Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
    Medlem siden
    Sep 2008
    Meldinger
    39

Standard Sv: Symptom: Brennende, tørr og sår tunge

Hej med jer.
    Jeg har de samme problemer med slimhinden og så videre i munden. Jeg har købt Euthyrox , der var et par stykker der slap af med de problemer på det i stedet for Eltroxin. Jeg har købt det uden faktisk at vide ret meget om det.
    Er det noget I kender til.
    Hilsen
    Lilli

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Sitat Opprinnelig skrevet av hansel Vis post
    Hei

Jeg har hatt problemer i munnen nå i ca 3 måneder. Fikk nettopp påvist lavt stoffskifte og har begynt på levaxin. Slappheten er nå borte men munnen blir ikke bedre. Legene sier at mine symptomer er ikke noe som er så vanligt ved lavt stoffskifte.De ber meg være tålmodige og tror dette skal løse seg over tid ved hjelp av Levaxin. Er det noen som har lignende symptomer samt lavt stoffskifte?

Mvh

Hansel
    Hei, min lege mener fremdeles ikke dette har noe med min tyreoiditt og lave stoffskifte og gjøre. Har tidl. hatt kraftig candida i munnhulen og dette sammen med lave B-vitaminnivåer forsterker problemene. På meg hjalp det spesielt godt med B-vitamintilskudd - alle 11 i ganske mye høyere doser enn anbefalt verdi. Til og med tannmerkene rundt tungen er nå nesten borte. Jeg har inntatt tilskuddet nå i ca. 2 mnd. og er ganske sikker på at det er disse B ène som har gjort susen

Medlem siden
    Sep 2008
    Meldinger
    39

Hej igen, det er præcis sådan jeg har det, kan ikke huske om det startede i forbindelse med de nye eltroxin, men det er ganske forfærdeligt. Jeg spiser masser af vitaminer B-mangler lige de sidste B3 og B5. kan kun få det til 9 Bvitaminer. jeg spiser også A-E-C-D3, syntes ikke noget af det hjælper andet end af dræne min pengepung . Gad vide hvilke B det er jeg mangler.
    Det kan jo selvfølgelig lige være dem der mangler der hjælper

Rigtig god Påske til jer alle
    Lilli

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Jeg har også hatt denne stikkende/tørre/brennende tungen :( Leste at sinkmangel kunne være en årsak - og jeg syns det hjalp mye, men har litt av det enda. Øker med 30 mg erfa og ser om det gjør susen
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Brennende føtter!!
    Av Snusmumrik i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 10
    Siste melding: 13-08-10, 18:14
  2. Brun tunge og nummen i leppe/tunge
    Av 1751 i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinner
    Svar: 2
    Siste melding: 12-08-08, 14:40