ikke mindst USA. Og også Norge.
Der er en sammenhæng mellem Norges deltagelse i samarbejde omkring Codex Alimentarius, og bl.a. den process som førte til forbuddet af d. 1. oktober. Jeg fortsætter Codex-Alimentarius-sporet i Codex-Alimentarius-tråden. Kom over og læs, hvad der i virkeligheden foregår... og som kommer i endnu højere grad til at påvirke vores børns liv, når de bliver voksne, hvis Codex Alimentarius får (endnu mere) magt, som den har agt.
Demokrati fungerer til folkets bedste kun hvis tilstrækkelig mange gør oprør mod urimelige lovgivninger. Codex Alimentarius går ikke over af sig selv. https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=7453• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-10-15, 09:05 #16
Sv: Privat import av kosttilskudd forbudt i Norge fra 1 oktober 2015
Jeg tror faktisk det er forskjell på import ved postforsendelse og import ved å ta med over landegrensa - i følge en tråd på en facebookgruppe. Legemiddelverket har blitt spurt, og tilsynssjefen (Martin Bjerke) har svart at man kan ta med over grensa, akkurat som før. Nettsiden (siste versjon 21.9.2015) er feil, og skal visstnok rettes opp.
Det er altså postforsendelser fra utlandet som har blitt stramma inn. Jeg antar at resepter til utlandet (noen handler fx NDT med resept over nettet til utenlandsk apotek) fortsatt er lovlig.
Så gjenstår det å få dette bekreftet....
Et betimelig spørsmål er:
Dersom en person i et annet land bruker et produkt som selges uten resept og over disk i sitt hjemland, er på reise til fx Norge, og denne personen tar med sitt produkt til Norge - vil det da regnes som ulovlig import? Personen er avhengig av dette produktet, og behøver ikke resept i sitt hjemland, men produktet er reseptbelagt i Norge. Hva skjer da?
-
09-10-15, 11:11 #17
Dette har vel skjedd... Jeg mener det var en person med hasj på resept som smertestillende. Vedkommende ble stoppet. Jeg vet ikke hva utfallet var, men jeg vil tro at vedkommende måtte velge mellom å komme inn og bli siktet for overtråkk av lokal narkotikalovgivning eller holde seg utenfor Norge...
-
09-10-15, 11:45 #18
-
09-10-15, 13:48 #19
Hvis nordmenn skal til utlandet så anbefales det å ha
(- medikanmentliste fra lege/reseptene med)
- medikamentene i originalbeholderDiagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
16-11-15, 21:12 #20
Regjeringen snur - nå skal privatpersoner få lov å importere vitaminer likevel.
Fritt fram for vitaminimport
Regjeringen snur - nå skal privatpersoner få lov å importere vitaminer likevel.
I dag endrer departementet forskriften for klassifisering av legemidler.
Det vil igjen bli tillatt for privatpersoner å importere kosttilskudd og vitaminer fra utlandet handlet på nettet.
- Dette betyr fullt gjennomslag for dem som vil stå fritt til å importere vitaminpreparater selv, sier Sveinung Stensland (H) til Dagbladet. Sammen med Kari Kjønaas Kjos (Frp) i Helse- og omsorgskomiteen har hatt gått i bresjen for en lovendring.
Kilde: Dagbladet.no Mandag 16. november 2015, kl.19:07
Les mer herTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Temakveld om kosttilskudd 16. oktober i Oslo
Av Mod i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 0Siste melding: 04-10-14, 07:55 -
Legemiddelverket forbudt salg av rød gjæret ris
Av Mod i forumet KolesterolSvar: 0Siste melding: 24-06-10, 22:06
Bokmerker