Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
17-04-13, 08:01 #1
Selvmordstruet hypothyreosepasient
Suicide because of not copying with challenges of hypothyroidism and its complications, cruelty of NHS doctors.
Posted by Edysia
23 Feb 2013, 110 comments
At the beginning I would like to thank you everyone for kind words of support which I have received on this forum. I do appreciate it a lot.
I know many of you struggle but I am not sure how do you cope with the problem of thyroid dysfunction psychologically? I have totally lost it to the point of attempting suicide.
I am having, no family, no close relatives and not a single soul around me. The only person who cares is my friend Tony, who often comes on this forum to ask some questions on my behalf. Tony does live quite far away from me, so I am totally isolated, literally locked in my flat all day long. It has been almost 3 years... I was dismissed from my good job due to ill health triggered by my mum's death and other tragic events.
My life was and as it appears now still is quite tragic. I do not want to go into details, it is too difficult to talk about it.
I did study all my life. I did a college degree, then went to university, graduated, started another degree, just to build my life, to have a career, all against what happened in my past.
My whole life I could only rely on myself and I needed to be very strong and fight hard to get anywhere. I thought that at some point there will be a reward, a better time for me, a break from all this tragedy.
I was wrong.... Read more...Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
17-04-13, 10:38 #2
Sv: Selvmordstruet hypothyreosepasient
Det er så sørgelig. Mange er ikke klar over at hypotyreosen kan bli så ille at livet ikke har noen verdi lengre. Og det på grunn av noe så enkelt som hypotyreose. Som kan behandles lett med en tablett og styres ut fra blodprøver. Jeg ble visst ironisk. Men det var forferdelig å lese dette. Uten adekvat hormonbehandling blir noen så syke at de begår selvmord. En eller annen gang fant jeg en forskning om suicidalitet og Hashimotos. Men det er jo mye mer enn bare Hashimotos. Det er flere hormoner, vitaminer og mineraler som jeg frykte mange leger ikke har lært nok om. Og alt kan komme ut av balanse. Jeg håper denne kvinnen får hjelp
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
07-11-15, 19:54 #3
Sv: Selvmordstruet hypothyreosepasient
Det er lykkedes britiske Jacqueline Falkowski at undslippe jammerdalen på vores planet Endo Hell, i januar i år.
Hun efterlod et brev jeg linker til fra dette indlæg.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Bokmerker