Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    55
    Meldinger
    222

Standard Mine børn er autister. Deres anti-TPO er under...

kære allesammen

mine drenge er jo desværre autister og har nu endelig fået lov til at se om der er noget galt med deres stofskifte
    min ene søn er nu færdig med den del og stofskiftetallene ser fine ud puha - men anti tpo var ikke færdig så jeg har netop kontaktet lægesekretæren der siger den er under 28 ( 28-60)
    jeg kan ikke få oplyst hvad den så er - blot at den er ok - hvis den f.eks er på 15 er jeg så den eneste der synes det er galt ? de antistoffer burde vel slet ikke være der ?
    nogen der ved hvorddan man får oplyst det tal ?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Red face Min egen Anti-TPO

Hei på deg

Min anti-TPO lå på 1300 (eller mer..) første gang den ble målt -
    sist jeg målte den var den falt til 18.
    Mellom første og siste måling har jeg brukt erfa thyroid, selen, D3&K2, etcetera -

Betydningen av anti-TPO har jeg altså ikke satt meg inn i -
    men nå har jeg i det minste løftet tråden din høyere opp på lista igjen
    Håper du får svar snart
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Mine børn er autister. Deres anti-TPO er under...

Sitat Opprinnelig skrevet av Simba Vis post
    men anti tpo var ikke færdig så jeg har netop kontaktet lægesekretæren der siger den er under 28 ( 28-60)
    jeg kan ikke få oplyst hvad den så er - blot at den er ok - hvis den f.eks er på 15 er jeg så den eneste der synes det er galt ? de antistoffer burde vel slet ikke være der ?
    Du har selv Hashimoto's og moderens thyroidperoxidase-antistoffer (ant-TPO) kan trænge gennem moderkagen (placenta) til fosteret. Derfor vil babyer fødes med de TPO-antistoffer som moderen har udviklet mod eget thyroidperoxidase . Nogle babyer vil aldrig udvikle hypothyreose/Hashimoto's selv om de har disse antistoffer, mens andre gør. Det er ikke til at vide på forhånd, hvilke børn til Hashimoto's-mødre bliver kun "bærere" af TPO-antistoffer, og hvilke børn udvikler selv Hashimoto's senere i livet.

Det er underordnet om du har haft diagnosen Hashimoto's da du var gravid begge gange, fordi inflammationen udvikles langsomt og snigende, længe før man overhovedet mærker til symptomer nok til en diagnose. Det er grunden til, at man bør altid være opmærksom på børn født af Hashimoto's-mødre, fordi risikoen for at børnene selv udvikler sygdommen senere i livet, er forhøjet.

Med hensyn det du siger om, at din ene søns stofskiftetallene ser fine ud, vær alligevel OBS på, at hvad lægerne mener er "fine tal", langt fra behøver at passe med dit barns virkelighed. I det hele taget er forekomsten af hypothyreose hos autister, langt højere end hos ikke-autister, så vær altid opmærksom hvis dit barn udviser tegn på "uforklarlig" mistrivsel i en periode.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    57
    Meldinger
    262

Hei, hvis jeg hadde hatt barn med autisme, så hadde jeg forsøkt å jobbe med kostholdet deres. Matvareintoleranser, melk, gluten? Steinaldermat, naturlig mat etc. Hvis ikke du allerede har gjort det, så er det verdt å vurdere f.eks bøkene Kjernesunn familie Ninka-Bernadette Mauritson, hvor et barn ble bedre av autisme ved kostholdsomlegging.

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    55
    Meldinger
    222

tak skal i have for svarene - jeg har stor bekymring for denne ene dreng fordi han er hybermobil , dement , udviklede svær acke allerede som 8 årig , og gik for tidligt i puberteten ( også som 8 årig ) har utroligt meget ørevoks , og altid iskolde hænder. men tallene for tpo er under det tilladte uden jeg dog kan få oplyst tallet de siger blot det er ok .
    han blev målt fastende klokken 7,45
    og tallene fordeler sig således - nogen gode bud ?
    Tsh , 1,57

T4 98 ( 70-130)

t3 reaktion 1,07

Frit T3 2,2 ( 1,5 - 2,8 )

Frit T4 98 - ( 70-130)

Thyroxin 2,1 (1,4 - 2,8 )

Triiodthyronin [T3], total (Plasma) 2,1 ( 1,4-2,8 )

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    55
    Meldinger
    222

Sitat Opprinnelig skrevet av Karatekid Vis post
    Hei, hvis jeg hadde hatt barn med autisme, så hadde jeg forsøkt å jobbe med kostholdet deres. Matvareintoleranser, melk, gluten? Steinaldermat, naturlig mat etc. Hvis ikke du allerede har gjort det, så er det verdt å vurdere f.eks bøkene Kjernesunn familie Ninka-Bernadette Mauritson, hvor et barn ble bedre av autisme ved kostholdsomlegging.
    hej
    jo jeg har lavet om på kosten - de får gluten og laktosefrit , sund mad og minimum af sukker samt melatonin- d- vitamin, og efter opfordring fra hertoghe oxytocin

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    55
    Meldinger
    222

Standard hvad er der galt med min dreng

Min søn er autist - og en del ledplager har han haft gennem årene - jeg har affærdiget det med vokseværk - men den må jeg nok tage retur igen af mange årsager
    jeg valgte derfor at få lavet et sæt prøver i belgien på ham en del af prøverne gik desværre tabt - men disse tal her findes
    tsh er 2,02
    25-hydroxy- vitamin d - - 15,6 ( 30-100)
    vitamine e /chol - 5,17 ( 5,4-9,2)
    vitamine e - 7,7 (10-19) selenium -66 ( 81-132)
    transcortine +54 (20-50) cortisol free (8 am) -9,7 ( 10-30)
    estradiol + 47 ( <30)
    s.h.b.g -17 (20-55)
    Igfbp-3 - 3,19 (3,40-4,40)

cea 0,6 ( 0-4) therapeutic minitoring
    psa 0,56 ( 0,1-1,8)
    gluten 4,7 ( 0-5)

hans plager er renaulds syndrom - ledsmerter - total glemsomhed ( korttidshukommelse ) svært angrebet af acne allerede som 8 årig - helt manglende temperement - sidstnævnte lyder som om det ikke er noget men det er svært at se han slet ikke kan forsvare sig på nogen planer - jeg kan ikke nævne ordet mad uden at han 2 sekunder efter sidder ude på toilettet og må gå derud mindst en gang mere under måltidet

er jeg helt ude i hampen ved at tro jeg kan pejle mig ind denne vej https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...hypogonadisme/ ? hans antistoffer er
    Anti tg <15 ( < 60 neg)
    anti tpo <28 ( < 60 neg)

nogen der har en god ide her - hertoghe skulle have haft kigget på ham - men turen blev desværre aflyst

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    43
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: hvad er der galt med min dreng

Hei!
    Bare sånn kjapt innpå.
    Den d-vitaminen må du iallfall gjøre noe med. Med lavt d-vitamin er han utsatt for autoimmune sykdommer på lang sikt og infeksjonssykdommer på kort sikt siden d-vitamin (som oppfører seg som et hormon i kroppen) regulerer immunsystemet vårt. Det beste er sol i sammenheng med lavkarbo (d-vitamin dannes ved hjelp av kolesterol!), men tilskudd er bedre enn ingenting. Siden e-vitamin også er fettløselig så kan det tas samtidig med d-vitamin.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    62
    Meldinger
    554

Denne linken om autisme og D-vitamin fant jeg på Science Daily: http://www.sciencedaily.com/releases...0226110836.htm
    og denne, om mødre med lav thyreoideafunksjon, som har større sjanse for å få barn som utvikler autisme: http://www.sciencedaily.com/releases...0813111730.htm

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    57
    Meldinger
    262

Matvareintoleranse? Gluten, melk?

Lignende tråder

1. Elektriske Spormineraler og deres betydning
    Av Elbeth i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 0
    Siste melding: 19-12-11, 16:11
  2. Vi skal beskytte vore børn!
    Av Anisa i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 5
    Siste melding: 24-06-10, 20:03
  3. Vi skal beskytte vore børn!
    Av Anisa i forumet Emner startet av Anisa
    Svar: 5
    Siste melding: 24-06-10, 20:03
  4. Fluor og børn
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 2
    Siste melding: 02-08-09, 23:01
  5. Siste måling viste anti-TPO 2550, og anti-Tg 10650
    Av fredlund i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 0
    Siste melding: 15-06-05, 18:44

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn